29 maart 2024, 05:54:31

1e vlucht

Gestart door Natasja, 5 april 2006, 11:52:49

« vorige - volgende »

Natasja

Hallo allemaal

Rico heeft zijn 1e vlucht door de woonkamer/keuken gemaakt.
Hij was gekortwiekt toen ik hem kocht maar waarschijnlijk niet zo kort als ik dacht want hij vloog van de woonkamer zo door naar de keuken ( ca 15 meter )
Gelukkig had ik alle vitrage dicht gedaan want hij vloog overal tegen aan. Wat ik wilde vragen: is het normaal dat hij overal tegenaan vliegt? Hij vloog namelijk ook in volle vaart tegen de toog aan die dus iets lager is dan het plafond. Gelukkig is alles goed met hem ( eenmaal terug in zijn kooi ging hij op 1 pootje zitten ) maar hij vond het wel eng allemaal!

Ik neem aan dat dit normaal is en anders heb ik een valkje met een coordinatie stoornis. hahah

Groetjes
Natasja en Rico

Tara

Hoi Natasja,

volgens mij was het zowat de eerste keer dat ie rondvloog?
Het kan zijn dat ie nogal moet wennen, hij kent de inrichting van het huis nog niet zo goed en dat wordt wel even wennen.

Ook als ie een hele poos niet gevlogen heeft, met dat ie was gekortwiekt, kan het ook zijn dat dat een beetje weer een raar gevoel gaf voor hem om weer te vliegen.

Zou me niet zoveel zorgen maken, de volgende keren zal het zeker wel wat beter gaan.

Groetjes, Tara

Mariska

Hoi Natasja,

Als Rico de kamer wat beter kent gaat dat vast beter ;)
En doordat hij gekortwiekt was kan het ook zijn dat zijn coordinatie gewoon nog even niet zo goed is, maar dat gaat vast gauw over hoor.
Ik zou me geen zorgen maken,maar hou wel de vitrages dicht als hij los is.
Ook als hij beter kan vliegen, want ze gaan namelijk op het licht af.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)