25 april 2024, 16:11:50

Vanuit de vollaire naar binnen..

Gestart door bientje, 5 april 2006, 22:05:26

« vorige - volgende »

bientje

Hallo...

Ik heb een dringend vraagje, weet niet goed wat ik moet doen en hoop dat iemand mij goede raad kan geven.

Mijn broertje heeft buiten in de tuin een grote volière staan met valkparkieten en andere volgels erin.
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn lieve valkparkiet  (Chippie) in zijn volière erbij gedaan, waar hij het naar mijn idee onwijs naar zijn zin heeft met die anderen. Maar nu komt het, mijn broertje is geëmigreerd naar het buitenland en wil nu zijn volgels en de volière verkopen aan een goede vriend, terwijl mijn lieverd nog samen met zijn vriendjes in die volière zit. Ik kan en wil m dus voor geen goud missen, wat moet ik nu doen? Kan ik mijn valkparkiet weer alleen naar binnen halen? Kan ik zijn 2 valkvriendjes met hem samen in een grote kooi binnen zetten?

Help wat kan ik als beste doen?

Groetjes Sabrina

Riny

Hoy Sabrina
Natuurlijk kun je je valkje naar binnen halen .
Maar een grote kooi kost ook geld.
Kun je de voliere niet over nemen van je broer?
Ook moet je er rekening mee houden dat je ze binnen ook uit de kooi moet laten om hun vleugels uit te slaan.
Groetjes Riny :D

bientje

Hai Riny,

Allereest bedankt voor je snelle reactie.
Gelukkig maar, was al bang dat het niet zou gaan lukken.
Ik heb al een beetje rond  gekeken voor een kooi, en idd ze zijn erg prijzig, maar ik heb het er echt voor over.
Nee helaas zou dat niet gaan, ik woon nu namelijk nog thuis en die volaire staat dus bij mijn ouders in de tuin, aangezien ik straks op me zelf ga en geen ruimte daar voor heb zal ik wel een kooi moeten kopen, dan maar gelijk een goede toch.
Ze mogen van mij gewoon uit de kooi en lekker rondvliegen, als ze het maar naar hun zin hebben.
Ik laat ze zolang mogelijk in de volaire zitten en als het zover is hoop ik dat het allemaal goed gaat.

Groetjes sabrina :)

Riny

Hoy Sabrina
Dan moet je eens op marktplaats kijken,daar staan vaak kooien te koop.
Zelf heb ik daar 4 grote jockkooien gekocht,ieder voor €50 per stuk.
Veel succes Riny :D