28 maart 2024, 22:04:06

Zo snel al ?

Gestart door Sanne388, 15 april 2006, 21:27:05

« vorige - volgende »

Sanne388

Hey heey,

Ik heb sinds gisteren een nieuw valkje, Oscar.
Ik ahd hiervoor een valkparkiet, die is met onbekende rede doodgegaan :( Hij was nooit helemaal tam, kwam wel op me hand zitten, maar uit de kooi en dna weer erin was altijd een heel probleem waardoor het heel lang duurde voordta hij weer vertrouwen in me had. Nu dus een nieuw valkje.
Ik had hem gisteren de hele dag met rust gelaten.
Nu vanochtend zijn water verschoond, (dat staat voorlopig op de bodem dus moest in de kooi), en hij bleef rustig zitten.
Nu in de middag ging ik kijken of hij trostgierst wou.. ik ahd eerst het idee dat hij het niet luste, dus liet k dat maar. hij is net 6 ½ week, en niet zo slim dus hij klimt een beetje onhandig, en klauterde een beetje door de kooi heen, en kwam so perongeluk op mijn hand zitten.. Na een tijdje zette ik hem op een zitstokje neer. Later op de middag probeerde ik het weer en nu kwam hij egt op me vinger stappen.
Nu rond 8e probeerde ik het nog een keer, maar ik denk dat hij geen zin had, dus hij blaaste, en wou me denk ik bijten. Die tweede keer beet hij ook zachtjes in mijn hand toen hij eraf wou, maar dat deed geen zeer. Bij de fokker is hij niet handtam gemaakt, dus ik verbaasde me dat het zo goed ging.
Is dit niet te snel :o  ??

Groetjes Sanne

Sanne388

Hm.. Nu vanmiddag stapte die zonder problemen op me vinger,
Toen deed ik hem uit de kooi, en ging op de bank zitten, en hij zat nog steeds op mijn vinger.. lekker trostgierst uit me hand aan het eten.. na 10 minuutjes zette ik hem weer terug..

nu net, rond 7 uur probeerde ik het nog een keer, zonder problemen op me vinger, maar toen hij uut de kooi was vloog  hij zo van mijn vinger af op de tafel, waar nog wat trostgierst lag, hij liep een stukje , en vloog toen naar de vensterbank, en ging op de grond zitten en kroop onder de kast... arme Oscar helemaal in paniek, toen ging hij weer op me hand, en ging vervolgens naar het raam (met gordijn) en ging daar hysterisch lopen vliegen. Toen maar gepakt, en nu auw aan me vinger ;):P ..  Moet ik misschien nog wat beter oefenen met op me hand zitten ?? Hij blijft echt zitten in de kooi, en gaat er ook zonder problemen op.. kijken of hij dat morgen nog doet ;) na dat ongelukje van vandaag..