Jong ziet er erg wit/bleekjes uit.

Gestart door Kolkkie, 3 april 2006, 19:20:04

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hij zit inmiddels weer bij zijn/haar andere broertje(s)/Zusje(s).
Morgenochtend sta ik wel een half uur eerder op en geef ik hem wel even wat pap.
Op de terugreis haal ik meteen even een nieuwe voorraad aan spuitjes op bij de apotheek, ff Yakult halen en even kijken hoe het gaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Bianca

ik zou wat extra vitamientjes geven, wie weet heeft die kleine wel een tekort aan een bepaalde aminozuur of vitamine/mineralen.
En dat dan lekker door het papje mengen (minder kans op verslikken dan gewoon door water gemengd)

Veel succes

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi Mariska,

hoe gaat het vandaag met het kleintje?
Is ie alweer wat beter?

Groetjes, Tara

Kolkkie

4 april 2006, 13:56:02 #18 Last Edit: 4 april 2006, 14:09:01 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik met Ria gesproken over het 2de jong.

Momenteel heeft zij ook een jong die hetzelfde heeft als mijn jong.
Over haar jong had ze contact gehad met Dr. Feld.
Na overleg heeft Ria voorgesteld om het jong handvoeding te geven.
Zelf heb ik momenteel de tijd niet om het zelf te doen en aangezien zij ook een probleemjong heeft (qua grootte passen ze bij elkaar) leek het ons de beste oplossing om het door Ria te laten doen.
Ria werkt momenteel thuis dus die is er de hele dag om alles in de gaten te houden en te voeren.
Hij poepte alle zaden weer heel uit en hij leek ook moeite te hebben om ze eruit te krijgen.
Van de krop tot aan de cloaca zat alles vol met hele zaadjes.
Ria heeft hem vannacht zelfs nog opgehaald. Om half 2 vannacht ging ze weg met de kleine donder.
Ria heeft hem vannacht nog gevoerd met hele dunne pap en door de pap zat Yakult en later ook wat olie.
Hierdoor zijn de krop en darmen bijna helemaal zaadjes vrij.

Inmiddels heeft hij voor de eerste keer een beetje normale ontlasting gehad.
Er lag wel een zaadje, maar er was ook wat groene ontlasting bij.

Het is nog wel tricky allemaal, dus het is nog afwachten hoe het verder gaat worden.

Hier even wat foto's van de ontlasting.
Rechts zie je een soort van recht iets, dat bleek een stukje hout te zijn van 7 mm :o.

Hier het stukje hout. Alleen de foto is wat wazig.

Dit is van net. Wel een zaadje te zien, maar ook wat groene ontlasting.

Zijn pootjes lijken vooral bij het dijbeen alweer wat roder te zijn.
Ook zijn pootje houd hij niet meer zo verkrampt.
Maar het blijft afwachten natuurlijk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Rianne

Wat goed zeg, dat Ria midden in de nacht het hummeltje kwam halen. Ik hoop dat hij het redt. :)

carco

Een stukje hout :o :o Hoe kan dat nou??
En wat super van Ria dat ze de kleine is komen halen vannacht. Hopenlijk gaat het allemaal goedkomen nu. Weet je ook wat de oorzaak kan zijn? Verkeerde voeding van de ouders (alhoewel het bij de andren niet is toch?). Of ligt de ''fout'' bij het jong zelf?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kolkkie

Ik denk dat het een combi van factoren is.

Momenteel zitten er veel zaadjes in de kroppen van de andere jongen.
Ik denk dat ze teveel van de trosgierst hebben gesnoept en het eivoer hebben laten liggen.
De wildkleurtjes hebben er weinig problemen mee, maar de lutino dus wel.
Misschien komt dat omdat lutino's misschien toch zwakker zijn als de anderen.

Groetjes,

Mariska