Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hey Marga

Dank je wel!! Ik vond het ook een mooie naam, ben nu op zoek naar een naam voor de tweede. Het is wel moeilijk hoor, om een naam te zoeken want ik weet niet of ie nou een dametje is of een heerschap. Ach ja, het maakt ook niet zo heel veel uit. Ik probeer altijd namen te vinden die ze allebei kunnen hebben.



Een niet al te duidelijke foto...maar zoals ik al vaker heb aangegeven ik heb geen digitale camera dus ik moet het met mijn 1.3 megapixels telefooncamera doen.

Liefs

Mara

marga

hoi mara
ik vind het een mooie foto
beter iets als niets
nou kunnen we teminste mee genieten met je
groetjes marga

Roma

Hoi,Mara gefeliciteerd.
kom ook even binnenvallen
leuk he dat kleine spul :D
hoeveel eitjes hebben ze gelegd?
gr v Roma

Christine

Citaat van: Mara op  9 mei 2006, 11:52:44
YEah yeah yeah, vanmorgen toen ik mijn vogeltjes ging voederen vond ik...EEN TWEEDE DONSJE!!!!!

Yeah ook gele donsveerstjes. Mam liet zich niet echt wegjagen maar heb toch twee donsjes gezien!! Ik ben heel trots.

Het eerste donsje ga ik waarschijnlijk Mapiya noemen. Dat is de Sioux naam voor de hemel. Ik vind het een mooi en vooral aparte naam.

Foto's volgen z.s.m.

Groetjes

Mara

Eeeh weer een tweeling maar wel in twee verschillende nestjes!! De mijn is ergens in de vroege morgen geboren ;D Ik ga met trots jou nestje volgen!! ;D :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf Mara....en wat een mooie aparte naam je moet een bij  www.babynames.com  kijken daar staan vele namen in MET de betekenins ervan.

Veel plezier net je kleine donsje...
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Vanmorgen waren er nog maar 2 gele donsjes, en in de loop van vandaag is het derde donsje geboren. Alle drie zo geel als maar zijn kan (dons bedoel ik dan he!). Drie. Ik kan het niet geloven.

Als ze geboren zijn kun je dan al meteen de kleur ogen zien? Twee hebben er zwarte maar de andere is niet duidelijk te zien, ze lijken rood.

Groetjes van een hele blije Mara

Lin

10 mei 2006, 20:04:49 #111 Last Edit: 10 mei 2006, 20:10:44 by Riny
Gefeliciteerd!

donkere ogen zie je heel snel (cinnamon en wildkleur). Bij rode ogen (lutino) zie je gewoon huidkleurige ogen.

in je naam staat trouwens donesjes ipv donsjes.. :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

10 mei 2006, 20:18:35 #112 Last Edit: 10 mei 2006, 20:21:05 by Riny

Hoy Eugenie
Fijn dat je 3 donsjes hebt.
Bij het meest linkse valkje zie je geen donkere oogschelpjes.
Dat is een Lutino.
De middelste en het rechtse jonkie worden wildkleur of gepareld en hebben donkere oogjes.
Ik heb even de schrijffout veranderd in je titel
Als moderator, vind ik dat zoiets mag, jij weet misschien wel niet hoe je het moet veranderen.
Groetjes Riny

Wilma1

 ???Huh...Eugenie...Mara zij die twee 1 persoon  ;D  ik zag dat laatst ook staan volgens mij en dacht toen dat het berichtje verkeerd stond  ::)

Maar leuk 3 donsjes hoop gepiep in jou nestje......lief hoor...veel plezier met kijken en knuffelen!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

12 mei 2006, 10:14:49 #114 Last Edit: 12 mei 2006, 10:25:03 by Lin
Leuk trouwens die foto onder de moeder!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

12 mei 2006, 13:13:58 #115 Last Edit: 12 mei 2006, 13:15:55 by Mara
Citaat van: Wilma1 op 10 mei 2006, 21:05:27
???Huh...Eugenie...Mara zij die twee 1 persoon  ;D  ik zag dat laatst ook staan volgens mij en dacht toen dat het berichtje verkeerd stond  ::)

Maar leuk 3 donsjes hoop gepiep in jou nestje......lief hoor...veel plezier met kijken en knuffelen!
:D Wilma



Yup, Mara en Eugenie zijn een en dezelfde persoon maar ik gebruik op internet meestal de naam Mara.

Ik heb zojuist het vierde valkje gekregen. Ik kwam thuis van het werk en pap zei dat er nog maar drie donsjes in het nest lagen. Weer was het eitje aangepikt maar was het velletje weer ingedroogd. Heel voorzichtig het velletje los gepeuterd en ja hoor, daar kwam ie er uit. Lekker weer bij papa in de blok gedaan en hij kroop meteen tussen de anderen. En weer gele dons met donkere ogen.

Groetjes

Mara

Mara

Hoi iedereen

Vanmorgen een beetje paniek....pa en ma valkje zaten niet meer op de eitjes en de jonkies dus ik dacht, mooi, dan kan ik de broedblok even een beetje schoonmaken. Dat heb ik dus gedaan, wat nieuwe houtkrullen erin. Maar ze gingen niet terug op de eitjes. Ik Riny gebeld, helemaal in tranen want ik ben als de dood dat mijn kleine lieverdjes het niet gaan halen. Maar goed, na een uurtje flink te hebben gegeten zag ik pap in de blok verdwijnen en even later was hij weer buiten en ging mam naar binnen. En nu zit mam buiten en pa op de eitjes. Ik ben nu wel een beetje bang om te gaan kijken, wil ze niet storen dus ik ga morgenvroeg pas weer kijken. De krop zat vanmorgen vol dus tja....ik weet het niet.

Riny, bedankt voor je goede zorgen en advies. Ik ben heel blij dat ik je kan bellen.

Groetjes

Mara

trienke

hoi mara

wat zal jij angst hebben gehad :-*

gelukkig zitten ze er nu weer op
nog gefeli met je 4e jonkie ;)

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Eugenie
Kijk vanaf nu gewoon iedere dag in het broedblok, en praat dan wat tegen het ouderkoppel.
Dan leren ze dat jij geen kwaad in de zin hebt.
Je zult zien dat ze het dan ook niet meer zo doen.
En die schotten in de voliere zou ik weg halen.
Als het er zo warm is ,zoals jij zegt , is het een prachtige broeiplaats om bloedluis te krijgen.
Controleer jij de jonkie's ook op bloedluis.
dan moet je onder de vleugeltjes kijken.
Volgezogen bloedluis kijkt rood , en anders zien ze eruit als een zandkorreltje.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi Trienke,

Ja, ik was behoorlijk bang moet ik je zeggen. Vooral omdat er gezegd werd dat ik de blok niet had moeten schoonmaken. Had alleen de poepjes weggehaald en de houtkrullen aangevuld.

Groetjes Mara

Zo, nu wat foto's.

Vanmorgen toen ik de blok heb schoongemaakt, even iedereen mooi opgeborgen.


Dit moet het eerste donsje zijn....


Dit het tweede donsje, en heeft rode oogjes al kun je het slecht zien.


Derde donsje....


Vierde donsje!!


En mama, op  11 mei met 3 kleintjes.