20 april 2024, 01:21:18

Vraagje over Lutino's

Gestart door Bogucci, 3 april 2006, 19:17:46

« vorige - volgende »

Tara

Citaat van: Bogucci op  3 april 2006, 21:13:14


Denk niet dat deze foto veel zal helpen  ::)


Toch wel,
je ziet op deze foto heel mooi dat de vleugels een stuk witter zijn dan de buik bijvoorbeeld.

Groetjes, Tara

Bogucci

Citaat van: Mariska op  3 april 2006, 21:10:44
Bianca komt ons helpen ;)

Hoop ik!


Thanks :-)
Ik vind het gewoon leuk te weten om welke mutatie het gaat.

Groetjes,

Mariska

Citaat van: Bogucci op  3 april 2006, 21:16:19
Citaat van: Mariska op  3 april 2006, 21:10:44
Bianca komt ons helpen ;)

Hoop ik!


Thanks :-)
Ik vind het gewoon leuk te weten om welke mutatie het gaat.

Groetjes,


Ze was al weer weg jammer genoeg, maar ik denk dat Tara gelijk heeft.
De binnenkant van de vleugels zijn duidelijk veel lichter ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bogucci

Hoi luitjes,

Heel erg bedankt, waardeer ik ten zeerste. Vind dit een fantastisch forum.

We zijn het dus met elkaar eens, Tum Tum is een zwaar bonte vogel (waar het bont niet te zien is).

Kijken of ik iets meer informatie kan vinden.

Groetjes,


Bogucci


BONTE VALKPARKIET.
Ook bij de valkparkiet kennen we de bonte.
Bij de keuring ligt de nadruk op een bontpercentage tussen de 40 en 60% terwijl het streven gericht
dient te zijn op symetrisch getekende vogels. (vogels met enkele bonte veertjes zullen niet als bont
worden gekeurd). De aaneengesloten kleurvelden moeten egaal van kleur zijn en de
ongepigmenteerde velden in de grijsserie zo wit en in de bruinserie zo geel mogelijk.
Het "uitlopen" van het masker en de vleugelbalk door bontvorming maakt de vogel niet mooier en
dient dan ook vermeden te worden.
Als uitvloeisel van de bontkweek kunnen we de zgn. getekende vogels aantreffen. Dit zijn vogels die
een mooie gave nekring laten zien, al dan niet in combinatie met een aantal (grot) witte
vleugelpennen.
Deze vogels halen niet de 40% bont maar kunnen wel voor een hoge puntenwaar-dering in
aanmerking komen. De bonten worden niet gevraagd in die mutaties die een reductie van melanine
tot gevolg hadden. Dus niet in de pastel en in de geparelde. In de andere mutanten kan de bontfactor
gekweekt worden, uiteraard met in de achtneming van de specifieke eigenschappen van de mutant.
Zo zal de cinnamon bonte ook een diep bruine en een witmasker een donker-leigrijze kleur moeten
hebben.

Rianne

Het is dat deze valk geen rode ogen heeft, anders dacht ik aan lutino bont. :)

Bogucci

Hoi Riannne,

Ik dacht ook Lutino, maar ze heeft donkere oogjes. Vandaar mijn vraag.

Groetjes,

Quendi

Weet je zeker dat ze echt zwarte ogen heeft? (en dus bruine irissen?)

Want soms is het erg moeilijk om te zien dat ze rode ogen hebben omdat met bepaalde lichtval het donker lijkt. Ik zie op marken bijvoorbeeld opvallend veel zwaar bonten (zonder grijs) Maar dat zijn gewoon lutinos die op het moment donkere oogjes lijken te hebben.

Ik vind het iig een hele mooie vogel!

Bogucci

Hoi hoi,

Zover ik kan zien zijn ze donker. Maar ik sluit het niet uit dat ik het bij het verkeerde eind heb. Ik zal een keer met haar bij het raam gaan staan, misschien dat het dan duidelijker zichtbaar is? Ze wordt met de dag mooier, de kleuren lijken intenser en haar kuifje is voller.

Groetjes,

Ineke

Citaat van: Mariska op  3 april 2006, 21:03:17
Zo kan het ook ;)



Dingdong ::) als leek zie ik geen verschil tussen wildkleur, grijs pastel en cinnamon. Gelukkig ben ik geen kweker, dat zou rare combi's opleveren :D

Lin

Je kan ze ook beter in het echt zien of op fotos. Dan is het vrij duidelijk hoor. maar je hebt die vrij veel op elkaar lijken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bogucci

Hoi Ineke en Lin,

De Lutino op de poster is vrij licht van kleur, Tum Tum heeft behoorlijk veel geel. Maar zoals Lin ook al aangeeft je kunt ze beter in het echt zien, de afbeeldingen op de poster zijn niet erg duidelijk. Ik vraag me af of er een boek is waar alle mutaties goed en duidelijk worden beschreven, liefst met  fotomateriaal?
Ineke ik ben het helemaal met je eens, als leek is het best moeilijk te zien om welke mutatie het gaat.

Groetjes,

Caroline

Hoi hoi!!

Vrouwelijke lutino's zouden volgens verschillende boeken ook veel geler zijn dan de mannelijke die hoofdzakelijk wit zijn. Met een gele kop en oranje wangen uiteraard.

Ook ik heb hier sinds kort een lutino popje. Haar ogen lijken ook niet echt rood maar zijn dit wel, het is dan ook een hele andere kleur rood dan van mijn 2 albino's, die zijn echt bloedrood. Maar dan nog alleen als er een bepaalde lichtinval is.
Op deze 2 foto's zie je goed het verschil van kleur.





Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bogucci

Hoi hoi,

Bedankt voor de info en foto's.
De ogen van Tum Tum zien er toch anders uit, ze hebben een donkere iris. Maar op een foto kunnen kleuren afwijken.

Groetjes,

Dries

Ja ik heb ook een lutino met donkere oogjes, maar zodra ik een foto heb zet ik deze online dan kunnen we verder spreken over de mutatie