29 maart 2024, 01:39:27

jonge valk voeren

Gestart door Suzan, 14 april 2006, 14:54:45

« vorige - volgende »

Suzan

ja idd, hj geeft niet op!! wat een kanjer he!  :D
volgens mij komt het door de druivesuiker want daarna vroeg hij zelfs om meer! misschien dat hij daarom weer stukjes bij beetjes eet.
het gaat heel langzaam, maar hij houdt het wel binnen en dat is het belangrijkste toch, de ontlasting wordt gelukkig al iets vaster.
ik bedoelde idd dr. Feld, Riny hopelijk weet hij iets te vinden.
zelf verdenk ik hem ook van een darminfectie, gezien de symptomen die hij heeft. Kan het misschien zijn dat hij de laatste (dus zwakste) uit het nest is geweest? dat hij weinig weerstand heeft en zo die bacterie heeft opgelopen?
want ik werk als ik het zelf zeg heel hygiënisch
na elke voederbeurt reinig ik de spuit met gekookt water en iedere dag maak ik de bakjes in de kooi schoon en vervang het keukenpapier. de beukensnippers doe ik wel om de paar dagen hoor, hij zit toch het meeste op het keukenpapier.
maar ik ga hem straks naar die vrouw (Ellen) brengen. zij is altijd thuis en vond het helemaal geweldig dus ik hoop dat zij hem kan oppeppen. het geeft toch een gerust gevoel dat hij straks in handen is van iemand die hier ervaring in heeft. ik wil niet dat hij doodgaat door mijn onkunde... ik hou jullie op de hoogte! ik vind het erg spannend allemaal!

Suzan

o ja, ik heb hem vandaag ook ontwormd.
ik weet niet of het verstandig is geweest bij zo'n zwak diertje, maar ik dacht, stel dat hij ze nou wel heeft, dan wordt het iig niet erger. ik ken iemand die een jonge valk had die was dood gegaan aan de wormen dus vandaar dat ik het heb gedaan...

Suzan

hij is vandaag dood gegaan.......
Ellen belde, hij lag dood in de kooi.
ik had het eigenlijk wel verwacht, maar het blijft gewoon ontzettend balen.
SNIK

Gerda

Och Suzan,

Wat erg voor je!!!
Het was een vechtertje!!
Voor het valkje zelf is het misschien het beste!!

Wat sneu ook voor Ellen, die je zo geholpen heeft!!

Rust zacht klein valkje!!

Sterkte,
Gerda

Lique

Citaat van: Suzan op 17 april 2006, 22:28:58
hij is vandaag dood gegaan.......
Ellen belde, hij lag dood in de kooi.
ik had het eigenlijk wel verwacht, maar het blijft gewoon ontzettend balen.
SNIK

Hoi Suzan,

Ookal was het te verwachten, dat neemt niet weg dat het heel erg is. Je bent natuurlijk enorm gehecht aan hem geraakt, ookal mocht hij niet lang bij je zijn.
Weet wel dat je hem goed verzorgd hebt, en dat hij hoogstwaarschijnlijk iets bij zich gehad heeft, wat niet of nauwelijks beter te maken was.

Ik wens je veel sterkte.

groetjes lique

carco

Ook al had je het wel een beetje verwacht het is en blijft erg een kleintje te verliezen.
Sterkte!!
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Riny

                                                               
Hoy Suzan
Wat erg voor jou en Ellen.
Je hebt zo je best gedaan om eten en opvang voor het kleintje te krijgen.
Aan jou heeft het niet gelegen.
Ik denk aan jullie.
Groetjes Riny :'(

Suzan

bedankt voor de lieve berichten!!
tis goed om te horen, ik voel(de) me schuldig dat ik niet meteen naar de dierenarts ben gegaan; ik dacht hij redt het wel tot dinsdag.
maar nee... het is voor hem wel het beste hoop ik, misschien had hij wel veel pijn en dat zou ik nooit hebben gewild en wellicht is hem nu een hoop leed bespaard.
was idd ontzettend gek op hem geworden, je geeft hem zoveel aandacht, en hij jou, dat je echt een band krijgt.
zal hem ech nooit vergeten!
maar het heeft wel iets goeds met me gedaan, want dankzij benny ben ik wel besmet geraakt met het valkparkieten virus!
voorlopig de eerste tijd nog even niet, maar ik wil in de toekomst heel erg graag weer een of een paartje valkparkieten.
ik vind het geweldige vogels, maar dan wil ik ze wel van een goede betrouwbare fokker en dan wil ik ook het liefst dat ze al zelfstandig zijn.
ik wil dit echt niet meer meemaken...

bobbie

Hoi Suzan,

Och, wat triest. Kleine Benny is niet meer.
Ik wil je veel sterkte wensen maar ook een compliment geven.

Wat heb jij ontzettend goed je best gedaan. Knap hoor.
Ook Ellen, petje af.

Sterkte. Ik hoop dat je het een plekje kan geven, maar zo te horen heeft Benny al een speciaal plekje in je hart.

Groetjes, Nel