6 mei 2025, 16:53:40

Eivoer over de datum

Gestart door Rianne, 8 april 2006, 13:46:39

« vorige - volgende »

Rianne

Ik maakte zojuist een nieuw pak CeDe eivoer open, en daar zat een wedstrijd formulier in, dat je in moest sturen voor november 2004. Toen ging ik op zoek naar de houdbaarheidsdatum en dat was juli 2005.
Aangezien het in een donkere gesloten verpakking zit, heb ik het toch aan de valkjes gegeven.
Kan dit kwaad?

Ik ben sowieso van plan om een nieuw pak te kopen, maar al is dit nog goed, maak ik dit liever eerst op.

Ineke

Hoi Rianne, zou t niet geven en nieuwe kopen. Als je toch eivoer wilt geven zou ik liever n ei hard koken totdat je nieuw voer hebt. Want juli 05 is toch al 3/4 jaar geleden.
Groetjes, Ineke

Rianne

Hoi Ineke,

ik ga morgen toch naar een kromsnavel beurs, dus haal ik meteen nieuwe. :)

Tara

Hoi,

kwaad kan het niet,
maar de kwaliteit zal gewoon verminderd zijn.

Ik neem zelf ook nooit risico's, als bijvoorbeeld de nutribird overdatum is, koop ik gelijk nieuwe, maar dat is ook iets heel anders.

Groetjes, Tara

Caroline

Hoihoi!!

Ik zelf ben best een zeikerd in dit soort dingen en zou het zeker niet geven. Die datum staan er natuurlijk niet voor niks op. Zeker vacuüm afgesloten blijft het misschien wel goed maar wat als het open is en er zuurstof bij komt, zal het dan niet sneller bederven?? Je weet het niet.

En dan nog iets anders, ik zou sowieso terug gaan met deze verpakking naar de winkel waar dat ie vandaan komt. Hij is immers goed tot juli 2005 maar de prijsvraag moest worden opgestuurd voor november 2004, dus het eivoer is zeker anderhalf jaar oud. Iets wat zover over de datum is hoort in mijn ogen niet meer in de schappen van de winkel. Is zou dus een nieuw pak eisen of anders mijn geld terug.

Ik zou dus ook eerder eventjes een eitje koken en een beschuit erdoor doen dan dit ouwe voer nog geven.

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik heb vandaag nieuwe gekocht :) Dus het oude gaat weg.

Ineke