20 april 2024, 02:52:00

Wat voor valkparkietje?

Gestart door Mara, 10 april 2006, 20:30:35

« vorige - volgende »

Mara

Hey Mariska

Ik zie dat jij twee van die mooie geparelde valkjes hebt. Die van mij lijkt op Binky...Tenminste, wat ik zo kan zien dan.

Mariska

Hoi Mara,

Ziet hij er zo uit?

Dan zou hij Bont Gepareld zijn ;)

Bij een man gaan de parels binnen een paar ruien weg en popjes houden ze voor altijd.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara

Ja, dat is onze Parel. (Originele naam, ik weet het  ;) ). Mijn andere geparelde ziet er iets anders uit. *duikt in de berg foto's*

Mariska

Hoi Mara,

Dat vind ik dus wel een originele naam ;)!!!
Hoe oud is Parel?

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara



Dit is Parel, hij hoort bij Hoen en ik heb ze samen gered van een gewisse dood. Hoe oud, ik denk een jaar of drie-vier.

Je merkt, ik heb veel oude vogels in mijn voliere.

Mariska

Ja dat is een bont geparelde.
Als dit valkje een jaar of 3, 4 is is het hoogstwaarschijnlijk een popje.
Want ik zie nog steeds parels.

Waarvan heb je ze gered dan?

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara

Citaat van: Mariska op 15 april 2006, 14:00:19
Ja dat is een bont geparelde.
Als dit valkje een jaar of 3, 4 is is het hoogstwaarschijnlijk een popje.
Want ik zie nog steeds parels.

Waarvan heb je ze gered dan?

Liefs
Maris!!


Diegene die ze had zitten wilde ze min of meer de nek omdraaien omdat ze niet legden. En als ze al eitjes legden dan waren ze onbevucht. En mij maakt dat helemaal niet uit, als ze maar gelukkig met elkaar zijn!!

Mariska

Ooooh, wat erg :o >:(

Gelukkig zijn ze bij jou terecht gekomen.

Heb je nog meer foto's? :D


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara



Hoen, Do en Druppel. Hoen hoort bij Parel. Do heeft Pinky als vriendje.

Mariska

Ik vermoed dat de bovenste aan de linkerkant een Lutino is.
Die daarnaast waarschijnlijk een Geparelde.
En de onderste denk ik ook een Lutino.
Zijn die 2 zachtgeel/wit van kleur?



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara

Hoen is heel lichtgeel met wat vlekjes op zijn rug, vlekjes zoals het oranje op zijn wang.

Druppel was zachtgeel.

Mariska

De vlekjes van Hoen kan ik niet echt verklaren als ze oranje zijn.
Maar volgens mij is dat ook een Lutino ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Citaat van: Mariska op 15 april 2006, 14:51:46
De vlekjes van Hoen kan ik niet echt verklaren als ze oranje zijn.
Maar volgens mij is dat ook een Lutino ;)


ornaje vlekjes op de rug zie je indrdaad niet. bij de kop kan wel dat betekend dat ze broeds is.

Citaat van: Mariska op 15 april 2006, 14:29:58
Ik vermoed dat de bovenste aan de linkerkant een Lutino is.
Die daarnaast waarschijnlijk een Geparelde.
En de onderste denk ik ook een Lutino.
Zijn die 2 zachtgeel/wit van kleur?




klopt! als ze ouder dan een jaar zijn en ze hebben de parels nog of de lutinos nog de V strepen onder de staart dan zijn het poppen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Welke v-strepen onder de staart? Of stel ik nu een domme vraag?  ???

Mariska

Ja Ricky van mij heeft ook oranje vlekken sinds ze aan het broeden is.
Maar alleen op haar kop dus die van Hoen kan ik ook niet verklaren.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)