28 maart 2024, 19:13:14

Tegen raam gevlogen

Gestart door Daisy, 17 juni 2003, 18:32:53

« vorige - volgende »

Daisy

Hallo,
Afgelopen weekend ben ik verhuisd en steeds als mijn valkparkiet Daisy nu uit haar kooi is heb ik de gordijnen bijna helemaal dicht zodat ze aan de ruimte kan wennen. Nu is ze vanmorgen net onder het grodijn door tegen het raam gevlogen. Ze heeft nu een klein wondje (scheurtje) tussen haar neusgaten net boven haar snavel. Het bloedt niet echt, is alleen kapot en een beetje rood. Ze lijkt er niet echt last van te hebben want ze zat zich alweer te poetsen. Nu vroeg ik me af of dit snel uit zichzelf heelt of dat ik er toch iets aan moet doen. Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes, Daisy

Kiko en Daisy

Valerkiet

hallo daisy,
als je valkje echt raar begint te doen moet j naar de DA.
als er gewoon een korstje  op komt is het goed anders moet je het beter even ontsmetten.
mijn valk had dat ok voorgehad maar het alleen blauwe vlek op zijn snuit.
-xxx-

Peter

Hoi Daisy,

Bij ons dit ook wel eens gebeurd als ze door 't raam wouden vliegen. Even goed opletten of je valkje geen hersenschuddig heeft, dat zit tie erg verdwaasd e.d. ook vaak een beetje bol. Bij onze valkjes heelde wond in enkele dagen. Dus vrij snel.

Beterschap,
Peter

Daisy

Bedankt voor de reacties! Ik ben in ieder geval al wat geruster. Ik ben nu niet thuis maar zal het straks weer goed in de gaten houden. Volgens mij was ze er vooral van geschrokken en daarom wat rustiger dan normaal. Maar ze klom alweer rond in de kooi, dus het zal dan wel goed komen!
Groetjes, Daisy

Kiko en Daisy

Annemieke

Hoi,

Onze Teddy is zelfs een keer tegen de hordeur aangevlogen.

Gevolg: een blauw, dik en dicht oog. 8)

Gelukkig was er na een paar dagen helemaal niets meer van te zien. :)
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Valerkiet

nou het blauw plek op zijn bekje ging er bij mij heeel traag af het ging er af met de groei van zijn bek :-/
heel traag dus

Paul

Eentje van mij is een keer langs de muur gevlogen en had precies hetzelfde bovenop zijn snavel.
Ik was eerst ook erg bezorgd  maar het bloeden stopte snel en met een paar dagen was het weer helemaal genezen :-)
Als je valkje zich normaal gedraagd is er dus gelukkig niks aan de hand en zal het snel genezen zijn.
Wel opletten dat het niet blijft bloeden.

Groetjes, Paul
                                  

Karin

Jazzy heeft het als jonge vogel regelmatig gedaan.... alle gordijnen dicht, vloog hij tegen een spiegel of muur  ::) Niet bijster inteligent  ;D Ik moet nog steeds de rolgordijnen half dicht doen anders vliegt hij er zeker tegen aan. Hij heeft zeker een maand met een korstje gelopen russen zijn neusgaatjes. Ik heb nog even overwogen een helmpje voor hem te kopen  :D Dizzy vloog gisteren tegen een raam aan, ook lrdijn zo goed als dicht. Gelukkig wat het een schuin raam, dus geen harde klap. Nu heeft ze een los velletje zitten, maar voor de rest alles ok. Zolang ze gewoon weer vrolijk verder vliegen zou ik me niet ongerust maken. Je kunt alleen maar je best doen met gordijnen en niet meer.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Daisy

Hoi,
Het gaat alweer prima met Daisy! Ze doet alles weer normaal en maakt weer net zoveel herrie al ervoor ;D
Ze heeft nu alleen nog een korstje tussen haar neusgaten zitten, maar het bloedt helemaal niet. Het valt dus weer mee, gelukkig... Voortaan dus de gordijnen maar iets verder dicht doen.
Nog bedankt voor alle reacties!

Groetjes, Maaike

Kiko en Daisy

Lique

Hoi Daisy,

Gelukkig maar, dat het goed is gegaan. Maar let wel op, want hij kan ook een keer op een andere manier tegen een raam terecht komen. Maar dat korstje zal er wel snel afvallen.