29 maart 2024, 16:17:28

Broedkooi

Gestart door Ed, 28 maart 2006, 00:11:05

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Allemaal,

Zijn er ook vaste maten voor een broedkooi voor valken.

Groetjes
Ed

♪ Marlies

Hoi Ed,

Dat zal best wel.
Bij ons zijn ze +/-  1,25m x 0,60m x 0,60m, en dat gaat goed.

Misschien dat anderen nog andere maten gebruiken.

Groetjes Marlies

Ed

Hoi Marlies,

Alvast bedankt voor je reactie we wachten of er nog meer reacties komen. Maar vind dat wel mooie maten vind ik.

Groetjes
Ed

Riny

Hoy Ed
Ik heb allemaal jockkooien gekocht via marktplaats die ik gebruik als kweekkooien.
Zo as ik goedkoper uit.
Groetjes Riny :D

Ed

Hoi Riny,

Vind ik ook mooi maar je moet er wel de ruimte voor hebben ik heb ik de woonkamer wel een kleine voliere staan waar een koppel in woont. Maar als ik er nog meer bij zet dan wordt ik mijn eigen huis uit getrapt. Maar op marktplaats worden er genoeg aan geboden voor weinig kwam er vorige week nog een tegen voor 40 euro. De kooi van Ferplast die in mijn kamer staat komt ook van markplaats voor 50 euro en hij is maar 3 maanden oud.

Maar ik wil in mijn overgebleven schuur toch wat broedkooien maken dan kan ik er ook meer kwijt denk ik.

Maar je komt zat broedkooien tegen op marktplaats maar daar staat alleen maaar parkiet bij maar er zal toch best wel een vaste maat voor zijn denk ik.

Ben toch niet de enigste die broedkooien wil voor valken.

groetjes
Ed

Rob S

Hoi Ed,

Ik zit ook af en toe rond te kijken naar broedkooien. Ik denk dat ik zelf zou gaan voor een broedkooi met de afmeting van 80 cm breed, 60cm hoog en 50cm diep. Hierin is dan ook voldoende ruimte voor de jonge vogels als ze zijn uitgevlogen.

Groetjes Rob

Ed

Hoi Rob,

Ja zijn mekelijk te vinden he maar niet heus. Dus wordt zelf bouwen dan maar. Ik heb voor fronten gekocht van 100 cm lang bij 50 hoog. Dus dat wordt een broedkooi van 100 cm bij 60 cm hoog en 50 cm diep dat moet toch ruim voldoende zijn denk ik  ;D

groetjes
Ed

Rob S

Haha ja klopt, ze zijn erg moeilijk te vinden in een geschikte maat. Het scheelt weer dat ik er geen haast mee heb, eigenlijk zit ik alleen maar een beetje rond te neuzen. Als ik wat leuks tegenkom zie ik wel wat ik ermee doe.

Maar waar kun je van die voorfronten kopen?

Groetjes Rob

Riny

30 maart 2006, 11:35:18 #8 Last Edit: 30 maart 2006, 11:40:01 by Riny
Hoy Rob
Hier in de buurt woont een vogelhandelaar die ook allemaal zo'n spullen verkoopt.
Ga eens neuzen bij vogelhandelaren.
Groetjes Riny :D

Ed

Hoi Rob,

Ik heb ook geen haast hoor maar is altijd makelijk om bij de hand te hebben. Die front heb ik eens een keer voor een koopje op marktplaats gekocht.

Deze winkel verkoopt ze ook. http://www.geonschrijver.nl/fronten.htm

Hoi Riny,

En heb je al rond geneust.

Groetjes
Ed

carco

Hoi

Dit kwam ik een poosje terug tegen op marktplaza, en is volgens mij ook niet zo duur ;)
http://www.marktplaza.nl/Niuwe-broedkooi-en-op-maat-gemaakt-van-12mm-MDF-1414186.php

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rob S

Hoi,

Ja deze ben ik zelf ook al tegen gekomen, de afstand zou voor mij geen probleem moeten zijn. Dat is maar 12 km. Maar natuurlijk ben ik weer veeleisender en wil ik graag kunststof/aluminium broedkooien. Dit in verband met hygiëne en levensduur. Helaas ligt de aanschafprijs dan ook een stukje hoger.

Groetjes Rob

Ed

Hoi Caroline,

Deze heb ik ook gezien en is inderdaad niet echt duur. Deze staat ook op marktplaats. Het is voor mij iets meer dan 12 km.

En wat Rob zegt dat kunststof of aluminium is mooier en ook duurder. Maar wat kunnen ze slopen aan een vierkante kist met ijzer front. En schoonmaken moet je het allebij hoor dus denkt dat de levensduur wel mee valt als je het zelf maar bij houd.

Hier Rob voor jouw een ad vertensie op marktplaats
2737928613

Groetjes
Ed

Wisse

Hoi allemaal,

Ik kweek normaal gesproken in de voliere. Maar omdat dit jaar een koppel onrust veroorzaakte heb ik ze appart gezet in kweekkooi van 90x60x60. Dit is nu 2 weken geleden en ik heb vandaag het eerste ei. Wat volgens mij belangrijker is dan de afmetingen (natuurlijk niet te klein) dat zijn de zitstokken. Voorkeur natuurlijk altijd takken. En verschillende diameters. als ze geen goede zitstokken hebben kunnen ze moeilijker paren dus minder kans op jongen.

Groet,
Wisse

Ed

Hoi Ron,

Ik heb deze vandaag aangeschaft denk dat je dit wel wat vind.

Kosten nieuw 410 euro.







Groetjes
Ed