19 april 2024, 01:28:34

help, eet niet

Gestart door pascal, 24 maart 2006, 14:08:52

« vorige - volgende »

pascal

nee nog niet ik ga het nummer even opzoeken en ik probeer mij moeder te pakken te krijgen want ik wil even terug naar de winkel. weet trouwens iemand waar er een dierenarts ligt waar ik ook met vogels heen kan? (maastricht) sommige zeggen wel terug bregen maar dat wil ik niet ik vind het jammer om ze nu weg te doen ik ben er tog al aan gehecht.
groeten pascal

Riny

Hoy Pascal
Jij alleen beslist of je ze terug brengt of niet.
Maar bedenk wel dat Lin en ik allebei uit ervaring spreken .
En we zijn bang dat je dadelijk met lege handen staat,
met andere woorden 2 dode valkjes.
In de buurt van Geleen  zit een dierenarts die wel verstand van vogels heeft.
Groetjes Riny :D

Lin

een dierenarts neemt het echt niet over hoor. en de kans is vrij klein dat je het niet red de valkjes op te voeden. Als je ze niet wil terug brengen breng dan naar iemand die kweker is en wel de valkjes voor je wilt groot brengen.

Lees dit maar eens.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13124.0.html

Ik heb nu al zoveel valkjes zien overlijden omdat mensen een valkje kochten die te jong was en dachten ik red het wel. Nou wij krijgen hier op het forum veels te veel verhalen dat valkjes ziek zijn of doodgaan door handopfok.

ik kan je tientallen berichten geven van mensen die een valkje hebben verloren. Spelen met een valkjes leven is niet goed. Als je er nu als zo mee omgaat dan kan je verwachten dat het ziek wordt. Die kans is behoorlijk groot. We willen je best helpen maar vraag eerst maar of de verkoper hem terug neemt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pascal

harstikke bedankt voor al jullie moeite ik snap ook wel dat ik ze beter terug kan brengen als ze anders dood gaan maar tog is het vervelend. ik speel ook niet met zijn leven, daarom onderneem ik nu ook meteen actie.
groeten pascal

Rianne

Ik neem aan dat de verkoper er ervaring mee heeft. Handopfok is niet iets wat iedereen zomaar kan. Al zou een ervaren persoon de valkjes eten kunnen geven, is de overlevingskans veel groter.

Lin

We horen het wel van je wat de verkoper zegt.
Ik snap best dat je niet wil dat ze weggaan maar beter een goede kans geven dan straks ontzettend veel verdriet hebben.

succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

24 maart 2006, 14:49:08 #21 Last Edit: 24 maart 2006, 14:54:41 by Riny
Hoy Pascal
Als de verkoper ze nu niet terug neemt,plaats je dan een berichtje op het forum.
Vanavond weet ik zeker of ik komend weekend in Maastricht kom.
Je mag ze ook komen brengen dat ik het doe voor je.
Dat is wel nog geen garantie dat ze het overleven ,want dat spugen wat ze doen kan ook duiden op kropziekte.
Groetjes Riny :D

Lin

Citaat van: Riny op 24 maart 2006, 14:49:08
Hoy Pascal
Als de verkoper ze nu niet terug neemt,plaats je dan een berichtje op het forum.
Vanavond weet ik zeker of ik komend weekend in Maastricht kom.
Je mag ze ook komen brengen dat ik het doe voor je.
Groetjes Riny :D



pfoe riny 7 weken dat is best een verantwoordelijkheid. super!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pascal

ja dan laat ik het weten bedankt voor al die moeite, maar als hij krop ziekte heeft he waar kan dat dan door komen?? door mij? :o

Rianne

Kropverzuring bedoel je?
Dat kan een valkje krijgen als er te snel achter elkaar gevoerd wordt. De krop moet minimaal 1 keer per dag helemaal leeg zijn, dit laten de meesten altijd 's nachts gebeuren, zodat 's ochtends de krop leeg is.
Als dit niet zo is, en er wordt weer gevoerd, wordt het restant voer wat er nog in zit, zuur. Dit kun je ruiken als je valkje heel erg uit z'n snavel stinkt.

Lin

ja door jou. dan heb je te vaak gevoed en niet gezorgd dat de krop voldoende leegde. heb ej al nieuws van de verkoper?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik heb dit even voor je opgezocht:

Kropziekte

Vogels die aan kropziekte lijden braken voortdurend hun krop leeg. Het braaksel bestaat uit een kleverig slijm. Door voortdurend slingerende bewegingen met de kop te maken besmeurt de vogel uiteindelijk het hele gezicht en tenslotte ook de kop- en halsveren met dit slijmerige braaksel.
Eigenaardig bij deze ziekte is dat de veren niet opgezet, maar glad gestreken gedragen worden.
Een vogel die aan kropziekte lijdt moet binnen 24 uur worden geholpen omdat hij/zij anders sterft.

Therapie:
Toediening van een antibioticum (tetracycline) is voor deze ziekte de enige effectieve therapie. Antibiotica is bij een dierenarts te verkrijgen.

Riny

Citaat van: Lin op 24 maart 2006, 15:01:34
ja door jou. dan heb je te vaak gevoed en niet gezorgd dat de krop voldoende leegde. heb ej al nieuws van de verkoper?

Sorry Lin dat ik je tegen spreek.
Niet ieder valkje krijgt kropverzuring door de schuld van de eigenaar,er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Groetjes Riny :D

Lin

Het kan ook door de ouders maar ook door een valkje zelf dan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ik dacht dat het ook kon komen als niet alles goed werkte .
Dat het allemaal wat zwakker ontwikkeld was.
Ik heb het wel eens gehad met een valkje uit een groep van 6 die in de steek gelaten waren .
5 Hadden nergens last van en ik deed het bij allemaal op dezelfde manier,en een kreeg kropverzuring.
Groetjes Riny :D