7 mei 2025, 05:01:12

Lood

Gestart door must, 12 april 2006, 16:54:22

« vorige - volgende »

must

Is het zo dat als een valkje aan lood heeft gezeten, dan ook echt doodgaat? Mijn valkje zat zonet aan een lood raampje, nu weggehaald, maar is het niet erg?

Rianne

Hoi,

dat is zeker gevaarlijk, zij kunnen loodvergiftiging oplopen als ze er iets van opeten.

must

Wat moet ik nu doen dan??? Het is echt net gebeurd, 4 minuten geleden, ik ben zo bang dat ze ziek wordt.!!!!

Rianne

Heeft je valkje er iets van opgegeten?

must

Ik weet het niet, ze zat er aan te knabbelen, en toen ik het zag heb ik het meteen weggehaald!!!

must

Moet ik dan gewoon afwachten??? Ik ben zo bang dat ze ziek wordt!

Rianne

Je kan voor zekerheid de dierenarts bellen of even langsgaan. Valkjes kunnen eraan doodgaan. :-\
Ik zal even zoeken wat de verschijnselen zijn, momentje.

Rianne

Ik vind het raar, maar ik kan geen verschijnselen vinden. Neem hiervoor contact op met de dierenarts, want het is echt heel gevaarlijk.

Karin

Bel dierenarts Feld even. Als je er snel bij bent is er wat aan te doen, maar ik weet niet wat. Bij mensen geef je bij vergiftiging norit ( houtskool ), ik weet alleen niet of dat bij een loodvergiftiging ook werkt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoe is het nu afgelopen met je valkje?
is hij/zij er echt ziek van geworden? of gaat het nog steeds goed met 'm

Stijn

must

Hallo allemaal!

Mijn rare vogel heeft gelukkig nergens last van gehad en fluit nog even vrolijk aks anders! Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! Ik was écht heel erg bang dat er iets zou gebeuren! Ik was namelijk op mijn stage (mijn Birdie mag mee naar stage, dat was mijn eis!), Birdie vloog daar vrolijk rond en ineens zei de jongen waar ik stage loop: He is lood niet giftig voor haar? Ik schrok me kapot, snel dat loden raamkje weggehaald, maar ze had er aan zitten knagen! Dus ik zag het al helemaal voor me! Snel naar valkparkiet.com en aan jullie gevraagd! Gelukkig is alles goed gekomen en is het nog steeds een rare vogel en mijn beste vriendin!

Liefs Linda en Birdie!

Stijn dc

hoi

leuk dat je valk er niets aan heeft overgehouden.
Veel succes er nog mee,

zal je berichtje nu naar ziek verplaatsen