2 mei 2025, 19:20:42

pop opnieuw aan de leg

Gestart door henk, 8 april 2006, 09:54:22

« vorige - volgende »

henk

heb vandaag weer even controle gehouden

en de drie jong hebben volle kropjes alleen vind ik dat er nog niet echt de groei erin zit
de pop zit te broeden op de andere drie gelegde eieren

het ei wat onder de kakariki ligt zal netjes uitgebroed worden en groot gebracht worden door de kakariki
alleen op het moment dat de jonge valk het nest verlaat moeten de kakariki's er niets meer van weten

groeten
henk

Lin

Maar als de valk dan 4 weken is en het nest verlaat wat dan?

Hoe zwaar wegen je valkjes nu en hoe oud zijn ze precies?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

henk

als de valk de nest verlaat zal er overgaan worden tot het bijvoeren van de valk en verstrekking van trosgierst en eivoer en universeel voer

zodat hij toch zelf al kan gaan pikken en scharrelen in het voer

ze zijn nu 8 dagen oud wat ze wegen dat weet ik niet
ik laat ze altijd in de nestkast tot dat ze geringd worden

groeten
henk

henk

maar wat als de nieuwe eieren uitkomen

stel dat het allemaal goed gaat en na 20 dagen komen de eerste jonkies ter wereld
wat doe ik dan met de drie jong die nu al in die nestkast liggen en tegen die tijd natuurlijk een stuk groter zijn
even vooropgesteld dat ik geen voorstander ben van handopfok en het zoveel mogelijk door de oudervogels wil laten doen

wat voor advies kunnen jullie mij geven

groeten
henk

Riny

Citaat van: henk op 10 april 2006, 11:03:55
wat doe ik dan met de drie jong die nu al in die nestkast liggen en tegen die tijd natuurlijk een stuk groter zijn

wat voor advies kunnen jullie mij geven

Hoy Henk
Toch denk ik als de jonkie's uitkomen dat je in de problemen komt.
Pasgeboren jonkie's worden met kropmelk gevoed,de oudere jonkie's vragen een heel andere soort voeding.
Daar zul je toch een oplossing voor moeten vinden.
Als je werkelijk de grotere jongen weg neemt tegen die tijd ,worden de ouders ook heel erg onrustig.
Wat is dan wijsheid.
Groetjes Riny :D

henk

ja inderdaad

nu zit ik er aan te denken om de jong die er nu al liggen weg te halen voordat de andere eieren uit moeten komen
of zouden de ouders dan de nest verlaten ???

dit wordt een complex iets
wat te doen
iedere suggestie is welkom

groeten
henk

Riny

Hoy Henk
Woont er niemand bij je in de buurt, die de laatstgelegde eitjes onder een valkje kan leggen.
Groetjes Riny :D

henk

zoals ik al eerder schreef kan ik de eitjes onder verschillende koppels kakariki's leggen
heb hier goed ervaringen mee
moet ze alleen met de hand voeren als ze uitvliegen daar de kakariki's er dan niets meer van moeten hebben

groeten
henk