29 april 2024, 05:13:17

Stompie

Gestart door Tim, 5 mei 2004, 15:47:07

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Tim,

Je doet het volgende:
Je zegt heel duidelijk: "Stompie kom" en dan zet je hem met je vinger op je schouder. Dit vaak herhalen, zodat hij weet dat naar je schouder gaan "Stompie kom" is.
Dat doe je een paar dag zo.
Dan probeer je langzaam aan hem niet helemaal op je schouder te zetten, maar een stukje ervan af te houden. Beweeg je schouder wat naar voren en zeg dan weer "Stompie kom" en zo steeds een stukje verder weg houden.
Of als hij voor je zit (op de kooi of zo) het commando zeggen en je schouder voor hem houden.
Dit steeds herhalen en steeds verder weg gaan staan.

Groetjes Gerda

Tim

Oke dan,
bedankt Gerda ik snap het en vanavond ga ik ermee begginen
als het lukt ga ik het hier zeker neerzetten!


Groetjes Tim en natuurlijk ook van Stompie

Tim

Hallo allemaal,
Stompie doet al een beetje als ik roep "Stompie kom" dat hij ook komt wel vanaf me hand maar hij doet het wel, hij is nu vlink in de rui dus de veren lichen door zijn hele kooi hij is echt heel lief en super leuk. ;D
Groetjes Tim

Gerda

Hoi Tim,

Harstikke goed van Stompie. Rustig verder oefenen en je hand steeds iets verder weg houden. En hem goed hardop prijzen: "goed zo Stompie".

Leuk dat je het hier even vertelt, Tim. Ik was al benieuwd hoe het met Stompie ging. :D

Groetjes Gerda

Tim

Ja ik heb een tijdje niks meer laten horen maar ik had het druk met leren enzo voor school maar het gaat erg goed met hem en het is ook wel leuk als wij iemand bellen en we zetten de telefoon op de intercom dan gaat hij het geluid nadoen van als hij overgaat of ingesprek is.
Groetjes TIm

Tim

Hallo allemaal,
Met Stompie gaat het erg goed en hij is net 2 geworden!!! 29 maart 2 jaar geleden kroop hij uit het ei! Stompie vind zichzelf erg leuk als hij in de spiegel kijkt of ik hem film en het op de TV afspeel gaat hij helemaal lieve geluidjes maken en zo... ook als ik wakker word en hij hoort me naar beneden komen dan begint hij al te roepen  ;D ik zal binnenkort weer een foto maken van hem en o ja hij is ook onder de douche geweest..., we gingen de kooi (zonder de bak) in het bad zetten en dan met een zachte dikke straal van de douche boven zijn kooi houden, hij vont het eerst raar maar toen werd hij nieuwschierig en ging er van drinken en toen... eronder!!!
nou dit was het wel weer even.


Groetjes stompie en Tim

Gerda

4 april 2006, 21:46:20 #66 Last Edit: 3 april 2007, 11:49:51 by Riny
Hoi Tim,

Leuk weer wat van jou en Stompie te horen!!!
Ik ben benieuwd naar de foto's!!

Groetjes, Gerda

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator