28 juni 2025, 01:42:46

het lukt me niet

Gestart door nikkie, 30 augustus 2006, 16:55:16

« vorige - volgende »

nikkie

hallo,
ehm... ja ik heb voor het eerst een valkje gehad echt leuk :D

nou ja dat hoopte ik ...... maar ik heb alle tips hier gevolgd ....nou ja tot sover ik kom ..... hij at a snel uit mijn hand ....

maar zodra ik het eten weg haal wil die me  aanvallen en ook als ik langsloop ..... ik heb hem nu al een half jaar en probeerde het echt elke avond ...maar ik heb het puf er net meer voor ...ik bedoel ik ben echt een beesten freak en het doet me pijn aan me hart om het op te geve nmaar ik dnek dat ik nooit meer een hechte band met hem zal krijgen ...
ook vind ik dit niet meer leuk voor hem ..hij is volgens mij doodsbagng voor me, en als ik langs loop doet die helemaal een aanval op me uit oefenen ... en ja dit is voor ons beide eigelijk niet goed ....wat moet ik nu ...

ik heb alles gevrobeert maar het lukt me gwoon niet ..

heerlijk eten een grote papegaaien kooi ... trosgiert...alles wat ik kon verzinne ...

het is een helle mooi geparelde ..man en ja ik vindt voor hem en mij eiglijk geen goede omstandigheden ...hebben jullie tips pf iets ....

(sorry ben nieuw hier en weet niet waar ik dit topic moest plaatsen .....)

groetjes een verdrietig baasje en valkje .

vickie

Hey nikkie gebruik eens wat minder puntjes als je een tekst typt dit is namelijk veel duidelijker  :P Niet dat het niet mag hoor  ;)

Wat heb je precies gedaan om je valkje tam te maken? Heb je het stappenplan hier op het forum gevolgd? En kan je misschien ook vertellen hoe oud hij is, waar hij vandaan komt enz. Dit helpt ons om een antwoord te kunnen geven op jou vraag.

Ik herken het aanvallende gedrag wel, mijn tamme man doet dit ook. Hij is nu zo'n 5-6 maanden en echt handtam maar nogal een jaloers en bazig type en valt aan zodra je iets doet dat hem niet zint.  ::)

Aan de hand van je uitleg kan ik je zeggen dat ik de indruk krijg dat hij ofwel bang van je is ofwel de baas wil spelen zeg maar. Als hij bang van je is heeft hij waarschijnlijk eens iets meegemaakt dat hij nog niet vergeten is. Het kan helpen om zijn vleugels te laten knippen zodat hij je leert vertrouwen omdat hij op jou aangewezen is om ergens te komen en hij niet kan gaan vliegen als je hem oppakt. Ik raad het niet aan om dit te doen hoor, het beste is om dit pas te doen als je écht alles geprobeerd hebt.

Meer kan ik je niet zeggen, hopelijk kan iemand anders je verder helpen.  :)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Riny

Hoy Nikki
Je hebt dit precies bij het goede topic geplaatst.
Heeft je valkje geen naam?
En ik zou graag willen weten, hoe oud je valkje was toen je hem kocht.
Ik weet natuurlijk niet of je valkje van bij een hobbykweker komt, of uit een dierenwinkel.
Dat maakt veel verschil, valkjes uit een dierenwinkel zijn vaak veel banger voor handen ,omdat ze vaker gevangen zijn.
Dit gebeurt niet altijd even zachtzinnig
Ik raad je aan om je valkje de eerste week eens compleet met rust te laten.
In deze week praat je gewoon rustig tegen hem als je in de buurt van de kooi komt.
Na die week begin je gewoon met het stappenplan wat op onderstaande link staat.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Wel moet jezelf de moed niet laten zakken, en beslist niet laten merken dat je soms bang van hem bent.
dat voerlen ze feilloos aan.
Als je verder nog vragen hebt ,hoor ik dat graag van je.
Groetjes Riny :D

nikkie

hallo,
ja ik heb me valkje van iemand gekregen hij is al over een jaar.
sorry voor alle puntjes zal proberen het niet te doen .
ik heb het precies gedaan zo als het staat in het stappeplan en alles ging eigenlijk tot ik bij het punt aan kwam dat ik hem zonder eten moest proberen.
toen begon die me aan te vallen , en echt hard .
ik heb het stappe plan dan ook 300  keer herhaalt , maar zonder resultaat.
me school begint nu ook weer bijna dus ik heb niet echt de tijd om hem heel de dag besig te houden. dus ben ik bang dat het helemaal niet gaat lukken.

ik ben alsoluut niet bang voor hem. heb nog meer dieren en die ijten af en toe ook dus ben het wel gewent.
maar het is ook zo dat iik er gek van wordt dat zodra ik het eten weg haalt hij mij aanvalt, en dat niet 1 keer maar echt elke keer , het lijkt me gewoon niet te lukken .

heb het stappeplan echt vaak geprobeert dus dit lijkt me geen oplossing ( al ben ik wel blij met de tip hoor ;) )

wat kan ik nog meer doen , ik weet het niet meer .

groetjes nikki en desi ( al leek hij na een poosje toch een mannetje  :-X)

Rianne

Hoi Nikki,

bij een valkje wat al ouder is, is het vaak moeilijk om die nog goed tam te maken. Als het uit de hand voeren goed gaat, zou ik dit heel lang vol blijven houden. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent met deze stap.

corien

probeer de wc methode zou ik zeggen  ;D

chris94

je zou ook kunnnen kijken voor clickertraining blijkt ook heel goed te werken met schuwe valkjes

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw