Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

bedankt allemaal voor jullie steun

:-*

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Ik heb weer wat beter nieuws, ze hadden niet goed gekeken, en de eitjes lagen er nog. Vandaag even gekeken en ze hadden er nu dus 5 + 1tje van een andere koppel. Er was 1 eitje kapot, die heb ik er uit gehaald en dat 1e eitje van die andere koppel, dat zag er niet goed uit, nu hebben ze 4 eitjes die  bevrucht zijn. Ik heb die andere 2 eitjes weggedaan omdat ze maar op een deel van hun eitjes zaten en ze niet zo warm aanvoelden. Ik hoop dat dat nog goed gaat komen.

De eitjes van tjacko en tjackolientje, die hebben er nu 4, en zijn helaas allemaal 4 onbevrucht.
Het andere koppel kanbbel en babbel, hebben nu ook 2 eitjes. ;D en ik denk dat dat wel goed gaat komen.

Beatle en jouce krijgen ook interessen voor de broedblokken, dus wie weet komt daar eindelijk actie in.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Wat een geluk dat ze niet goed gekeken hebben.
Hopelijk komen er gezonde valkjes uit piepen terzijnertijd.
Groetjes Riny :D

aad

missschien brilletje kopen... heb je als je wat ouder wordt.. heb ik ook  ;D ;D

trienke

um nou aad ik was diegene niet hoor  :P

alleen vrees nu dat ze mischien niet meer goed zijn :-\ omdat ze half zaten te broeden

aad

ik weet dat jij het niet was  ;)

trienke

trienke

Romeo op de eitjes

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Mooie foto.
Gebruik jij nooit meer nestmateriaal?
Of heeft die mooie Romeo van jou er alles uit gegooid?
Hopelijk zijn de jonkie's net zo mooi als de papa.
Groetjes Riny :D

trienke

Hoi riny de jongen die zijn inderdaat mooi hoor kijk maar naar binkie  :P

Romeo en julia hebben al het nestmateriaal in de hoekjes gedrukt zeg maar, nou dat is dan hun keuze ;)

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

er is 1 eitje weer kapot gegaan van romeo en julia, ik weet niet waarom maar julia zit onder het eigeel, en het eitje lag in de buitenvoliere op de grond. Het eitje was wel bevrucht, je zag er iets zitten met een oogje. :-\

Ik zit nu op totaal 12 eitjes. waar 5 van onbevrucht zijn.

groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Beatle en juice hebben vandaag weer gepaard ;D, dus daar verwacht im binnenkort eitjes van.

De eitjes die nu gelegt zijn tweifel ik eigelijk wel aan. Het word afwachten, volgende week zal der eerste kuiken moeten zijn.

Groetjes trienke

Wilma1

Aaaach wat zonde van het kapotte eitje, je hebt even geen geluk met de eitjes....hopelijk krijg je toch nog gezonde jongen van de andere eitjes?!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Trienke
Heb ik he goed onthouden dat zaterdag bij jou het eerste jonkie verwacht wordt?
Ik duim dat alles goed gaat.
En hoe is het met Binkie en Lucky?
Groetjes Riny  :D

trienke

Hallom allemaal

Ik heb nu 5 bevruchte eitjes van mijn agaatjes, Knabbel en Babbel. en bij 2 daar van zie ik er ook iets in kloppen ;D. Ze hadden 6 eitjes maar dat was iets te veel voor ze, want ze zaten er niet goed op, Ik heb daarom een onbevrucht eitje weggedaan van het koppel daarnaast, en een tweifel eitje daar neer gelegt.
Ik vermoed ook weer dat deze eitjes een week langer duren daar normaal dat ze uit moeten gaan komen, dus 28 dagen inplaats van 21 dagen. Verder gaat het goed met deze koppels

Het andere koppel Romeo en Julia zitten dit moment op 3 eitjes, waarvan ik denk dat er maar 2 gaan uitkomen. aar die 2 is ook nog niet zeker. Ik denk dat er morgen nog geen klein donsje zal zijn. Verder vermoed ik ook dat ze een pleegvader er bij hebben. Tjacko, die zit steeds bij het broedblok en soms er even in, en ze jagen hem niet weg.

Verder de andere 2 koppels:
Beatle en Juice die laten er geen gras overgroeien, dat zijn echte .... je weet wel.

die andere hebben een broedblok binnengezocht en die hebben ook al een paar keer gepaart.

Groetjes Trienke