6 mei 2025, 23:32:42

eitjes worden opgegeten

Gestart door Wisse, 10 april 2006, 17:31:55

« vorige - volgende »

Wisse

Hoi,

Ik heb een man zitten die ik uit de voliere heb gehaald waar de rest aan het kweken is omdat deze man de rust verstoorde en andere valken van hun nest jaagde.

Deze man heb ik samen met een pop in een kweek kooi gezet waar ze inmiddels pogingen doen om te gaan kweken. Het vrouwtje had 2 eitjes gelegt (en zat te broeden) en de volgende dag waren ze allebei verdwenen (opgegeten denk ik). Vandaag is het 3e ei gelegt dit ei ligt helemaal aan de kant en de valken zitten er gewoon naast.

De valken krijgen elke dag vers water, grit, maagkiezel, sepia, eivoer, zaadmengsel en trosgierst. Heeft er iemand een idee wat de reden kan zijn en wat ik nog veel interresanter vind wat de oplossing kan zijn.

Het is mijn mooiste man ik wil hier erg graag jongen van.

Groeten,
Wisse

Rianne

Hoi,

het gebeurd volgens mij niet vaak dat de valken alle eieren op eten. Ik zou hier ook geen verklaring voor weten, aangezien je ze wel voldoende kalk en mineralen aanbiedt. Ik hoop dat iemand die hier meer van afweet je advies kan geven. :)

Riny

Hallo Wisse
Ik zou het eens aan Feld vragen.
Mij lijkt dat ze dan toch ergens een gebrek aan hebben.
Groetjes Riny :D

Karin

Waar heb je hem vandaan en hoe oud was hij toen je hem kreeg ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Wisse

Hoi,

Ik heb hem bij een collega kweker gekocht waar ik wel vaker vogels koop. Hij is van juni 2004 en ik heb hem in december 2004 gekocht. Vorig jaar heb ik er nog niet mee gekweekt omdat ik hem nog te jong vond.

Wisse