28 maart 2024, 19:05:52

De verhalen van Pipo, foto update

Gestart door Mara, 9 april 2006, 19:52:44

« vorige - volgende »

Mara

9 april 2006, 19:52:44 Last Edit: 9 december 2007, 16:48:55 by Mara
Ik heb buiten valkparkieten ook nog grasparkietjes en heb vorig jaar mijn eerste kleine grasparkiet gehad. De ouders zijn nog redelijk jong, een jaar of twee misschien. Ik weet niet meer zeker hoe oud dat ze zijn maar ik weet wel dat Sneeuwvlokje in mei 2005 is geboren, dus hij wordt nu bijna een jaar.

Volgens mij is het een zij, want het kroontje op haar snavel is bruin maar ze kan net zo goed een mannetje  zijn want ze doet niets liever dan kattenkwaad uit halen. Van de winter bleek ze gek te zijn op de doppinda's die mijn iets grotere vogels krijgen. Ze was zo slim dat ze wachtte totdat de anderen de pinda's open hadden en ging er dan met de pinda's er van tussen. Eten deed ze ze niet echt, het ging haar voornamelijk om te spelen.

Haar lievelingsstekkie is in een touwenring waar ze echt uren kan zitten plukken om het ding uit elkaar te halen, wat haar tot nu toe niet is gelukt. Jammer genoeg is ze niet echt tam, maar ze weet wel heel goed haar naam....

Ik zal binnenkort wat foto's plaasten....

Groetjes

Mara

Mara

*De grasjes kijken een beetje verlegen naar het beeldscherm en weten niet goed wat ze moeten zeggen. Sneeuwvlokje is resoluut en begint over de toetsen te huppen.*


Dit ben ik dan, ik ben Sneeuwvlokje en mijn moeder Debbel, maar vrouwtje noemt haar gewoon Deb. Hier ben ik maar een paar dagen oud en zie ik er nog best wel kaal uit. Maar goed, een betere foto heeft vrouwtje natuurlijk nog niet op haar computer staan...*zucht*.


Ik ben Snoetje, de blauwe van het stel. Die gele naast mij is mijn maatje, Citroentje al heeft hij niet echt een citroenkleur. We kunnen het goed met elkaar vinden al heeft Citroentje nogal eens de neiging om me het hof te maken. En soms word ik er zo moe van...maar het is wel fijn als hij me doet voeren, vind ik wel makkelijk.  ;)


En ik ben Prins, de man van Deb en de papa van Sneeuwvlokje. Tja, ik zie er niet opperbest uit, maar ach. Ik ben niet ijdel. Ik zal wel vaker wat posten. Hoop dat jullie hier graag komen lezen over onze avonturen en niet alleen die van de valkjes. Alhoewel, we beleven vaak samen avonturen. Zoals samen badderen.

Saar

mooie grasjes heb je hoor:D
Ik zal als ik weer jonge grasjes heb ook wat foto's neerzetten  ;D

:-* Saar

Mara

Dank je wel Saar, jij hebt trouwens ook mooie grasjes.

Carin

Hoi Sneeuwvlokje, Debbel, Prins, Citroentje,

Wat leuk dat jullie ook een verhalen boekje begonnen zijn!

Wij komen zeker weer bij jullie lezen, we zijn erg dol op de verhalen van onze soortgenoten!

Grasgroetjes van Sal en Spikey :D

vickie

Wat een mooie grasjes heb jij zeg  :D. Persoonlijk vindt ik van mijn vogels de hemelsblauwe en de blauwe geelmasker de mooiste  ;D Die van jou zou ik ook wel willen  :P
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Mara

Hoi Vickie

Dank je wel voor je complimentjes. Ik heb een ander soort grasje er tussen zit en dat is Snoetje. Snoetje is groter dan de rest van mijn grasjes maar net zo lief. Ikzelf ben verzot op Prins, Debbel en Sneeuwvlokje.

Groetjes en de groetjs aan je grasjes

Mara

Hey Sal en Spikey,

Wij vinden het super dat jullie hier komen lezen!! Weet je wat mijn vrouwtje nu weer gedaan heeft? Ze heeft me gisteren gevangen en bekeken. Bah! Heb haar gebeten maar daar gaf ze niets om. Ze moest me hebben omdat iemand me in mijn pootje had gebeten en ik er een beetje last van had. Maar nu is alles weer in orde en we zijn weer allemaal goede maatjes.

Heb je het al gehoord? Er ligt een ei in een van de blokken. Ik mag niet gaan kijken, ik wacht wel totdat er iets uitkomt vliegen waarmee ik samen kan badderen.

Groetjes  van Sneeuwvlokje, Deb, Prins, Citroentje, Snoetje, Kop Toe en Kleine Blauw

* en natuurlijk van Mara*

Mara

Piep piep

Vandaag heeft mijn vrouwtje het tweede eitje van Deb en Prins gevonden. We zijn allemaal zo benieuwd wat er uitgaat komen. Ik heb me nog niet voorgesteld, ik ben Pasteltje. Ja, ik weet het. Niet echt een naam voor een grasparkietje maar vrouwtje had nog geen orinigele naam maar ze is er mee bezig. Dus tot die tijd ga ik als Pasteltje door het leven. Ik woon nu bijna een week bij vrouwtje en het bevalt me goed Ik zal vragen om een foto van mijn schitterende kleuren te posten.

Piep piep

Pasteltje

ziralioness

Wat een prachtige grasjes... ik blijf toch wel een beetje verliefd op grasparkietjes hoor, super! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mara

Piep piep

En er staan nog niet eens alle grasjes op! Ik sta er niet op en Pasteltje, die mijn vriendje is, die staat er ook niet op.

Piep piep

Sneeuwvlokje

Carin

Hoi Sneeuwvlokje,

heb je een foto van Pasteitje? De namen van je grasjes zijn echt leuk gekozen! :D

We vonden het heel erg leuk dat jij en je vriendjes in ons dagboekje geschreven hebben.. :D

Groetjes Sal en Spikey!

PS: Gaan jullie nog wat leuks doen? Hier hangt Bazinnetje wat rood, wit en blauws met Oranje uit.. Ze had het zelfs over onze koppies oranje te maken.. Maar dat zal wel een grapje zijn! :o

Mara

Hoi Sal en Spikey,

Ik zal eens kijken of vrouwtje al een foto gemaakt heeft van Pasteltje. Ze heeft er ook geen van mij geplaats! Dat is toch niet lief van haar.

Vrouwtje heeft niets opgehangen dat ik weet maar ze is wel naar het dorp geweest en ze had het over versieringen en zo. Het was geen normale zaterdag. Ze is wel wat lekkers voor ons aan het klaarmaken en dat is kiemzaad. Maar dat krijgen we nog niet, want het moet nog kiemen.

En ik vond het heel leuk om in jullie dagboek te lezen, ik heb anders toch niet veel te doen want iedereen zit op eitjes.

Groetjes

Sneeuwvlokje

Carin

Hoi Sneeuwvlokje,

Je mag altijd bij ons komen spelen hoor als je je verveelt :D

Wij kunnen hier niet op eitjes zitten , want wij wonen als 4 mannen gezamenlijk in een kooi :D..

Gisteren was het een leuke dag.. allemaal vlaggen die wapperden.. Wij hebben voor het raam gezeten en onze ogen uitgekeken..

Kiemzaad is lekker.. Hoe maakt jullie vrouwtje dat? Gaan wij dat ons vrouwtje ook eens vragen!

Tot lees,

Sal en Spikey

Mara

Hoi Sal en Spikey

Vrouwtje weet ook niet precies hoe ze het klaar moet maken maar daar komt ze wel achter. Ze is er nog niet aan begonnen, de dingen liepen niet echt zoals ze had gewild. Geen auto meer, die staat in de garage, wat problemen met een goede vriend van haar waar ze zich best wel zorgen om maakt. Vandaag had ze ons wel wat anders gegeven, bieslook maar dat vind ik niet zo lekker.

Maar als ik dan zou komen, moet ik wel goed opletten, ik ben een dametje....

Groetjes

Sneeuwvlokje

Riny

Hoy Carin
Als je kiemzaad hebt gekocht zet je er wat van in het water om te weken.
Eerst goed afspoelen.
Dan laat je het 12 uur weken.
Daarna spoel je het weer heel erg goed af.
Je kunt ze dan weg zetten in een zeefje of in een kiemautomaat.

Daar laat je ze staan tot ze gaan kiemen,dat duurt zeker 24 uur.
Het ligt er ook aan welke temperatuur het is in het vertrek waar ze staan.
Je mag ze nooit in de zon plaatsen.
Voor je het aan de vogels geeft eerst weer heel erg goed afspoelen ,dit in verband met schimmels.
Dan kun je het gekiemde zaad vermengen met wat eikrachtvoer en ik geef er dan altijd wat kruiden bij.
Groetjes Riny :D