19 maart 2024, 09:13:19

niet veel vliegen

Gestart door Angeliqeu en Alex, 9 september 2002, 05:00:55

« vorige - volgende »

Angeliqeu en Alex

Zoals jullie weten hebben wij dus chico,hij heeft gisteravond lekker bij ons aan de tafel gegeten,natuurlijk niet wat wij eten,maar we hadden een schoteltje op de hoek van de tafel gezet met gierst en zaadjes,nou het was een succes,maar nu heb ik een vraag,als chico uit zijn kooitje mag dan gaat hij alleen maar bovenop de plafondventilator zitten,hij vliegt helemaal het huis niet rond,komt dit nog?en als ik hem roep en zeg op(op mijn vinger dus)dan komt hij niet, alleen als we hem halen en ik zeg dan op dan komt hij wel op mijn vinger zitten heeft dit zijn tijd nodig?verder gaat alles prima met hem.

Peter

Hallo Angelique,

Een valkje van ons, Phoebe vliegt ook erg weinig. Meestal vliegen ze meer als ze met zijn tweeen zijn of met meer. Toen wij in het begin alleen P.D. hadden vloog ze ook erg weinig, ze vloog alleen om ons te volgen en voor de rest zat ze vaak ergens lekker rustig.

Het roepen op afstand en dan komen aan vliegen is ons ook nog nooit gelukt. We moeten ze ook komen halen. En dan stappen ze wel op.

Goed om te lezen dat het verder goed gaat!

Groetjes,
Peter

annemiek

Hoi

Ik heb 2 valken. De ene is een mannetje en die vliegt veel, de andere weet ik niet, maar die vliegt erg weinig.
Het mannetje is erg tam en houdt van knuffelen. Ik kan hem roepen door te zeggen: elvis kusje, en dan komt ie. Ook leuk om spelletjes te spelen door met 2 mensen om de beurt elvis kusje te roepen en dan vliegt ie van de een naar de ander tot ie het zat is en zich uitgebreid laat knuffelen. Maar verder doen ze weinig op geluid, gebaren leren ze beter.

groetjes annemiek

Silvia!

Onze valk Hugo vliegt best veel. Zodra je hem uit zijn kooi haalt vliegt hij eerst een paar rondjes.

Verder roepen we hem ook vaak. De ene keer komt hij wel. Vooral als hij ergens op een keukenkastje zit en je verlaat de keuken. Dan zeg ik altijd: kom je en kijk ik hem wel aan en dan komt hij eigenlijk altijd.

Soms zit hij p een plant aan de andere kan van de kamer. Dan roep ik hem en dan komt hij keihard aangevlogen, maar dan vliegt ie me voorbij en pas na een paar rondjes rond de kamer komt hij dan bij mij zitten. Dan zit altijd even te hijgen (heel geinig gezicht), maar is heel snel weer opgeknapt. Volgens mij vliegt ie expres een paar rondjes extra om mij te pesten.

Onze vogel vliegt dus best veel en komt eigenlijk ook wel als we hem roepen (dan moet je wel je hand uitsteken).

Trouwens nog leuk om te vertellen: Wij hebben een schuifwand in de kamer naar de studeerkamer toe. Als mijn vriend daar is en hij Hugo hoort zijn stem dan wil hij nog weleens naar mijn vriend vliegen. Alleen zit de schuifdeur dan dicht en vliegt hij maar door naar de keuken (een deur er naast). Als ie dan ergens in de keuken zit dan piept ie... zoiets van kom me maar halen of verwarring van waar hij nou is. Dan roep ik hem vanuit de kamer weer en dan komt hij wel want hij zit niet graag alleen in een kamer.

Eigenlijk moet je dan wel om zo'n klein vogeltje lachen hoor!

Groetjes Silvia

Simon!

Hallo Silvia hoe oud is hugo ongeveer? en nog wat chipie he kan die al het hele lidje van fat joe ashanti ofzo?

Groetjes

Simon

Danielle

ik ben nu aan mijn 3e valk en ze zijn allemaal zo tam, en vliegen en praten ook allemaal, misschien geluk of was ik in mijn vorige leven een vogel?

Lique

[shadow=beige,left,300]
hoi Danielle,

Haha, misschien ben je inderdaad in je vorige leven een valkje geweest, zou wel leuk zijn, is er eindelijk iemand die weet hoe een vogel denkt, want ik snap er vaak nog steeds niks van.

Groetjes Angelique

[/shadow]