18 april 2024, 22:32:12

Konijntjes in de voliere?

Gestart door Mariska, 3 april 2006, 20:32:52

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Naar mijn mening gaat het nog steeds over de vraag of valkparkieten samen kunnen of niet met konijnen. Ik wil er geen verdere discussie van maken, dus het blijft hier staan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

gert overweg

jij zegt het dat konijnen samen kunnen

Inger m

Citaat van: gert overweg op 21 juli 2006, 19:26:38
jij zegt het dat konijnen samen kunnen



Wat bedoel je hiermee? Konijnen zijn sociale dieren en kunnen prima samengehouden worden met andere konijnen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

gert overweg

ik bedoel bij de valkparkieten

leoni

hoii,

dat kan heel goed hoor ik heb 3 konijnen en 3 chineese dwerg kwartels op de grond en ze zitten altijd samen en de valkjes zitten ook vaak op de grond, en de konijnen hebben veel meer ruimte dan in een hok vind ik.

groetjes leoni

ZIGG0

Hioorde juist dat Vogelontlasting dodelijk ken zijn voor Knaagdieren en andersom

eefje nieuwenburg

Ons konijn loopt af en toe ook in de voliere als we geen tijd hebben om op te letten bij het loslopen en hij zit elk houtsnippertje schoon te poetsen als er poep opzit maar hij leeft nog steeds hoor......hij mag er nu niet meer de hele dag in en ook niet iedere dag maar goed hij zal best wel wat binnenkrijgen.
ben wel benieuwd waar je die info vandaan haalt want ik heb ernaar gezocht en kon niks vinden


groetjes eefje

Inger m

Citaat van: ZIGG0 op 22 juli 2006, 11:20:52
Hioorde juist dat Vogelontlasting dodelijk ken zijn voor Knaagdieren en andersom


Een konijn is echter geen knaagdier en de ontlasting is ook niet dodelijk. Een huiskonijn kun je zonder problemen vaak in een voliere plaatsen. De motivatie kun je in de voorgaande stukken wel lezen.

Wilde muizen kunnen soms Salmonella (Paratyphus) bij zich dragen en moeten daarom bestreden worden.

Ik vind het overigens wel grappig dat mensen ZONDER ervaring zeggen dat het NIET kan en mensen die vaak al jarenlang WEL ervaring hebben, zeggen dat het WEL kan, hoe noemde je dat ook alweer....?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

eefje nieuwenburg

eindconclusie is dus:

het kan gewoon,klaar ja toch?

gelukkig maar weet ik dat ook gelijk voor de toekomst :D

groetjes eefje

ZIGG0

Citaat van: Inger m op 22 juli 2006, 20:39:38
Citaat van: ZIGG0 op 22 juli 2006, 11:20:52
Hioorde juist dat Vogelontlasting dodelijk ken zijn voor Knaagdieren en andersom


Een konijn is echter geen knaagdier en de ontlasting is ook niet dodelijk. Een huiskonijn kun je zonder problemen vaak in een voliere plaatsen. De motivatie kun je in de voorgaande stukken wel lezen.

Wilde muizen kunnen soms Salmonella (Paratyphus) bij zich dragen en moeten daarom bestreden worden.

Ik vind het overigens wel grappig dat mensen ZONDER ervaring zeggen dat het NIET kan en mensen die vaak al jarenlang WEL ervaring hebben, zeggen dat het WEL kan, hoe noemde je dat ook alweer....?

gr Inger



baseer dit NIET  uit me eigen ervaring
maar uit boeken en sites.....................................................

oa het Konijnenforum ::)

eefje nieuwenburg

vertel mij dan eens waar ik dat forum kan vinden want ik heb er naar gezocht in boekjes alsook op internet en ik kan nergens wat vinden over konijnen in de voliere.

groetjes eefje