11 mei 2025, 18:23:17

Hoe spelen met de valkparkiet?

Gestart door Dries, 7 april 2006, 16:17:46

« vorige - volgende »

Dries

Hallo iedereen

Ik heb al een tijdje een valkje,een tam valkje..

Nu heb ik een vraagje.. Wat kan je doen om zoal met je valkje te spelen ?

Alvast bedankt

groeten Dries

Rianne

Ik moet eerlijk zeggen, ik speel nooit echt met ze. Ik heb er 6, en 2 daarvan zijn tam. De ene is gek op kroelen, dus doe ik dat maar ;D En de ander wil dat niet, maar die vind het geweldig als ik een knijper voor z'n snavel houdt. Dan gaat ie fluiten!
Het is even proberen wat je valkje leuk vind. Ze zijn erg nieuwsgierig en willen van alles ontdekken. Het schijnt dat ze rietjes erg leuk vinden.

Dries

ja tis inderdaad moeilijk, de mijne speelt graag met een balletje en loopt graag op de grond maar kzou niet egt wete wat ik kan doen met hem maarja :)

groeten

Rianne

Stoeien vind mijn knijper valkje ook leuk. Dan houd ik mijn vingers krom en ga met mijn knokkels langs z'n snavel. Dan gaat ie zogenaamd bijten. Het is lastig uit te leggen maar m'n valkje vind het erg leuk.

Ineke

Aan t einde van de trosgierst zit meestal een lange steel en als ik hiermee over de bank of tafel ga rent de vogel erachteraan. Dan laat m de steel pakken en trek ik er n beetje aan. Zeg maar tzelfde dat je ook bij n hond met n bijtring kunt doen. Daarna is ie zelf n tijdje zoet met de steel, alsof ie blij is dat ie gewonnen heeft :)

valkthieu

je kan een balletje kopen uit een soort net,iets zachts in de dierenwinkel vind je dit.ik speel hiermee met m'n valkje,ik rol dit naar hem en hij schopt het in een paar keer terug en soms gooit hij er ook mee,dit vinden ze echt leuk

Dries

Bedankt :) maar zijn er mss nog mense die vanalles doen met hun valkparkiet?