Breezers rare gedrag (bij de nest v. Spark & Pluk)

Gestart door yentl, 14 juni 2003, 19:22:24

« vorige - volgende »

yentl

!!!!!! ??? ??? ??? ??? ??? ???!!!!!
Hoi iedereen.
Hoe kan het hoe kan het????

Jullie weten wel hé, Sparkel & Plukkie zijn aan hun
2de nest begonnen ondertussen en ze hebben 6 eitjes.
Sparkel broedt meestal overdag en Plukkie vliegt dan wat rond in de volière, dus zij zal 's nachts broeden.

Wat Breezer hiermee heeft te maken, is dat hij constant op de nestkast zit, af en toe met zijn kop in de nestkast gaat, en soms helemaal in de nestkast gaat, er daarna heel rustig terug uitkomt  :o :o :o. Ook verdedigt hij het nest tegen de andere valken, deze mogen nl. NIET  in de buurt van de nestkast komen of ze krijgen er van langs. Vooral als Boing er naar toe komt (die komt er ook het meest naartoe ;)) jaagt Breezer hem weg.

Breezer mag dit wel en mag er zelfs in komen, vader of moeder aan het broeden het maakt niet uit. Het lijkt wel of deze nest een 2de vader gaat krijgen ofzow???

 :o ??? :o ??? 'k snap er niks van
kan iemand me helpen met dit gedrag te ontcijferen en hoe alles juist in elkaar steekt?

groetjes Yent'l

Stijn dc

hellow

ja dit kan wel eens voorkomen: ik maak het nu zelf mee! ik ehb een nestje van vier, en dan nog een pop die geen mannetje heeft en die mag van de ouders rustig de jongen mee groot brengen. volges mij ligt dat ee nde broeddrang, dat ze echt jongen wil grootbrengen!! je valkjes hebben er alleen maar baat bij, zolang ze hem maar niet uitbuiten :D :D :D

SDC

Tara

Hoi Yent'l,

dit maak ik hier ook mee, dit kan zijn dat de mannetjes allebei eens op de pop hebben gepaard, of ik heb hier ook een valkje Merko die met die ene pop wil broeden maar niet mag, hij zit er ook steeds op en kijkt er vaak in, en zit er soms voor. Dit is ook zijn pure nieuwsgierigheid. Valkparkieten zijn luie valken en als ze te ver weg zitten gaan ze de indringers niet wegjagen. Hier toch niet :-/. Misschien is Breezer iets betrokken met het nest van Sparkel en Plukkie.

Groetjes, Tara

yentl

Zou het dan kunnen dat hij "ook vader" kan zijn van de kleintjes die moeten uitkomen?
Daarstraks wou hij paren met Plukkie denk ik, en Boing probeert ook bij de nestkast te geraken maar Breezer jaagt hem daar altijd weg. Met de dwergpapegaaien hebben we ooit eens meegemaakt dat er een nest was met 2vaders, zou dat hier dan ook kunnen?

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

het kan inderdaad zijn dat Breezer de vader is. Ik heb het hier ook hoor, of tenminste had, dat 2 mannen met dezelfde pop paarden, nu heb ik wel een vermoeden wie de vader was, omdat de jongen zo mooi zijn, het kan dus allemaal ;D.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Yentl,

Hier op het forum heb ik al vaker gelezen dat er triotjes zijn dus wie weet doen jouw valkjes hier ook aan mee.

Veel succes met je tweede nestje in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Yentl,
Mijn oudste valkje hier heeft ook heel veel interesse in het broedhok en zit er altijd op terwijl het niet zijn nest is.
Het is een valkje van 22 jaar oud maar hij volgt het nest op de voet.
De broedkooi staat niet naast de voliere maar als Opa eruit is gaat ie meteen op de nestkast zitten en kijkt zijn ogen uit :-)
Hij mag van de vader trouwens niet te dicht bijkomen want dat probeert hij wel eens maar word dan meestal weggejaagd.

Groetjes, paul

Valerkiet

hihi ocharme die popjes ::) :D
zo bahandeld door de mannen.
 :Dhihi nog veel geluk met je valkjes

yentl

Jaja, nu wordt het nog erger ::).
Breezer broedt nu altijd samen met Plukkie, en Sparkel (normaal de vader) broedt alleen. Ik ben echt benieuwd. Breezer is ook een hele mooie valk ;D, zoals er bij Tara gebeurt is, gebeurt het hier mss ook wel, ik mag Sparkel dan mooier vinden als Breezer, maar ik zou er niks op tegen hebben mochten we jonkies krijgen met die coole Breezerkuif!

 ;)groetjes Yent'l