weten valkjes van elkaar of het een pop of man is?

Gestart door Bianca, 4 april 2006, 11:42:07

« vorige - volgende »

Bianca

Hoihoi,Rianne en ik hadden een "discussie" over het wel en niet herkennen van een partner aan de hand van het geslacht, nou ja het woord discussie gaat wat ver, hihihi.

maar ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie meningen ervaringen en feiten.
Ik had al wel een onderwerp hierover gevonden maar dat is al uit 2004, wie weet zijn ze nu iets verder met de onderzoeken en zijn er nieuwe feiten aan het licht gekomen?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6037.0.html
::)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Haha je was me al voor ;D

Geur, UV, gedrag... klinkt allemaal heel logisch, maar waarom kunnen 2 mannen of 2 poppen dan ook een koppel vormen, en zich zo gedragen?

Mariska

Hoi Bianca,

Ik weet dat een aantal mensen op het forum zeggen dat ze het niet weten, maar ik denk van wel.
Ik heb hier een pubermannetje van 8,5 maand die behoorlijk op de versiertoer is, maar hij versiert alleen de meiden ;)
Ik geloof niet dat dat per ogeluk is.

Maar met feiten kan ik je niet helpen.
Dit is puur gebasseerd op mijn ervaring.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Citaat van: Rianne op  4 april 2006, 11:44:59

Geur, UV, gedrag... klinkt allemaal heel logisch, maar waarom kunnen 2 mannen of 2 poppen dan ook een koppel vormen, en zich zo gedragen?

Misschien omdat ze daar op vallen ;)
Komt bij mensen ook voor ;D

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Zou het misschien zo zijn... valkjes zijn geslachtsrijp met 6 maanden. Zouden ze misschien tot die tijd geen geur of UV afscheiden? Tinco en Tiaro zaten bij elkaar in de kooi toen ze jong waren, en vielen als een blok voor elkaar ;D Ze zaten te kroelen en op een gegeven moment floten ze naar elkaar. Lijkt mij op koppelgedrag. Zelfs toen Ayko (popje) erbij kwam, negeerden ze haar.

Rianne

Citaat van: Mariska op  4 april 2006, 11:47:59
Citaat van: Rianne op  4 april 2006, 11:44:59

Misschien omdat ze daar op vallen ;)
Komt bij mensen ook voor ;D

Groetjes
Maris!!

Dan is Tiaro bi want die doet het nu met Ayko ;D

Bianca

woehahahaha, ja joh wie weet ik heb hier een pop in de voliere die altijd bij een paring van een ander koppel er naast zit en als dan de man klaar is en afstapt dan stapt zij meteen op die pop, en zit dan echt zo te kijken van nou even kijken wat hier zo geweldig aan is ::)
heel raar gezicht als je weet dat het een popje is.
hihihi
ze heet Deedee maar ga haar denk ik maar Bidee noemen , wahahahahaa
;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Mariska