19 maart 2024, 06:49:48

Douchen

Gestart door Jan, 9 september 2002, 05:04:02

« vorige - volgende »

Jan

Zijn er meer valkparkietbezitters hier die met hun valkparkiet onder de douche gaan? Die van mij en mijn vriendin kwam in eerste instantie alleen maar op de douchegordijn-rail kijken maar een paar keer later vloog ie zomaar op mijn hoofd om van het lauwe water te genieten. Nu nemen we hem regelmatig op de arm onder de douche waar ie zich ofwel door de afketsende druppels laat nat maken ofwel falikant met zijn hele lijf onder de straal gaat. Hij is er niet meer weg te slaan.

Meer mensen die deze ervaring met hun valkparkiet hebben?

Diana!

Valkparkieten zijn helemaal gek op douchen vooral als ze zien dat hun baasje ook onder de douche staat...! Mijn valkjes gingen altijd helemaal tegen me aan liggen, maar ik zou als ik jou was wel oppassen dat ze geen zeep/shampoo binnen krijgen (nie zo leuk voor t beestje)

Roderick!

Ja mijn valkparkiet vind het ook heerlijk. maar laatst had ik ze alletwee mee in bad genomen en toen ging het bijna mis, coco wou niet nat worden dus dacht die ''ik ga maar lekker op chico staan'', maar chico kon dat niet aan dus als ik er niet bij geweest was had coco hem gewoon verzopen. Dus met valkjes mee in bad nemen moet je heel goed opletten, want ze proberen zig boven te houden door heel druk met hun vleugels te gaan vladderen. Na een tijdje zullen ze moe worden en zigzef niet meer boven kunnen houden. En ze zullen kunnen verdrinken. Gebruik ook geen sop en bad, want dat is niet goed voor ze, en zien dan ook geen bodem. Douchen is dus toch veiliger en vinden die van mij ook een stuk leuker.

groetjes roderick

Lique

[shadow=beige,left,300]
hoi Jan,

Onze valkjes vinden het ook heerlijk om onder de douche te gaan, dat is een keer in de zoveel tijd echt genieten voor ze, en daarna lekker bij mij zitten, om de veertjes weer droog te fohnen, let natuurlijk wel op dat het niet heet is.

Groetjes Angelique

[/shadow]  

sannecoenders@hotm

ik heb diddel gister voor het eerst mee genomen onder de douche,
hij vind het helemaal geweldig het liefst ging hij op mijn hoofd staan daar werdt ie natter :D en toen ik klaar was met douche ben ik mijn haren gaan fohnen en toen ging hij weer op mij hoofd zitten ::)

maar ik wou eigenlijk vragen hoe vaak de valk mee onder de douche mag? :)

 :-*groetjes sanne en diddel :-*

Peter

Hoi Sanne,

Wij doen het zo vaak mogelijk, Kyra en P.D. willen graag douchen. En Loky moet af en toe mee :) K.C. wil niet erg graag douchen, maar die gaat toch heel af en toe mee. De laatste tijd zijn niet meer geweest onder de douche omdat ze nestjes hebben. De keukenkraan biedt uitkomst dan of hun eigen badje.

Maar normaal gesproken gaan ze zeker 1x per week mee, en daarna lekker droog fohnen :):)

Groetjes,
Peter

V_Valkie

12 september 2002, 19:20:55 #6 Last Edit: 12 september 2002, 19:21:56 by V_Valkie
Maar is het water niet te heet voor ze ,als je ze meeneemt onder de douche?