19 april 2024, 06:50:14

Valkjes en muziek

Gestart door Barbara, 18 juni 2003, 06:19:04

« vorige - volgende »

Barbara

18 juni 2003, 06:19:04 Last Edit: 18 juni 2003, 06:21:20 by Barbara
Hallo allemaal,

ik heb het idee dat mijn valkjes niet houden van de meeste muziek die ik draai, die varieert van rock tot medieval, metal en industrial zoals Rammstein. Mestal krijsen ze er hard tegenin! Of zou dat juist betekenen dat ze dat leuk vinden? Dimi houdt geloof ik al helemaal niet van Kane in het bijzonder, hij heeft duidelijk geen smaak  ;D

Als ik soms eens trance of dance draai, houden ze hun snavel, maar meefluiten doen ze eigenlijk nooit. Volgens mij houden ze in elk geval niet van muziek zonder duidelijke melodie en structuur, dus van chaotische muziek zeg maar. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met valkjes en muziek? En met dat reageren op muziek bedoel ik zowel positief als negatief.

Groetjes,

Barbara

Marianne

18 juni 2003, 12:03:33 #1 Last Edit: 18 juni 2003, 12:04:08 by Marianne
Hoi Barbara,

Mijn valkjes reageren nog het meest als ze andere vogels horen fluiten buiten of als ik geluid van valkjes download van de site.
Ze willen ook wel eens met me meefluiten als ik aan het spelen ben op mijn fagot (bassoon), dus misschien iets klassieks dan, a hoewel ik van alle muziekstijlen wel wat speel natuurlijk.
Vandaar ik anders ingevuld heb.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi,

Als ik lekker de muziek hard aan heb staan, is dat altijd dance, trance. Dan worden de valkjes ook zooo hyper. Dan vliegen ze echt helemaal gek de kamer door.

Daisy

Hoi,
Mijn valkje reageert vooral op (pop)muziek waar hogere tonen in zitten. Ze fluit er dan leuk tegenin. Ook herkent ze inmiddels de jingle van Rebecca Radio (regionale zender), die heb ik meestal aanstaan als ik er niet ben.

Kiko en Daisy

adnaloj

ik ben helemaal fan van celine dion. en mijn valkjes blijkbaar ook die zingen altijd lekker vals met me mee :D :D ;D

Barbara

Komt dat doordat jij vals zingt of hebben zij niet zo'n aanleg voor haar soort liedjes?  ;D ;)

Timmety

Hoi
Mijn vogels vinden het helemaal te gek als k zit te drummen, dan flippen ze helemaal dat vinden ze echt te gek, dan komen z eop mijn drumstel zitten en op mijn stok!
Das kei gaaf
Tim

adnaloj

ja ik zing behoorlijk vals! hihi  :D
maar er zitten natuurlijk bij celine er hoge tonen. dat vinden ze geweldig. dan dansen en zingen ze.
(maar dan moet ik mijn mondje gesloten houden :D anders gaan ze schreewen)


Remco_Ultee

Mijn valkjes zitten echt aandachtig te luisteren, alsof ze het mooi vinden, is wel grappig om te zien.

Barbara

Naar wat voor muziek dan Remco?

Remco_Ultee

19 juni 2003, 17:09:34 #10 Last Edit: 19 juni 2003, 17:10:21 by Remco_Ultee
Naar trance/rap/hip hop, dan staat m'n raam open, en dan kunnen ze het heel goed horen want de voliere staat 3 meter van mijn slaapkamer vandaan (slaapkamers zijn beneden), vooral als er verder niemand thuis is :)

Lique

19 juni 2003, 17:10:51 #11 Last Edit: 19 juni 2003, 17:44:21 by Angelique
hoi,

Het nummer Freeloader vinden ze hier helemaal te gek.
En natuurlijk de kinderliedjes doen het ook heel goed, zoals papegaaitje leef je nog, en la cucaracha vinden ze ook leuk.

Barbara

19 juni 2003, 17:40:23 #12 Last Edit: 19 juni 2003, 17:44:31 by Angelique
Freeloader? Ken ik echt niet..... Maar ze houden dus van vrolijk denk ik....

yentl

 ;D ;D ;DJa mijn valkjes zijn nog zeker niet volgroeid ;D ;D ;D
 ;Ddie luisteren inderdaad ook graag naar kinderliedjes, en liedjes van K3 ofzow ( ::)boring muziek dus), ik ben daar absoluut geen fan van!!!
En als ik liedjes van deze site opzet, vallen ze bijna in slaap.
buiten met het liedje "the Happy Cockatiel" :D.

Ook als je geluiden op zet van andere valkjes reageren ze. Het zit 'm vooral in de vrolijke liedjes denk ik bij valkjes( bij de mijne toch). Ze luisteren naar de meest gekke liedjes!!!

Buiten Quick, die luistert naar alles ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes Yent'l

Paul

Hoi Barbara,
Mijn Taco reageerde heel heftig op het nummer van Nakatomi van een paar jaar geleden en dat heette Children off the night.
Elke keer als dat op stond begon ie te fluiten :-)
Voor de rest zijn de meeste een beetje saai denk ik want voor zover ik weet reageren ze niet zo erg alleen op fluiten van andere vogels reageren ze wel heftig zoals in "the Happy Cockatiel" :-)

Groetjes,  Paul