14 mei 2025, 23:01:57

heen en weer lopen

Gestart door Natasja, 30 maart 2006, 09:05:54

« vorige - volgende »

Natasja

Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Ik heb sinds 2 en halve week een valkje van nu iets meer dan 12 weken.
Mijn buurvrouw heeft ook een valkje, maar mijn buurvrouw is nooit thuis dus schreeuwt haar valkje heel veel. Mijn valkje hoort dit en reageert hierop. Hij loopt de hele tijd heen en weer op zijn stokje alsof hij zenuwachtig is. Als het valkje van de buurtvrouw schreeuwt dan schreeuwt mijn Rico terug.

ik zit te twijfelen om er een vriendje voor Rico bij te kopen zodat hij niet meer zo alleen is en dan niet meer zo schreeuwt, maar ik denk niet dat het schreeuwen hierdoor ophoudt, omdat ze dan allebei een valkje horen die ze niet kunnen zien en misschien samen gaan schreeuwen?

Kunnen jullie mij een advies geven wat ik kan doen voor mijn vriendje Rico??

Groetjes Natasja en Rico

valkje-jacco

Hoi,

Het is normaal dat ze heen en weer in de kooi vliegen, dat doet de mijne ook als ik thuis kom.

valkparkieten leven vaak in grote groepen, en zijn hecht, dus als je er een vriendje bij wil doen is dat uiteraard geen probleem!
ze communiseren met elkaar door te schreeuwen :)

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Riny

Hoy Natasja
Je zou Rico er denk ik een groot plezier mee doen.
Hij heeft dan altijd een vriendje wat dezelfde taal spreekt.
Met Mitchels uitspraak dat ze communiceren met elkaar door te schreeuwen,ben ik het niet eens.
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi Natasja.
Een valkje erbij is wel erg leuk voor Rico...
Mijn valkjes schreeuwen alleen naar elkaar als ze elkaar niet kunnen zien. Voor de rest schreeuwen ze vooral om mij te roepen als ik naar boven ga ofzo. Dus ja, ik kan me voorstellen dat Rico zijn buurvalkje roept...
Je kan proberen om radio zachtjes aan laten overdag, misschien hoort Rico dan zijn buurvrouw/buurman niet meer en wordt het schreeuwen minder. En misschien jouw buurvrouw ook aanraden om nog een valkje te nemen :P ;D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mariska

Hoi Natasja,

Ik denk dat de kans groot is dat je het probleem wel oplost met een vriendje.
Hij zit nu alleen en er word geroepen door het buurvalkje en dat is voor hem een bekende taal natuurlijk.
Het is logisch dat hij daar op reageert.
Maar als hij een soortgenootje bij zich heeft zitten zal hij zich daar op gaan richten.
En wws hooguit gaan roepen als die uit het zicht is.

Je zou je valkje er vast een groot plezier mee doen ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

ik denk dat al je er nog eentje bij zou nemen dat ze dan lekker met z'n tween gaan terug gillen, maar dat neemt nog niet weg dat het een stuk gezelliger zou zijn voor rico met een soortgenootje.

Ik heb een voliere in de tuin, en tamme valkjes binnen, als ze dan buiten beginnen te gillen gaan ze binnen ook allemaal meezitten doen, en die zien elkaar ook niet, dus ik denk dat de kans is dat het blijft gebeuren niet meer dan zeer waarschijnlijk is. ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.