Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Sally

hallo Mara,

Misschien een late reactie maar ik wil ook even zeggen dat je hele mooie foto's hebt geplaatst.
En die van Punky vind ik ook heel mooi! Hij is echt speciaal, en je ziet dat er goed voor hem wordt gezorgt, je zou helemaal niet zeggen dat hij al zo oud is.
Echt prachtig!
Gaat het nu met deze koude dagen wat met hem? Of heeft hij er last van?

Groetjes Sally

Mara

Hoi Karin

Graag gedaan die kerstkaart. Ben blij dat je er blij mee was. Ik vond die van jou heel erg mooi.  :) Ik hoop dat Oscar gauw weer de oude is, we wachten af wat ze vanmiddag zeggen. En inderdaad, er komt ook wel weer een goede periode. Dank je wel voor je lieve woorden.  :-*

Hoi Sharon

Met Oscar komt het (hopelijk) weer goed. Met mij gaat het zijn gangetje, heb vanmorgen de kerstboom verder afgemaakt en ik zal daar zo meteen of straks een paar foto's van plaatsen...de foto's van de hele kerstboom komen later vanavond als het donker is. Ik zal zo even vertellen hoe het met de birdies is.

Hoi Sally

Late reactie of niet, elke reactie is welkom. Dank je wel voor de complimentjes. Momenteel gaat het goed met Punky, hij fluit en doet, eet lekker van zijn zaadjes en nu zit hij te slapen maar zelfs in zijn slaap zit hij te fluiten. Hihi, hij heeft momenteel geen last van de kou, maar goed, bij Punky weet je het maar nooit.

Hoi iedereen

Zo, even wat nieuws over de birdies. Daar gaat het goed mee maar vanmorgen kwam ik in de voliere en vond ik bloed, het was nog nat....ik dacht meteen aan een van de vogels maar het was mijn witte kwartel die haar teentje ergens aan open had gehaald. Maar ze was zo rap dat ik haar niet kon vangen, dus maar met het netje gevangen. Verbandspray opgedaan want ik had geen bloem in huis en haar even goed in de gaten gehouden. Maar toen ik het verse voer in de voliere zette, begon ze meteen te eten. En net zat ze zich te poetsen. Wel trekt ze het pootje op, maar ze is verder alert en houdt me goed in de gaten.

Vanmorgen toch maar wat stenen in de waterbak gegooid en er voor de zekerheid water met druivensuiker erin gedaan. De stenen liggen er in zodat ze zich niet gaan wassen.....Aangezien de Rosella's zelfs bij vriestemperaturen zich gaan wassen.

Mara

♥Debby♥

Oei Mara, dat is weer schrikken zeg van je kwartel.. gelukkig ziet het er wel goed uit en ik hoop dat je kwarteltje er goed doorkomt..

je blijft er toch maar druk mee he...  :-*


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debby

Ik blijf er maar mee bezig. Het ergste was dat het de witte kwartel betrof en die is zo ontzettend rap. Zelfs toen ik haar gevangen had, vloog ze nog weg. Heb haar dus nog een keertje moeten vangen. Voordat het donker wordt kijk ik nog eens waar ze zit, en dan morgenvroeg. Maar ik denk dat het wel goed komt met haar.

Dank je wel voor je steun.  :-*

Mara

♥Debby♥

hihi.. white lightning dus.. hih.. witte bliksem ;D

ik zou zeggen.. het beesje heeft een naam! hahaha..

je zorgt super voor ze hoor! als ik ooit een valkje zou zijn dan koos ik jouw voliere!  ::)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sharon

Hoi Mara,
oei, dat zou schrikken zijn geweest voor je deze ochtend. Gelukkig viel het allemaal toch nog mee. Nu maar hopen dat het teentje van de kwartel (White lightening  ;D echt een leuke naam!) goed en snel geneest. Maar dat zal vast wel.

Hopelijk komt met Oscar ook alles goed.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Anja

Hoi Eugenie,

Oei oei wat moet je geschrokken zijn zeg. Gelukkig dat je er verbandspray op hebt kunnen doen.

Hoop dat het goed gaat met de kwartel en natuurlijk ook met Oscar.



Groetjes Anja

Mara

Hoi Debby

Dank je voor het compliment en de nieuwe naam voor de witte kwartel, vanaf vandaag heet de witte kwartel dus White Lightning.  ;D Leuke naam en past wel bij haar.

Hoi Sharon

Ik hoop dat White Lightning gauw weer de oude is. Ze trekt het pootje nog wel in maar ze gebruikt het wel al meer dan vanmorgen.

Met Oscar gaat het minder goed, nouja, met Oscar gaat het op het moment eigenlijk wel goed, maar de uitslag en de mogelijkheden e.d. zijn minder goed dan ik eigenlijk gehoopt had.

Hoi Anja

Gelukkig dat we die verbandspray altijd in huis hebben. Ik heb in het boekje van Oscar geschreven hoe het met hem gaat.

mara

Agnes

Hoi Mara,

Ik lees dat je druivensuiker in het water hebt gedaan.
Doe je dat voor de extra energie, of bevriest het water dan misschien niet?

Ik ga nu een paar keer per dag in de voliere het water controleren opdat het niet bevroren is. ::)
Dit is dus geregeld het geval, en dan ververs ik het weer.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

Hoi Agnes

Ik doe het voor het bevriezen en nu op het moment ook vanwege White Lightning, ze laat zich al zo moeilijk vangen en om haar dan extra druivensuiker toe te dienen, zo sla ik twee vliegen in een klap. Ik ben namelijk niet de hele dag thuis, ik kan pap en mam wel vragen waar wilde dit eigenlijk eens een keertje proberen. Ik denk dat als het te hard vriest, het hoe dan ook bevriest en dan gaat pap als ik er niet ben, het water even openbreken.

Mara

Agnes

Hoi Mara,

Dan ga ik het ook maar eens proberen!
Als het water dooi blijft is dat veel makkelijker, en wat extra energie kan geen kwaad lijkt me.

Die rare vogels zitten met dit weer gewoon buiten ::)
Het nachthok gaan ze alleen maar in om te eten ;D

Ik wist het wel als ik vogel was, dan ging ik lekker binnen zitten ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

Hoi Agnes

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog niet gekeken hoe het nu is. Vanmiddag was het in elk geval nog gewoon mooi open. Let je er wel op dat ze niet gaan badderen in het water met druivensuiker? Ik heb er stenen ingelegd dat ze er niet zo goed in kunnen.

Ja, rare vogels. Hier zit eigenlijk ook alles buiten, behalve mijn twee oude roodruggen, die zitten eigenlijk altijd binnen.

Mara

Mara

Hoi hoi

Kijk eens wie jullie een kerstgroet komt brengen...


Anja


Silke *

Hoi Mara,

Ik zit alweer een tijdje achter  :-[
Je hebt VERSCHRIKKELIJK mooie foto's geplaatst en een hele hoop! Echt, het is genieten telkens als ik kijk naar jouw foto's! Ik vind het geweldig al die vogeltjes in je volière, rosella's, kwartels, valkjes, roodruggen, grasjes...! Het is daar een echt dierenparadijs! En ik blijf het maar zeggen en toch zeg ik het nog eens, Krullenbol is een echt fotomodelletje, ik vind ze prachtig!  :D
Wat naar dat je kwarteltje zijn pootje heeft pijn gedaan!

De foto's van Punky, WOWIE ZEG! Ik vind net als Anja, dat Punky erg lief lacht op die foto's, hij is fotogeniek!

Aan Punky en aan je birdies en aan je familie en je zelf, ook een kerstgroet van mij!
Die site van fotoplaatjes heeft echt succes bij Jeanine, jij, ik Anja, Sharon,...  :)

Groetjes
Silke