13 mei 2025, 21:01:37

Voor het eerst uit de kooi

Gestart door Natasja, 1 april 2006, 11:50:07

« vorige - volgende »

Natasja

Hoi allemaal

ik heb even een vraagje....
Mijn valkje mag voor het eerst zijn kooi uit, maar volgens mij wil hij niet. ik heb nu al een uur de kooi open staan en hij komt er niet uit. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes Natasja en Rico

Arno

Hoi
Gewoon even afwachten hij zal het wel een beetje vreemd vinden
anders kan je hem lokken met een stukje trosgierst
groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Riny

Hoy Natasja
Stapt Rico ook niet op je vinger?
Dan zou ik hem dat eerst leren voor ik hem uit de kooi zou laten,
anders krijg je hem er misschien niet meer in.
groetjes Riny :D

Natasja

Hallo

Hij stapt wel op mijn vinger hoor, maar ik denk dat hij het gewoon ene beetje eng vindt. Ik wilde hem er eigenlijk eerst zelf uit laten komen, maar dat lukt dus nog niet. Net had ik hem er op mijn vinger uitgehaald en daarna trosgierst gegeven zodat hij zou blijven zitten en dat lukte!!!

Morgen maar weer verder proberen, want dit is een vermoeiende en spannende dag voor Rico geweest.

Groetjes
Natasja

Riny

1 april 2006, 20:16:16 #4 Last Edit: 2 april 2006, 09:23:46 by Riny
Hoy Natasja
Dat is op zich een prima teken dat Rico er samen met jou wel uit durft.
Het is ook veel wat ze allemaal moeten leren en verwerken in het begin.
Maar als hij je niet vertrouwde, liet hij het niet toe.
Groetjes Riny :D

Arno

Hoi
Wat is het leuk hè als hij er uit is
maar jaag hem niet op hoor hij moet het wel in zijn eigen tempo doen
anders durft hij niet meer terug enzo
Groet Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Natasja

Hoi Riny en Arno,

Ik heb Rico vandaag een beetje met rust gelaten,want we hebben ook nieuwe stokken voor hem opgehangen en daar was hij een beetje van slag van. Maar ik kon het niet laten om het toch even te proberen en het lukte weer..... Hij is zelf tot mijn elleboog gelopen over mijn trui heen.
Daar heb ik hem even rustig laten eten van het trosgierst en daarna weer terug gelokt naar mijn hand en hem weer in de kooi gezet.

Maar het is wel erg leuk hoor... je moet je echt inhouden om hem niet meteen op je schouder enzo te zetten.
Maar ik ben er klaar voor hoor, de vogelspeeltuin staat al klaar nu nog even gedult totdat Rico er ook klaar voor is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes
Natasja