29 maart 2024, 01:39:27

jonge valk voeren

Gestart door Suzan, 14 april 2006, 14:54:45

« vorige - volgende »

Suzan

ja idd, hj geeft niet op!! wat een kanjer he!  :D
volgens mij komt het door de druivesuiker want daarna vroeg hij zelfs om meer! misschien dat hij daarom weer stukjes bij beetjes eet.
het gaat heel langzaam, maar hij houdt het wel binnen en dat is het belangrijkste toch, de ontlasting wordt gelukkig al iets vaster.
ik bedoelde idd dr. Feld, Riny hopelijk weet hij iets te vinden.
zelf verdenk ik hem ook van een darminfectie, gezien de symptomen die hij heeft. Kan het misschien zijn dat hij de laatste (dus zwakste) uit het nest is geweest? dat hij weinig weerstand heeft en zo die bacterie heeft opgelopen?
want ik werk als ik het zelf zeg heel hygiënisch
na elke voederbeurt reinig ik de spuit met gekookt water en iedere dag maak ik de bakjes in de kooi schoon en vervang het keukenpapier. de beukensnippers doe ik wel om de paar dagen hoor, hij zit toch het meeste op het keukenpapier.
maar ik ga hem straks naar die vrouw (Ellen) brengen. zij is altijd thuis en vond het helemaal geweldig dus ik hoop dat zij hem kan oppeppen. het geeft toch een gerust gevoel dat hij straks in handen is van iemand die hier ervaring in heeft. ik wil niet dat hij doodgaat door mijn onkunde... ik hou jullie op de hoogte! ik vind het erg spannend allemaal!

Suzan

o ja, ik heb hem vandaag ook ontwormd.
ik weet niet of het verstandig is geweest bij zo'n zwak diertje, maar ik dacht, stel dat hij ze nou wel heeft, dan wordt het iig niet erger. ik ken iemand die een jonge valk had die was dood gegaan aan de wormen dus vandaar dat ik het heb gedaan...

Suzan

hij is vandaag dood gegaan.......
Ellen belde, hij lag dood in de kooi.
ik had het eigenlijk wel verwacht, maar het blijft gewoon ontzettend balen.
SNIK

Gerda

Och Suzan,

Wat erg voor je!!!
Het was een vechtertje!!
Voor het valkje zelf is het misschien het beste!!

Wat sneu ook voor Ellen, die je zo geholpen heeft!!