3 mei 2025, 07:25:27

Broeden

Gestart door Tjerk, 12 april 2006, 11:55:23

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

ik heb een Witmasker Bont Geparelde pop maart 2005 die nu op 2 eieren zit. Maar de man van wie de eieren zijn doet er niks mee en help ook niet mee broeden. Ook heb ik nog een ander span op eieren zitten. Is het slim om de eieren van de Witmasker pop over te plaatsen? En anders hoeveel eieren kan een pop in haar eentje opvoeden?

Groeten Tjerk

Rianne

Hoi,

meestal gaan valkjes na het 3e ei pas echt broeden. Is het mannetje helemaal niet in het blok geweest? Ook niet toen er nog geen eieren waren?

Tjerk

Hey,

nee, hij is er helemaal niet opgeweest.
Hij houd zich alleen bezig met andere mannetjes uit de voliere
en gaat achter de poppen aan die zij hebben uitgekozen.
Maar kan ik die eieren nu niet overleggen naar een ander span
en haar in een broedkooi doen met die man. Of legt ze dan niet meer?

Groeten Tjerk

Rianne

Wat ik zou doen, als het bij mij gebeurde, is het even aankijken. Zolang de pop goed broedt, en af en toe eet, moet het lukken om ze zelf uit te broeden. Zijn de eitjes wel bevrucht?
Als deze man achter de andere valken jaagt, is het misschien verstandig hem even uit de voliere te halen.

Tjerk

Hey,

dat kan het 2e eitje is gister gelegd.
En ze zit er heel veel op. Maar ik ben bang dat het fout gaat.
Het mannetje zal ik er ook zo snel mogelijk uithalen. Maar ik kan haar met kast natuurlijk niet verplaatsen. Maar als ik ze overplaats en ik doe haar in een broedkooi gaat ze dan niet gewoon met het eitje dat ze morgen gaat leggen verder?

Groeten Tjerk

Rianne

Het beste is om een pop met eitjes niet te verplaatsen. En overleggen kan natuurlijk altijd. Alleen moet je wel in de gaten houden hoe lang de eieren, waar ze bij gaan, zijn bebroed. Als die uitkomen, en de andere eieren moeten nog 2 weken, kan het alsnog mis gaan.

Tjerk

Nee, deze 2 eitjes zijn gelijk aan het 2e en 2e eitje van het andere span.

Groetne Tjerk

Rianne

:) Oke, dan zou het makkelijk kunnen.