Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

Het volgende nestje wat uit gaan komen zijn mijn agaatjes.
Hopelijk zal dat goed gaan. Die zouden eigelijk vrijdag uit moeten komen, maar zoals vorige jaar zal het een week langerduren.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

er is niks dus uit die eitjes gekomen van romeo en julia
Gister heb ik romeo ook weer moeten helpen met het poep onder zijn kont. Het lijkt wel dat hij heel plakkerig poept. Het nieuwe eitje wat ze gelegt had, lijkt onbevrucht.

Beatle en juice hebben eindelijk hun eerst eitje weer gelegt.

friemel frutsel hebben inmiddels 3 eitjes, die waren onbevrucht weer.

De eitjes van kanbbel en babbel gaat goed. Het bevruchte eitje wat ik bij tjacko en tjackolientje had gelegt, heb ik terug gelegt onder knabben en babbel, omdat ik vermoed dat tjacko en tjackolientje van het nest afgaan. Dus kanbbel en babbel zitten weer op 6 bevruchte eitjes.
de eitjes moeten ook een week langer dan normaal 21 dagen.

Groetjes trienke

trienke

hallo allemaal

Romeo en julia, heb ik de eitjes weggenomen. 1tje die ongeveer een week geleden gelegt is, is bevrucht, en die heb ik overgelegt naar een koppel met onbevruchte eitjes.
Die andere 2 eitjes, heb ik open gemaakt. 1 jonkie was mooi volgroeid, alleen de luchtkamer was te groot. Dit was ook zo bij het 2e eitje, mooi jonkie, alleen doordat de luchtkamer te groot was, konden ze niet verder groeien.

Romeo heeft ook steeds plakkerige poep onder zijn kont. morgen ga ik yacult halen en een beetje op het brood doen, hopen dat hij er wat van neemt.

Beatle en juice hebben nu 2 eitjes, ze broeden goed.
Friemel en frutsel hebben zelf 4 onbevruchte eitjes + 1tje van romeo en julia nu er bij is 5 eitjes.

De agaatjes eitjes gaat ook goed. ;)

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Hoe gaat het eigenlijk bij jou?
Het is zo stil in je dagboekje.
Gaat met Binkie en Lucky alles goed?
Groetjes Riny :D

trienke

Hoi riny

Nou het gaat hier wel. Nog steeds geen jonkies. Ik denk er niet meer teveel over na. Het komt of het komt niet.

met binkie en lucky gaat het wel goed.
Binkie heb ik vandaag enorm om gelachen. Hij heeft een melodietje van mijn telefoon geleerd, hij deed het echt precies na

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

Eindelijk mag het zover zijn. Ik heb 1 piepei, die er al een beetje probeert uit te komen ;D
Het piepei ligt bij beatle en juice. De ouders van lucky.

ZE hebben gistern en vandaag enorm veel eivoer binnengeslagen.

Ik hoop maar dat ze de jonkies dit jaar wel gaan verzorgen.

Verder heb ik mijn  turquisine X splendit/turquisine op eitjes. Alleen die weten nog niet echt in welk broedblok ze willen. Ze  hebben al in 2 broedblokken nu eitjes gelegt.

De eitjes van mijn agaatjes komen niet meer uit.

Ik heb romeo en julia ook apart gezet, omdat tjacko er steeds tussen zat. Ze hadden opnieuw 5 eitjes, maar daar broeden ze niet op. 2 waren wel bevrucht geweest.

Groetjes Trienke

Lin

Het wordt dus weer een spannende tijd voor je! ik hoop dat het dit keer helemaal goed gaat komen.  ;D Waarom zijn de eitjes van de aga's niet uitgekomen, gestopt met broeden?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy trienke
Ik ga duimen voor jou ,zo hard als ik maar kan.
Hier is een jonkie geboren wat pas de tweede dag door de ouders werd gevoerd.
Ik heb een dag en een nacht in het blok het jong gevoerd.
Hopelijk gaat nu alles goed bij jou.
Groetjes Riny :D

trienke

Ik denk dat het ukkie er morgen zal zijn.

Hij was nog maar een klein stukje bezig.

Ik vind het echt enorm spannend

Christine

Ik hoop dat ukkiepukkie eruit is vandaag!! Vooral dat de ouders hem/haar gaan eten geven!
Nog maals veel geluk!! ;D

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hallo allemaal

Het jonkie is er vanacht uitgekropen.

Toen ik vanmorgen ging kijken, lag het jonkie er als dood bij :-(. Hij werd dus weer niet warm gehouden. Ik heb het ukkie er uitgenomen, en probeerde wat warm te maken, maar ik dacht hij is toch al dood. maar toen zag ik dat hij zijn snavel open deed ;). En ja hoor er kwam wat piepjes eruit. Gelukkig!!
maar wat nu dacht ik toen? Ik moet zo naar me stage toe.

toen hij wat warm was legde ik hem, in een broedblok van andere valkjes. maar die gingen kijken naarb andere broedblokken. Dus het ukkie er weer uit. Toen had ik nog maar 1 optie: Bij de agaatjes.

Nu ik thuis ben als eerste gekeken naar het ukkie, en ja het leeft nog :D. Hij word lekker warm gehouden door de agaatjes. Nu hoop ik dat ze hem binnenkort gaan voeren.

Groetjes Trienke

trienke

Dit is de foto die vanmorgen gemaakt is

Ik vind hem eigelijk heel klein vergeleken met die van vorige jaar.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Ik had zo gewenst dat je dit jaar een onbezorgd broedseizoen had kunnen beleven.
Maar je jonkie leeft nog.
Hier is een kleintje geboren wat ook heel erg licht was, het woog nog geen 4 gram.
Toch is het in orde gekomen.
Ik hoop dat de pleegouders het jonkie gaan voeren en warm houden.
Ik blijf voor je duimen.
Liefs Riny :D

marilyn

hoikes trienke

ik had ook gehad dat jij een onbezorgd broedseizoen kreeg dit jaar maar helaas is de natuur had voor mens en dier  :-\
en ja riny heeft ook een kleintje waarvan ze dacht dat het het niet zou redden maar nu enkele dagen later doet hij het veel beter en de ouders ook . ik hoop voor haar dat dat zo mag blijven maar ook voor jou hoop ik dat de toestand beterd  ;)

groetjes marilyn

trienke

Het jonkie piept lekker in het broedblok ;D. Ik laat ze maar lekker met rust. Ik zie later wel eventjes of hij/zij ook al wat voer heeft gekregen

Hoi lin

Sorry ik heb nog niet eens op jou vraag antwoord gegeven.
Die eitjes van de agaatjes. Ze hebben heel goed gebroed, alleen zijn de jongen afgestorven in het ei, waarom weet ik niet, maar dit gebeurd steeds weer, wle zijn hun eitjes heel vies door hun vetlaag, en dat weer stofjes aantrekt.
. Dit vind ik wel erg jammer :-\

Groetjes Trienke