28 april 2024, 22:18:39

Storm, een krachtig valkje

Gestart door Lique, 5 januari 2007, 11:34:29

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Storm is een albino mannetje van anderhalf jaar oud. Hij is naar een vriendin van me gegaan toen hij zelfstandig was. Helaas heeft zij in dit tijd niet echt de tijd gehad om veel aandacht aan hem te besteden omdat het met een ander valkje niet zo goed ging.
Een poosje geleden is Storm hier terug gekomen omdat hij zo wild was, wilde niet meer terug in de kooi en alles behalve lekker tam.
Storm is dus naar boven verhuisd en het leek allemaal goed te gaan. tot 27 december...

Ik wilde de vogels eten en drinken geven, en ik zie Storm onderin de kooi liggen, op zijn rug, spartelend met zijn pootjes.  Hij had vermoedelijk aan zijn pootjes geknaagd omdat hij niet overeind kon komen, en was erg mager geworden, gevaarlijk mager zelfs, en had totaal geen kracht meer. Hij zat onder de ontlasting en hij kon niet meer op zijn poten staan. Ik pakte hem direct op en nam hem bij me.

Eenmaal beneden aangekomen lekker in een handdoek gewikkeld en een kooitje voor hem klaargemaakt. Hij heeft nog wat handvoeding gehad, dit ging aardig goed.


De intensieve zorg is gelukkig niet voor niets geweest, het gaat nu geweldig goed met hem, hij eet en drinkt weer helemaal zelfstandig, kan al aardig goed op zijn poten staan, en is al iets aangekomen. Hij begint weer wat te fluiten en oogt weer redelijk gezond.
Ik had echt verwacht dat hij zou overlijden, maar we gingen toch de strijd aan. Roxanne heeft zelfs een dagje op hem gepast na mijn nachtdienst(thanx :-*).
Nu zie ik het alleen maar beter en beter gaan, hij komt er wel bovenop ;D




groetjes lique

Rianne

Ach jee, wat een zielig gezicht op de eerste foto. :o
De tweede foto is lief :-*

Gelukkig gaat het goed met Storm, dat zul je altijd zien, pas je op een valkje van iemand, gaat het mis... :-\

Maar waarom kon Storm niet meer overeind komen? Lag hij daar al een tijdje?

Wilma1


Hoi Lique,
Gut wat een triest verhaal  :-\ is dat in een dag gebeurt dan ??? Of komt er niet elke dag iemand boven kijken ???

Hij ziet er staande mooi uit, nog wel magertjes ....maar hopelijk kom ie snel "bij".....
:-\ wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Lique,

Hoe is het nu met Storm? Al wat beter hoop ik.
Wat een triest verhaal zeg. Hopenlijk komt alles weer goed.

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Lique.
Ik zie je verhaaltje nu pas...
Hoe gaat het met Storm? Blijft hij eigenlijk bij jullie wonen of gaat hij terug naar je vriendin als hij weer tam is?
Gelukkig is hij er doorheen gekomen. Wat een schatje!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Hey Lique,

Tijdje geleden alweer dat je een dagboek had. :D Wat een schattige albino!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)