19 april 2024, 02:15:38

Wennen

Gestart door Gerk, 12 april 2006, 15:39:52

« vorige - volgende »

Gerk

Hoi allemaal,

Erg leuk deze website en forum!
Heb een vraagje, heb gister op mijn verjaardag een Valkparkietje gekregen, hij is een jaar oud en komt van een dierenwinkel waar hij ook tam is gemaakt. Hij heet Vriendje.

Nu is hij hier anderhalve dag maar ontzettend bang, ik probeer m heel veel aandacht te geven want wil niet dat hij nu opeens minder tam wordt.

Wat is nu de beste manier om hem aan mij en mijn vriendin te laten wennen en op zn gemak te stellen, hoelang duurt t ongeveer voordat hij op de hand uit de kooi gaat enzo... ik heb totaal geen ervaring met andere beestjes als een hond, maar wil dit niet verprutsen want hij is echt helemaal geweldig....

Wie kan me helpen met info en tips enzo?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Gerk en Vriendje

Robbe

proficiat en gewoon een paar dagen gerust laten wel eten geven he maar zo weinig mogelijk in de kooi gaan en er passeren dan binnen 1 dag ofzo eens tegen praten zal wel beteren .
groetjes Robbe

Natasja

Hallo Gerk

Laat hem even een dag of wat met rust zodat hij kan wennen aan zijn nieuwe omgeving. Probeer wel wat tegen hem te kletsen met een vriendelijke zachte stem. als hij eenmaal wat gewent is kun je hem misschien wat trosgierst geven.

Dit heeft bij mijn valkje goed geholpen.
Succes en heb gedult dan gaat het zeker lukken!

Groetjes Natasja en Rico

Gerk

Dankje voor jullie reacties in ieder geval, zal m ff met rust laten... niet erg dat hij dan in zn kooi blijft of moet ik die gewoon openzetten dat ie naar buiten kan als hij dat wil? (als ik er zelfs bij ben dan)

Groetjes

Bogucci

Hoi Gerk,

Mijn valkje komt ook uit een dierenspeciaalzaak en ze is ook redelijk tam, maar ik heb haar de eerste dagen niet uit de kooi gelaten. Laat ze wennen aan de nieuwe omgeving. Zorg dat ze bij het deurtje een goede plek heeft waar ze kan landen.
Ik heb gemerkt dat mijn valkje niet uit de kooi kwam omdat het touw (buitenkant kooi) niet op juiste hoogte zat. Sinds ik het heb veranderd komt ze spontaan naar buiten.

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot.













Natasja

Hoi Gerk,

Ik zou even wachten met het deurtje open laten staan. Je kunt je valkje beter eesrt goed tam hebben zodat hij zonder al teveel problemen op je vinger gaat zitten. Als hij namelijk weer in zijn kooi moet en je moet hem gaan vangen, omdat hij niet op je vinger wil komen zitten, kan je zeer waarschijnlijk weer van voor af aan beginnen met tam maken.

Succes
Natasja en Rico