23 mei 2024, 05:18:46

help, eet niet

Gestart door pascal, 24 maart 2006, 14:08:52

« vorige - volgende »

pascal

net heb ik hem weer even gevoerd voor te proberen. hij eet dan ff een beetje en dan stopt hij en loopt hij een beetje weg of gaat onder de lepel zitten. de krop is ook helemaal niet vol. dat soort van spugen (komt niks uit) deed hij nouw minder maar hij deed het wel.
groeten pascal.

Mariska

Hoi Pascal,

Is het niet mogelijk dat er pap in zijn longetjes terecht is gekomen?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Ja dat of te warm.

heb je trouwens een foto?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Pascal
Hebben jullie nu contact met de winkel of een dierenarts gehad?
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoe ziet de ontlasting van de kleintjes eruit? Dat is toch niet zwart he?
Weeg je ze ook iedere dag? Als ze niet genoeg eten krijgen vallen ze af.

Je kunt ook proberen het valkje vast te houden, zodat hij niet weg kan lopen. Het kan ook zijn dat hij je aan het uitproberen is. Maar die spuugbeweging vind ik zo vreemd. :-\

pascal

dat zouw best eens kunnen dat hij dat er uit probeert te krijgen want hij eet ook nog al snel zo hebberig, kan het daarom in zijn longetjes zijn gekomen? ik ga meteen foto's maken maar hij ziet er niet ziek uit of iets dus ik weet niet of je er iets aan hebt.

Riny

Hoy Rianne
Dan doen ze ook als ze kropziekte hebben.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Pascal,

Ik wil je niet stressen, maar ik denk wel dat er nu snel gehandeld moet worden :-\

Ik vind het heel vervelend voor je!

En als ze niet terug kunnen breng ze dan maar alsjeblieft naar Riny want die heeft veel ervaring.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Dat klopt, maar dan moet er een slijmerig goedje uit de snavel komen en volgens Pascal komt er niks uit. Ik heb er een stukje over opgezocht, staat op pagina 2. :)

Ineke

Hoi Pascal,
Als ik jou was zou ik snel gebruik maken van het aanbod van Riny en de valkjes erheen brengen. Het heeft denk ik geen zin om naar de dierenzaak te gaan en de valkjes terug te brengen. Ik ken de zaak en we hebben er dingen gezien die je niet verwacht, zeker niet met klanten er bij. Ook ons wilden ze n valkje meegeven om zelf met de hand te voeden, terwijl we zeiden daar geen verstand van te hebben. Dit doen ze ook met papegaaien. Wij zijn dusdanig van de praktijken daar geschrokken dat we er geen vogel wilden kopen en toen ik er melding van heb gemaakt bleek t al de zoveelste te zijn. Ze zullen de valkjes daar eerder de nek omdraaien dan ze zelf voeden.
Breng de valkjes dus liever z.s.m. naar Riny en ga dan uitleg halen bij de zaak. Ze zullen zeggen dat je met de valkjes had moeten terug komen, maar ik weet zeker dat ze t dan niet overleven. Echter, je kunt hun op hun verantwoordelijkheid wijzen dat ze niet genoeg info hebben gegeven en jou als leek nooit met zoiets mogen opzadelen. Tenzij je natuurlijk zelf om dermate jonge valkjes en handopfok hebt gevraagd.
Ik heb ook ns hier gelezen dat t uit maakt of je in t linker of rechter keelgat de pap voert.
Maar t belangrijkst is dat je valkjes t redden. Succes!

pascal

sorry maar hoe krijg ik de foto's hier op het forum of hierin??
groeten pascal

Rianne

Hoi Ineke,

een valkje heeft maar 1 keelgat ;D Maar de ingang van de luchtpijp schijnt (voor de kijker van de voorkant) aan de rechterkant te zitten. Maar Pascal voert met een lepeltje dus pakken de valkjes het voer zelf.

De keuze blijft nog altijd aan hem, niemand kan hem dwingen de valkjes naar een (voor hem) vreemde te brengen. Zou jij dat zo snel doen? :)

Gerda

Hoi Pascal, het zit niet mee op het moment he?? Eerst vliegen twee van je vriendjes weg en nu heb je twee nieuwe en meteen al zorgen!!

Ik zou als ik jou was meteen van het aanbod van Riny gebruik maken. Dan maken ze denk ik de meeste kans!!
Natuurlijk geef je ze liever niet uit handen, maar dit is overmacht!!
En ik weet zeker dat als ze over een paar weken het gaan redden dat je twee supertamme en schattige valkjes terugkrijgt. Ze zullen, als ze er door komen, alleen maar op vooruit gaan.

Sterkte met het maken van de juiste keuzes onder deze druk!!

Lieve groetjes, Gerda

Riny

Hoy Pascal
Stuur ze maar naar mij
Riny@valkparkiet.com
dan plaats ik ze voor je

Mariska

Ik ben het helemaal met Gerda eens ;)

Tuurlijk is Riny voor hem een vreemde, maar wij kunnen ALLEMAAL beamen dat ze daar goed terecht komen ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)