28 maart 2024, 21:34:50

Vraagje over Lutino's

Gestart door Bogucci, 3 april 2006, 19:17:46

« vorige - volgende »

Bogucci

Hoi hoi,

Ik heb een Lutino pop met vrij veel geel en hele donkere oogjes (geen rood). Maar ik heb zojuist een stuk op het forum gelezen waarin staat dat Lutino's rode oogjes hebben.

b. Lutino

Bij de lutino valkparkiet is de grijze kleur verdwenen en blijft er dus een gele valkparkiet met een oranje wangvlek en rode ogen over. Het geel kan variëren van wat bleekgeel, vrijwel wit, tot diepgeel. Op sommige plaatsen op het lijf kan het geel intensiever zijn dan op andere plaatsen. Bij de lichter gele lutino's is vaak de kop wat geler, zowel bij mannen als bij poppen.

Het verschil tussen mannen en poppen is niet eenvoudig te zien. De mate van geelheid of de intensiteit van de oranje wangvlek zegt helemaal niets. Maar er is verschil waarneembaar aan de onderzijde van de vleugels. Bij een uitgeklapte vleugel zijn aan de onderkant van de vleugelveren bij poppen lichtere spots (vrijwel witte (soms licht gele vlekken) zichtbaar in een tamelijk gelijkmatig patroon. Bij mannen zijn deze spots niet waarneembaar.

Groetjes,

Tara

Hoi,

dat klopt,
ino's hebben altijd rode ogen.

Vermoedelijk zal jouw 'lutino' geen lutino zijn maar een zwaar bonte valkparkiet.

Groetjes, Tara

Tjerk

Hey,

ik ben het met Tara eens. Net als heel gele parkieten met zwarte ogen heb je ook Albino´s met zwarte ogen. Dit zijn zwaar bonte vogels, waar het bont gewoon helemaal niet te zien is. Heb je misschien ook wat meer foto´s van je valkje?? ???

Groeten Tjerk

Bogucci

Hoi Tara en Tjerk,

Bedankt voor jullie reacties. Het is best verwarrend, ben helemaal niet thuis in deze materie. Vind het wel heel boeiend.
Er staan een paar foto's bij mijn verhaal en ik zal er nog een paar plaatsen. Mijn camera maakt geen mooie foto's, ben naarstig op zoek naar een betere digi. Weet dus niet of deze foto's duidelijk genoeg zijn?

Groetjes,



Tara

Hoi hoi,

heel mooi valkje,
maar helaas vind ik de foto niet zo duidelijk om te kijken naar het oogje :)

Ik hoop dat je een mooi fototoestel gaat zoeken (hint hint ;D)

Mariska

Hoi, Miriam was het toch?

Ik vraag me af of jou valkje niet Geel is in plaats van Lutino.

Nel (Bobbie) heeft ook zo'n valkje ;)

Kijk maar eens bij link Mutaties hier aan de linkerkant en ga dan naar Posters. Die staat ergens onderaan de rij.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Tara

Citaat van: Bogucci op  3 april 2006, 20:44:02





Hoi Mariska,

dat denk ik persoonlijk van niet, want dit valkje lijkt wel of het oneffen geel is, op sommige plaatsen witter dan op andere,
een gele valkparkiet is effen geel.

Groetjes, Tara

Mariska

Hoi Tara,

Daar kun je best gelijk in hebben ;)
Hadden we maar een duidelijkere foto.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Tara

Hoi Mariska,

idd,
ik hoop dat er nog 'n foto bij komt :)

Bogucci

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties,

Ze is inderdaad niet helemaal geel, ze heeft onder de vleugels witte plekken. Wordt echt tijd dat ik een betere camera aanschaf :-)

Groetjes,

Mariska

Bianca komt ons helpen ;)

Hoop ik!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Tara

Citaat van: Bogucci op  3 april 2006, 21:09:57
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties,

Ze is inderdaad niet helemaal geel, ze heeft onder de vleugels witte plekken. Wordt echt tijd dat ik een betere camera aanschaf :-)

Groetjes,


Dan is ze zwaar bont :).

Groetjes, Tara

Bogucci



Denk niet dat deze foto veel zal helpen  ::)