28 maart 2024, 13:26:50

kobus ziek ?

Gestart door natascha01, 10 april 2006, 12:14:27

« vorige - volgende »

natascha01

hallo iedereen ff een vraagje ik had laatst al een topic geplaatst dat kobus mishcien beetje broeds zou zijn .. maar vandaag zit hij heel stil op zn stok kopje tussen zn vleugeltjes en hij zegt niks vluit niet en beetje bol zit hij hij poetst wel nog en als ik bij de kooi kom komt hij wel naar me toe maar veder ziet hij er erg stillettjes uit hij is vreemd zo ken ik hem echt niet heel stil .... iemand een idee wat ik kan doen om hem op te peppen of wat dit kan zijn

groetjes natascha

Rianne

Hoi,

is kobus nu een man of pop? Je hebt het over hij, maar kan het ook een zij zijn?
Hoe ziet de ontlasting eruit? Eet Kobus wel? Hangen de vleugels?

natascha01

10 april 2006, 12:25:06 #2 Last Edit: 10 april 2006, 12:34:50 by natascha01
gister avond was hoij nog los en toen viel me wel op dat de vleugeltjes een beetje lager hingen dan normaal maar nu op zn stok valt het mee en ja naar mijn idee is kobus een man maar ik hweet het nog steeds niet zeker zn koppie is wel iets geler geworden en zn kuifje ook en omdat hij duidelijk praat dachten we echt dat het een man was omdat popjes over het algemeen niet praten  hij is nu zn staartveren aan het wisselen volgens mij er lagen vandeweek paar grote veren in de kooi ... hij heeft gister avond trostgierst gekregen toen hij zn kooi in ging daar heeft wel iets van gegeten alleen normaal eet hij duidelijk veel meer ervan maak me echt zorgen eigenlijk
ontlasting ziet er wel goed uit

hij zit ook steeds inmekaar ..pff lastig dit hoor

groetjes natascha

Rianne

Oh ja, ik zie het. Ik denk ook dat het een man is. :)
Wat geef je Kobus allemaal te eten?

natascha01

10 april 2006, 12:53:10 #4 Last Edit: 10 april 2006, 12:55:32 by natascha01
kobus krijgt valk parkieten voer en maagkiezel (grit) en heb een rose kalk steen hangen en wat ik me wel net bedenk ik heb vandeweek krachtvoer gehaald voor hem en dat heb ik neer gezet ipv eivoer ... en heb ander voer soort had eerst bij dierenwinkel vandaan maar dat scheppen ze zelf en heb nu bij tuincentrum gehaald in een grote baal voorverpakt .. omdat ik laatst had gelezen dat er van alles in kon zitten vandaar dat ik overgestapt was en de mensen in die winkel rade mij aan wat krachtvoer te geven .... .. ga me nu van alles in mn kop halen mijn arme kobus is echt niet in orde hij reageerd niet eens als ik fluit naar hem normaal fluit hij altijd terug naar me pff

hij krijgt ook nog wel appel vaak alleen dat eet hij niet nog

heel verhaal sorry ...

groetjes natas

Rianne

Het kan zijn door het overstappen naar ander voer, hoewel ik me dat niet kan voorstellen bij zaadvoer. Wat voor krachtvoer is dat? Ook een soort eivoer?
Let erop dat de ontlasting niet te donker wordt. En dat Kobus nog wel drinkt. Ik zou zo gauw niet weten wat Kobus kan mankeren. :-\
Zet hem iig lekker warm, niet te dicht bij de kachel natuurlijk, en vertroetel hem maar lekker, misschien wil hij wel wat trosgierst eten als hij bij je zit?

natascha01

oke onwijs edankt voor je snelle reacties .. hij krijgt van het merk cede krachtvoer premium .. zit in een gele doos van een kilo ... ik moet zo nog naar het tuincentrum en zat te denken zal ik nog wat vitamine mee nemen voor hem of zo iets dergelijks en mishcien toch maar weer wat eivoer gaan geven denk ik maar ???? ..

groetjes natascha

Rianne

Volgens mij is er niks mis met de voeding hoor. Welke hoeveelheid per dag staat er op de verpakking?

Ik zou nu kijken of Kobus een beetje eivoer lust. Vitaminen zijn geen wondermiddel dus wacht daar maar even mee. Je zou Dr Feld kunnen bellen en het verhaal uitleggen.

natascha01

dat is inderdaad een goed idee ik ga wel even bellen maak me best wel zorgen
dankje wel voor de tips en op de verpakking staan wel dingen vermeld maar kom er niet echt wijs uit hoeveel hij nou moet hebben eigenlijk ....

Lin

Hoe lang is dit gedrag al?  Want bij mij zijn ze ook niet elke dag actief. Let gewoon goed op de ontlasting.

Dr Feld kan denk ik ook geen antwoord geven naar aanleiding van dit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik heb wel dat sommige soorten zaadjes niet in smaak vallen. Vooral niet als je in een keer overswitch. Dit kan beter geleidelijk gaan. Bij mij aten ze vrij wenig dus ik ben weer naar het oude voer gegaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Als er staat 1 deel kracht voer en 2 delen eivoer, betekend dat bijv 1 eetlepel krachtvoer en 2 eetlepels eivoer. Dat is wel een beetje veel natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel. :)
Bol zitten, niet actief zijn, en weinig eten is niet de beschrijving van een gezonde valkparkiet. Maar waar het door komt, kan ik niet zeggen.

Lin

Maar het is pas sinds vandaag dit gedrag. ik zou het even aankijken als het morgen nog zo is dan even bellen met Feld.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

natascha01

heb dokter veld gebeld maakte me toch zorgen en die zei ook geef hem wat water met druiven suiker en als het morgen nog is langs komen dus we blijven vol spanning opletten en hopen dat het snel beter gaat . en kon inderdaad aan de hoeveelheid krachtvoer liggen dat hj mishcien te veel heeft gegeten ervan weer een wijse les geleerd bedankt voor te tip lin dan ga ik vanaf nu even aanpassen ... en ja ik ben mischien weer iets te inpulsief geweest met over stappen op ander voer denk ik maarja volgende keer dus niet meer zo doen ik kijk het aan en hoop dat hij gouw weer beter is ... bedankt voor de hulp en tips zijn nog steed welkom'

groetjes natascha

Rianne

Kijk eerst maar even hoe hij op het water met druivensuiker reageerd. :)