17 april 2024, 01:00:53

We hebben weer valkparkieten-kuikens!

Gestart door ziralioness, 30 maart 2006, 15:16:39

« vorige - volgende »

ziralioness

Hiep hiep hoera... we hebben BABY-VALKPARKIETJES!!!

Er is een échte tweeling uit het ei gekropen!!! Meestal komen valkparkieteneieren één voor één uit, maar deze zijn tegelijk uitgekomen... vandaag, 30 maart! :D
Het zijn één Lutino (net als moeder Wuppie) en één wildkleur jonkie (net als vader Nina)!

Ik wilde de kersverse ouders niet teveel storen, dus heb ik maar drie foto's gemaakt... later komen er meer! :D




Moeder Wuppie, beschermend op haar eieren en jongen! Je ziet de eischilletjes van de baby's liggen!



Pappa Nina komt even kijken of alles wel pluis is... (hij verdedigt het nest nl. nogal fel, maar vrouwtje mag af en toe van hem wel kijken, als ze maar rustig doet)



En... nét niet helemaal scherp... de TWEELING! :D (hopelijk kunnen jullie een beetje wijs uit deze bal roze-en-geel!) Je ziet ook nog de twee overbleven eieren liggen, (één naast de jongen, en één half verstopt onder moeders vleugel) die moeten nog uitkomen.

Ik heb Ricky alleen direct apart gezet. Hij gedroeg zich heel agressief en viel vader Nina constant aan.... Dus dat wilde ik niet hebben.
Het vorige nestje is toen doodgegaan, en ik denk dat dat door Ricky's bemoeienis kwam... dus nu mag hij er niet bij!

Hopelijk red dit nestje, net als het eerste, het wél, en groeien ze uit tot gezonde valkparkietjes! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny


Hallo Ziralioness
Hartelijk gefeliciteerd ,
en ik hoop voor jou dat nu alles goed gaat.
Groetjes Riny :D

ziralioness

Ik denk dat het dit keer beter zal lukken, nu Ricky uit de kooi is.... ik ben razendbenieuwd! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Christine

Hoi
Proficiat met je tweeling!! :o
Ze zijn prachtig! Ik zag duidelijk rode oogjes en zwarte oogjes ;)
Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Bogucci

Hoi,

Wat is de natuur toch mooi.
Gefeliciteerd met de tweeling.

Groetjes,

Tara

Hoi Diane,

gefeliciteerd met je 'tweeling'
Ze zien er super uit hoor,
ahhh wat lijken de ouders beschermend :)

ziralioness

Bedankt allemaal!  ;D

Het gaat goed vandaag met de tweeling, dus ik heb de ouders maar zoveel mogelijk met rust gelaten. Ik hoorde een aantal malen dat ze gevoederd werden, en heb zelfs het genoegen gehad om vanmiddag even mee te kunnen kijken terwijl ze aan het voeren waren. :D
Kortom, het gaat prima! De andere twee eitjes zijn nog niet uit... als die uitkomen, horen jullie het natuurlijk weer! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Gisternacht (31 MAART) is nóg een jonkie uitgekomen, opnieuw een Lutino! :D En nee, dat is géén 1 aprilgrap. ;)

Verder gaat het tot nu toe prima met de pluiskuikens!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

~Natas~

Hoi,

GEFELICITEERD

met de tweeling en je andere jong.
Nu duimen dat alles goed blijft gaan, en op zeer gezonde valkjes.

Groetjes,

NAtas

Christine


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ziralioness

Ook het laatste eitje is uitgekomen!!! :D Ik heb het jong niet zo goed kunnen zien, maar ik denk dat het weer een wildkleurtje was. Nu liggen er dus vier gele pluiskuikens!!! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Gefeliciteerd met je pluisjes ! geniet er maar lekker van !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Diana
Gefeliciteerd en veel plezier van je kwartet.
Groetjes Riny :D

ziralioness

Hallo allemaal!

Hier weer foto's van de kuikens! :D



Om te beginnen... een GROTE BAL kuikens...! :D Allemaal de oogjes nog dicht, en allemaal nog in pluisdons!



En nu, om een beetje wijs te kunnen worden uit de foto's; de LUTINO baby's! (let op de roze-rode ogen)



En de WILDKLEUR baby's! (let hier goed op de donkerblauwe ogen)



En nogmaals; de Lutino's. :)



En, tot slot, een foto van de jongste wildkleurbaby. Zo kun je pas goed zien hoe klein ze zijn! :D


Het gaat goed met de kuikentjes tot nu toe. Het is dus een mooi gemengd nestje geworden; 2 wildkleurtjes en 2 lutino's. :D

We houden jullie natuurlijk op de hoogte! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Prachtig en wat zijn ze nog klein en teer.

Groetjes,