29 maart 2024, 01:25:44

Hoera

Gestart door Roma, 15 april 2006, 22:28:59

« vorige - volgende »

Roma

Net de kleine even in de hand gehad, jongens een schitterend gevoel en het kropje zag ik duidelijk een soort erwtje.
nu laat ik het geluk lekker vandaag even met rust.
gr v Roma :)

Riny

Citaat van: Roma op 16 april 2006, 12:45:42

ukkie schravelt goed er zit veel leven in.

Hoy Roma
Dat is echt Limburgs ,schravelen.
Het ene valkje begint vlugger zijn jonkie te voeren als het andere.
Ik zou gewoon even controleren en kijken naar het kropje.
Het kan best zijn dat de oudervogel op het nest blijft ,maar dan schuif je die gewoon even aan de kant.
Ik ben heel benieuwd!
Nog net kon ik je berichtje lezen,fijn dat het goed gaat.
Groetjes Riny :D

louise

hoihoi,

Gefeliciteerd!!
Van mij gaat het helaas niet zo vlot, maar ik heb hoop, en ik zie het wel.

Groetjes louise

Roma

dank je Riny. ik hou je op de hoogte.
Louise ik heb ook pech gehad. bijna 3 jaar een koppeltje gehad en niets gebeurde. in febr van mijn man een nieuwe pop gekregen en het was meteen raak. helaas was de eerste broedronde onbevrucht. En nu de 2de keer 5 eitjes maar ik ben al dankbaar met dit ene jong. als ze die in gezondheid groot krijgen is al voldoende. ik kan me indenken hoe je je voelt ik was weleens 'jaloers' als ik las dat er jonkies waren dan dacht  ik waarom niet bij mij wat doe ik fout. stom natuurlijk maar toch. achteraf, tsja makkelijk praten natuurlijk bleek het aan de oude pop te liggen. het zal voor velen hier raar zijn en niet kunnen maar het popje dat nu een jong gekregen heeft (Magic) is pas 8 mnd oud. En ik durf te zeggen ze is vele malen slimmer als dat Parel was. Parel was uit een dierenzaak en Harry en Magic zijn van kwekers. toch blijf ik zeggen dat Parel iets heeft meegemaakt ze is altijd een schichtige vogel geweest zelfs na jaren bij ons. Ze heeft nu een goed tehuis gevonden bij een kennis van ons. maar voor de kweek was ze niet goed.ik wil ook niet echt kweken zo af en toe eens een nestje en eerlijk gezegd onze ukkie is al meer dan genoeg. sterkte,succes en geef de hoop niet op Roma ;)

Riny

Hoy Roma
Wat ik me nu af zit te vragen .
Kun jij dit jonkie nog wel missen,
Of hou je hem zelf?
Groetjes Riny :D

Roma

Riny............ ;) onze ukkie blijft bij ons hoor. die krijgt niemand
het is zo geweldig
zolang erop gewacht NEE, hij is van ons ;D
en word er nog eentje geboren mag die ook blijven hoor.
ruimte zat en een kamervolliërre is zo gebouwd.
liefs v Roma ;D

Roma

even een berichtje, net was alles prima met de kleine. ik kon het niet over mijn hart krijgen om magic aan de kant te duwen ik heb met haar gepraat en ineens ging ze van het jong af, zo van nou dan kijk maar even. harry zat trots als een pauw erbij en was niet meer agressief.
er is geen eitje meer uitgekomen sinds zaterdagavond ik weet ook niet of het nog kan.

moet ik bijvoeren of alleen als het niet goed zou gaan.
ik wil het jong niet eerder in de hand gaan pakken als met een dag of 10 als de oogjes open zijn. maar ik wil hem graag  tam maken. zou ik hem dan daarna gewoon iedere dag eens 'op schoot' kunnen nemen en hoe is het dan met voeren
vragen zullen er nog wel komen hoor. ::)
groetjes van Roma

Riny

Hoy Roma
Zolang het jong genoeg van de ouders te eten krijgt is bijvoeren niet nodig.
De beste voeding is die van de ouders.
Je mag het jong rustig eerder in de hand pakken hoor,dat kan geen kwaad.
Praat gewoon rustig tegen Harry en Magic als je in het blok kijkt.
Dan merk je vanzelf wanneerze het toelaten dat je het jong pakt.
Over een paar dagen moet je toch de poepjes uit het blok halen,dan gaat het van zelf.
Groetjes Riny :D

Sanna

Hoi Roma,

Je kan het jong gerust elke dag heel even oppakken hoor. Als hij maar niet lang van het nest is zodat hij koud wordt. Kun je ook meteen een foto van hem maken, want groeien doen ze zo snel ;D. Later kun je dan echt goed zien hoe hij zich ontwikkeld heeft. En tijdens de foto-shoot kun je meteen even wat poep uit het nest scheppen en eventueel het houtschaafsel vervangen. Bovendien kun je, als je hem in je hand hebt, beter zien of er voer in de krop zit.
Er zou eventueel vandaag nog een ei uit kunnen komen, maar daarna denk ik dat het over is hoor. Ik had er ook twee waar twee dagen tussen zat. En de volgende kwam meteen de volgende dag uit terwijl ze wel allemaal keurig om de dag gelegd waren. Blijkbaar een snelle jelle ;D.
Elke dag even 'op schoot' nemen is nog geen garantie dat ze heel tam worden hoor. Ik had er twee die schichtig bleven terwijl de andere twee super lief en aanhankelijk waren. Het ligt ook een beetje aan het karakter van het beestje. Die twee waren met de dagelijkse foto-shoot altijd al erg beweeglijk en toen ze eenmaal gingen uitvliegen dachten ze: doei! bekijk het maar.
Succes met je kleintje. Je moet maar eens een tijdje met je oor tegen het broedhok aan gaan zitten ;D. De voer geluidjes zijn in het begin zo licht en hoog dat je ze bijna niet hoort :o.

Groetjes, Sanna

Roma

tsja,poepjes uit het blok halen niet bij nagedacht stom,stom
en dat iedere dag even oppakken ik vind hem zo kwetsbaar en dacht dat het niet goed zou zijn. maar het moet dus eigenlijk wel zodat ik hem kan checken en het blok schoonmaken tsja zo'n jonge valkenoma weet nog niet veel hoor ;D
als ik hem iedere dag om een bep tijd uit het blok haal kan ik hem natuurlijk ook meteen even wegen of hoeft dat niet iedere dag.
ik vind het zo lief de hulp van jullie
vanavond rond een uur of 5 wil ik dat gaan doen maak ik meteen een foto en plaats hem ook kunnen jullie hem meteen zien ;)
liefs en bedankt van Roma

Riny

Hoy Roma
Jonkie's die goed gevoerd worden door de ouders weeg ik nooit.
Maar daar komt wel bij om de hoek krijgen dat er bij mij ,zodra de eitjes uit gaan komen meer als 50 jonkie's liggen in de blokkken.
Ik ben heel benieuwd naar de foto van je paaskuikentje.
groetjes Riny :D

Roma

Hier zoals beloofd de foto's.
ik heb de kleine gewogen op de keukenweegschaal en het was 20gram. Je kunt op de 2de en 3de foto de krop zien en die was écht dik en helemaal geel, echt goedgevuld.
de foto's zijn misschien een beetje onduidelijk maar dat komt door het verkleinen.






groetjes van Roma :D

Riny

Hoy Roma
Dat komt helemaal goed met jou jonkie.
Groetjes Riny :D

Roma

dank je Riny nog even een vraagje
moeten valkjes ontwormd worden of iets anders 'medisch'
hebben.
gr v Roma

Riny


Hoy Roma
Mijn vakjes worden ieder jaar 2x ontwormd.
Voor het broedseizoen en erna.
Maar bij jou zitten de valkjes binnen als ik me niet vergis.
dat scheelt heel erg veel.
Groetjes Riny :D