Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen,

Normaal ben ik heel goed in het schrijven van verhalen over wat dan ook, maar als ik over mijn valkjes moet gaan schrijven, dan wordt het een beetje moeilijker aangezien ik op een ander forum een beetje uitgelachen werd omdat ik zo gehecht ben aan mijn lieverds.

Maar goed, ik heb op het moment acht valkparkieten waarvan 6 buiten en 2 binnen. Ik heb ze echt voor het plezier en broeden doen ze ook niet echt. Het zou natuurlijk leuk zijn als er jonge valkjes kwamen, maar ach, zo is het ook goed en het oudste koppel is al zeker 15+ jaar. Ze zijn allemaal kleine deugnieten en houden van lekker knabbelen. Tevens houden ze er van om op de grond rond te scharrelen en lekker in het zonnetje te zitten. Badderen vinden ze ook heerlijk, maar de sproeier vinden ze maar niets...*grinnik*

Die twee binnen zijn extreem lief en aanhankelijk, al is er eentje mensenschuw geweest. Die laatste was een afdankertje van een oud-collega van mij die van haar vriend afging en zich geen raad wist met Punky.

Geelkop en Juf zitten het liefste op de schommel samen te kroelen en te genieten van het zonnetje terwijl Hoen en Do halsbrekende toeren uithalen op de touwen. Pareltje zit graag te dutten maar wordt actief zo gauw hij maar denkt dat niemand het in de gaten heeft. En dan heb je ook nog Pinky. Hij bekijkt graag dingen eerst en denkt er diep over na wat hij kan gaan uitspoken. Geef hem takken en zo en hij breekt ze af voordat je er erg in hebt. Hij zou een goede houtbewerker zijn...

Ik weet dat het een beetje een saai verhaaltje is, maar ik ben nog niet zo goed in het delen van mijn verhalen over mijn valkjes en andere gevederde vrienden...

Groetjes

Mara

marilyn

hoikes mara

ik denk niet dat je hier op dit forum zult uitgelachen worden omdat je zo gehecht bent aan je lieverds want dat zijn we hier eigenlijk allemaal een beetje  ;) leef je maar uit en dan kunnen wij meegenieten van je verhalen  :D

groetjes marilyn


Mara

Citaat van: marilyn op  9 april 2006, 20:36:17
hoikes mara

ik denk niet dat je hier op dit forum zult uitgelachen worden omdat je zo gehecht bent aan je lieverds want dat zijn we hier eigenlijk allemaal een beetje  ;) leef je maar uit en dan kunnen wij meegenieten van je verhalen  :D

groetjes marilyn




Mag ik hier ook vertellen over de streken die een paar van mijn andere valkparkietjes hebben uitgehaald? Deze zijn helaas overleden maar ze hebben zoveel kattenkwaad uitgehaald dat zou ik graag willen delen.

marilyn

hoikes mara

er wordt hier over zoveel gepraat zelfs over dingen die niet met valkjes te maken hebben dus ik denk niet dat het kwaad kan dat jij je hartje eens lucht over je overleden valkjes  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Mara
Leuk dat je de stap gewaagt hebt om een verhalenboekje te beginnen over je valkjes.
Ik heb je vanmiddag  leren kennen, als een spontane jonge vrouw,die met veel liefde over haar vogels kan vertellen.
Op dit forum wordt niemand uitgelachen.
Ik hoop dat jij je hier snel thuis voelt,en er net als ik vrienden aan over houdt.
Groetjes Riny :D

Wilma1

9 april 2006, 20:47:32 #5 Last Edit: 9 april 2006, 20:50:00 by Wilma1
IK ben het geheel met Marilyn eens, omdat wij "leven" voor onze dieren, zijn wij niet minder dan mensen die dat "anders"zien!!!

Dieren hebben ons, mensen,  nodig om te overleven in een liefde- en begripvolle omgeving.....wij kunnen ons inleven in die situatie en doen alles wat mogelijk is een dier gelukkig te maken.

Net wat zij zegt....schrijf de dagelijkse- of wekelijkse dingen op, die JIJ wilt en wij zullen ervan genieten en e.v advies geven, als jij dat nodig acht!

Het belangrijkste vinden wij, dat JIJ geniet van jouw dieren..EN dat met ONS wilt delen en ik denk, dat ik voor meerderen spreek hiermee!!

Mocht je ergens mee "zitten",  er zitten werkelijke kenners van valken op dit forum die je erg veel kunnen vertellen of helpen met bepaalde vragen, zo ben ook ik in deze "verslavende" wereld terecht gekomen  ;D en heb er nog steeds geen spijt van!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Marilyn,

Bedankt en ik zal gauw een verhaaltje gaan posten over Jona en de koekjestrommel.

Hey Riny,

Dank je wel voor je woorden, ik ben blij dat ik jou heb mogen ontmoeten en mijn kennis over de valkjes heb mogen opfrissen. Ik denk dat ik me hier wel zal thuis voelen al zal ik de ene voor de andere dag wat meer posten. Maar het gaat niet om het posten, het gaat om de gezelligheid.


Jona en de koekjestrommel

Jona was onze allereerste valkparkiet en harststikke tam, elke avond mocht ze er uit en haar vleugeltjes strekken. In het begin wat onwenning maar laterna vloog ze linea recta naar de grote lamp in de woonkamer waar ze soms uren kon zitten en andere dagen deed ze haar best om mij mijn ketting en ringen afhandig te maken. Maar waar ze vooral verzot op was, waren café noires, die koekjes van een bekend merk. Ze brak zowat haar kooi af als ze niet een klein stukje kreeg. Was ze los, dan kreeg je nog niet eens de kans om zo'n koekje in je mond te stoppen, mevrouw haalde het er onderhand nog uit voordat je het kon doorslikken. Op een avond was ze zo baldadig, mijn moeder zette de koekjestrommel op de tafel en wat deed mevrouw, ze nam een vlucht en landde precies in de koekjestrommel. We keken allemaal verbaasd naar de valkparkiet in de koekjestrommel en ze zat prinsheerlijk tussen al haar koekjes naar ons te kijken met een blik van 'waag het niet om aan mijn koekjes te komen'.  Het was echt lachen, gieren, brullen die avond. Heb haar toen maar gauw uit de trommel gehaald en bij me op de schouder gezet en haar van mijn koekje laten delen. Ik zie het nu nog steeds voor me hoe ze daar zo in de trommel zat...

*grinnik*

marilyn

hoikes mara

hahahaha ojeeeeee ik zie je valkje al kijken van afblijven of ik bijt  :D moet een leuk gezicht zijn geweest  ;)

groetjes marilyn

ps wilma en riny jullie hebben heel goed verwoord hier wordt niemand uitgelachen en iedereen hier leeft om zijn dieren gelukkig te maken en van zijn dieren te genieten  ;)

Bogucci

Hoi Mara,

Ik sluit me aan bij de woorden van Marilyn, Riny en Wilma1.
En ik wens je heel veel plezier op dit forum, waar lief en leed wordt gedeeld.

Groetjes,

Mara

Dank jullie wel voor alle aardige woorden.

Nog een leuk verhaaltje over Jona. Jona was onze eerste valkparkiet, een waanzinnig tam beestje die ooit een keer bij mijn vader een ei in de nek heeft gelegd. Hij schrok zich rot en wij natuurlijk lachen!  ;D Maar dat wilde ik eigenlijk niet vertellen.

Jona was dol op alles wat wij ook aten, chips, koekjes en zelfs 7-up. Het was zelfs zo erg dat toen wij op een avond wat zaten te drinken en mijn vader (kan niet missen) had 7-up. En wie vloog zo pardoes op de rand van het glas en ging zich onderhand wassen in de 7-up? Just ja, Jona. Ze dronk er een paar keer van en ging toen terug haar kooitje in, in haar waterbakje haar voetjes wassen. Tja...over een proper valkjes gesproken...

*grinnik*

marilyn

hoikes mara

dat valkje moet dan toch wel erg plakkerig zijn geweest van 7-up  :o maar ze heeft zich dan toch maar weer gewassen in haar drinkwater  :P

en een ei in de nek van je vader leggen !!!!!!!!!!!!!! ja ik kan me wel voorstellen dat jullie krom gelegen hebben van het lachen  ;D

groetjes marilyn

Mara

Ze was ook erg plakkerig maar ze was een heel schoon beestje, dus maar het water in in haar eigen kooitje. En dat voorval met dat ei, tja, het was werkelijk lachen, gieren, brullen. Pap wist niet wat hem overkwam. Ze heeft wel meer van die fratsen uitgehaald, in de kerstboom belanden, helemaal verzot van de lampjes. Bij mij op het hoofdkussen slapen 's morgens vroeg en het leukste aan haar was dat ze helemaal wild werd als je naar huis kwam van school of werk. Ze was echt blij om je te zien.

Mara

Even wat foto's van mijn valkjes. Althans, van een paar.


Dit is onze Parel, een valkje en volgens mij een dametje. Heel eigenwijs.



Dit zijn Do'tje, Hoen en Druppel. Hoen en Do'tje zitten naast elkaar. Eerst Hoen en Do. De valk die onderaan in beeld te zien is, is mijn overleden Druppel. Ze was echt een superlieve en aanhankelijke vogel ondanks dat ze nooit bij je kwam. Maar ze wist altijd wanneer ik thuis kwam en zo.


En dit zijn Geelkop en Juf. Een heel oud stel.

Riny

Hoy Mara
Heb je graag dat ik foto's van de toekomstige ouders van je valkjes in je dagboek plaats?
Groetjes Riny :D

Mara

Ja, graag als je dat wilt doen. Dan kan ik mijn ouders en broer laten zien wie de ouders van mijn toekomstige aanwinsten zijn. Zullen ze beslist leuk vinden. En ik zelf ook, dan kan ik nog meer genieten van alles.

Dank je wel Riny.

Groetjes

Mara