29 maart 2024, 07:57:36

is Rico ziek?

Gestart door Natasja, 28 maart 2006, 12:47:20

« vorige - volgende »

Natasja

Hallo allemaal

ik heb even een paar vraagjes, toen ik vanochtend in de kooi van Rico keek lag er een heel hoopje poep. het was wel groen met wit maar het leek wel alsof er meer vocht in zat als normaal. vandaag eet hij ook minder. Gister sliep hij nog wel gewoon op 1 pootje, maar toen ik net thuis kwam liep hij konstand heel zenuwachtig heen en weer op zijn stok en at wel van het trosgierst maar niet zo veel.
Ik las ergens dat je je vogel eigenlijk ongemerkt moet opserveren, omdat als hij het baasje ziet net alsof doet of er niets is..... dus ik heb de video camera maar neergezet. maar kunnen jullie me misschien vertellen waar ik nog meer aan kan zien dat hij aan de diaree is of wat er met hem is?

Groetjes
Bezorgde Natasja en misschien zieke Rico.

Ivy

Hoi Natasja.
Mij is ooit verteld dat zolang de witte en de groene gedeelte uit elkaar is gescheiden en het poepje normale kleur heeft, dan is het goed. Een beetje vocht komt er ook af en toe bij. Ooit heb ik een keukenrol op de bodem gelegd en ik schrok van hoe nat het was, maar het bleek nergens voor nodig te zijn.
Het kan zijn, dat Rico zijn poep een beetje opgespaard heeft (als hij slaapt, poept hij niet) en daarom ligt er een groot hoopje.
Heeft ie gisteren misschien wat groente of fruit gegeten?
Je zegt dat hij zenuwachtig heen en weer liep, wil hij niet gewoon uit de kooi? Daar doen die van mij ook de raarste dingen voor...
Zie je al wat aan je cameraopnames?
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Natasja

Hoi Ivana,

Ik kan mijn camera opnames nog niet bekijken want ik moest helaas weer naar mijn werk.
En dat hij eruit wil zou wel heel goed kunnen. ik heb hem uit een dierenwinkel waar hij de hele dag los vloog en pas s avonds in zijn kooitje hoefde. Hij is nu dik 2 weken bij mij en is zijn kooi nog niet uitgeweest, omdat hij nog niet uit zichzelf op mijn vinger stapt (alleen met trosgierst doet hij dat soms) . Ik durf hem nog niet los te laten omdat ik hem dan waarschijnlijk moet vangen om weer terug in zijn kooi te krijgen en dan kan ik weer opnieuw beginnen met tam maken.

Maar wat zijn poep betreft hij heeft gister inderdaad appel gekregen en daar heeft hij best wat van op.
ik ben benieuwd als ik straks thuis kom ga ik gelijk de opnames bekijken.

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes van
iets minder ongerustte Natasja

~Natas~

Hoi Natasja,

Ik zou me niet teveel zorgen maken.
Als valkjes alleen zijn, houden ze hun poep op.
En zodra jij thuis komt dan komt alles eruit zetten, en dan kan inderdaad een grote natte hoop zijn.
Maar hou Rico gewoon in de gaten, zolang hij nog niet bol zit en nog gewoon op 1 poot slaapt is er niks aan de hand.

En kijk uit met teveel vocht he, hiervan poepen ze ook natter als normaal.
Ben benieuwd wat je hebt opgenomen, we wachten af.

Groetjes,

Natas