De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Mariska
Hoe zit het eigenlijk met je eitjes?
Zou er nog wat uitkomen ,of heb je niet meer gekeken?
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik heb ze gisteren nog een keer bekeken en daar komt volgens mij echt niks uit.
Ze zien eruit alsof de ontwikkeling gestopt is.
De eerste 2 zijn voor de helft donker gekleurd en de andere 2 zijn vrij licht gebleven.
Ik reken nergens meer op en hoop dat het de volgende ronde beter gaat ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou ik heb weer wat foto's geschoten.

Een deel van plantjes mollen en een deel van de hangmat :D

Ik heb donderdagavond een parapluplant gekocht.

Zo ziet hij er nu uit:

::) :-X

Dit was deel 1! ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Donderdagavond heb ik dus ook een hangmat gekocht ;D
Ik liep er zo tegenaan en het was ook nog de enige.
Meenemen dus ;)
Die heb ik er 's avonds gelijk ingehangen.
Een beetje laag om te wennen.
Gisteren heb ik de kooi schoongemaakt en gelijk alles een keer veranderd.
De hangmat heb ik toen bovenin gehangen.
Met als gevolg dat de lieve dame op de volgende foto ervoor gezorgd heeft dat alle valkjes los zijn geweest van gisterochtend 9 uur tot vanmiddag even voor 5 >:(
Daar was ik dus niet blij mee.
Kennelijk bang voor de hangmat ::)

Maar ik vind haar nog steeds lief hoor :-*

En dan nu het resultaat van de hangmatfoto's die ik net genomen heb :D

Misty en Dopey!

Yoehoe, hier ben ik ;D

Binky die erin zat, maar er net weer uit kroop :D

Kijk Jut en Jul zitten ;D

Kiekeboe, ik zie jou wel ;D

Kaily is erin gekropen ;D

Aaaaaah, wat lief :-*

Supergeslaagd dus ;D

Liefs
Maris!!

Agnes

Hoi Mariska,

Mooie foto's weer!
En die tak is gewoon geweldig ;D    Heb je vloerbedekking eronder, of hebben jullie plavuizen? (poepjesalarm ;D)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mariska

Hoi Agnes,

Wij hebben een houten vloer dus op zich redelijk goed schoon te maken ;)
Inderdaad poepjesalarm daar onder die tak ;D

Liefs
Maris!!

Riny

Hoy Mariska
Jammer van de eitjes ,maar het is ook een goede oefening voor ze geweest.
Ja zul je zeggen daar heb ik nu niets aan.
Maar het broedseizoen is nog lang.

Mariska

Hoi Riny,

Ik ben het helemaal met je eens hoor ;)
Ze weten nu in ieder geval wat ze aan elkaar hebben tijdens het broeden enzo.
Het was voor mij een mooie eerste leerschool.
Schouwen, voeding, gedrag.
Ik heb ook van alles geleerd.
Ik heb alle vertrouwen in de volgende ronde :D

Liefs
Maris!!

Wilma1

O WAT GAAF DIE HANGMAT!!! Zeker nu ik ze erin zie zitten  ;D en ja ...wie koopt er nu zo'n plant  :P die de valkjes ook wel leuk vinden...lijkt toch op kattengras  :o ....daarbij is het natuurlijk een geweldige  8) ontspanning om het lekker te slopen  ;D ;D...een teken dat ze het naar hun zin hebben  ;D ;D ;D en JIJ hebt ook weer iets te doen!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Quendi

Oeh  ;D, mag ik nu elke dag gaan kijken naar nieuwe fotos?! ;D. Ik ben er altijd dol op.

Heel erg bedankt voor de foto's van Binky, hij lijkt super veel op zijn jongere broertje!  :).

Groetjes Sietske

Mariska

Hoi Wilma,

Gave hangmat he ;D
En die parapluplanten koop ik speciaal omdat die niet giftig zijn.
Maar binnen anderhalve dag kaal snoeien is me iets teveel van het goeie ::) ;D
Maar ik probeer er het positieve van in te zien en heb toen maar leuke foto's geschoten.
Kaal was die toch al ;)

Hoi Sietske,

Ik dacht ik zet ze gewoon bij jou in je dagboek dan kun je ze niet missen :D ;)
Het is echt een lieverd!

Liefs
Maris!!

Ivy

Hoi Mariska!
Ik wou eerst in mijn dagboek op jou reageren, maar ik doe het hier wel... dan leest Mike het ook en wordt ie misschien sneller aangestoken door 'de konijnenvirus'. ;D

Citaat van: Mariska op  1 april 2006, 19:38:15
He Buuv,
Maar uuuuh, door jou leuke Pukkie wil ik nu ook een konijntje ::)
Ik zag er eentje bij Overvecht (voorheen Eurpotuin) en die was zo snoezig :-*
Ik wou hem gelijk meenemen, maar Mike zegt dat ze stinken binnen :-X
Als de voliere er staat wil hij er nog eens over nadenken ;D ;)

Liefs
Maris!!

Als je een konijntje wil - dat is helemaal geweldig! Ze zijn ideaal - want het zijn net poesjes, alleen dan hoeven ze geen valkparkiet voor avondeten :D.
Ik kan je aanraden om een paar konijntjes bij een asiel te halen. Dan heb je niet alleen een lieve beest, maar doe je ook iets goeds - want in dierenwinkels zouden ze inmiddels al beter moeten weten. Konijnen worden vaak na een paar jaar gedumpt - of in het wild of bij een asiel. Mensen denken gewoon niet na en dat is zo triest! Konijn kan wel 10 - 12 jaar leven en dat is toch wel wat.

Deze twee jongens heb ik live mogen bewonderen en ik zweer het je - als mijn vriend wat gekker op dieren was, had ik ze ook zo meegenomen!
En als je liever een jonge konijn wil (deze zijn ook niet zo oud hoor), dan kan je de site in de gaten houden. Zo had ik ook Pukkie gehaald - ze was daar geboren - bedrijfsongelukje noemden ze haar, mama was geloof ik per ongeluk bij een ram gezet.
Ik weet dat ze nu ook weer jonkies hebben (soms worden voedsters in het wild gedumpt en door andere gedumpte dieren bevrucht bijvoorbeeld) - je kan bij www.bunnybin.nl kijken, ze hebben ook een weblog en daar staan foto's van Libby en haar twee jonkies. Het zijn twee zusjes en die kunnen eind april naar hun nieuwe gezin. (Konijnen zouden ook het liefst per twee gehouden moeten worden - dus het scheelt als je twee zusjes heb, die zijn al gewend aan elkaar). Die zien er ook zo ontzettend lief uit! Maar andere nijntjes die ze hebben zitten ook.

Ik zal niet liegen - je ruikt natuurlijk wel, dat je konijnen heb in de woonkamer. Vooral vandaag hadden wij er last van - Snuffie had diarree - we dachten eerst Pukkie, maar hij was het... eergisteren kregen ze wat te veel andijvie :-X.
Maar normaal gesproken ruik ik geen plas of poep, alleen hooi en stro. Ik gebruik bodembedekking die No Smell heet en ze verkopen die bij de DW in Muziekwijk. Het is wel ietsje prijzig, maar het is niet schadelijk voor ze (zoals bijvoorbeeld zaagsel, die tot oogontsteking kan leiden) en het werkt! Over een maandje kunnen ze naar buiten en daar heb je al helemaal geen last meer van - maar ik geniet stiekem van dat ze nu nog binnen zitten - je hebt toch meer kontakt. Maar buiten zullen ze het veel leuker hebben.
Pffffff wat een lang verhaal heb ik hier gezet.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Misschien moeten we maar een keer afspreken, dan kan je Pukkie even knuffelen - en ruiken of het hier stinkt :P.

Trouwens, mooie foto's! Die hangmat is echt gaaf! Ik zal kijken of ik het ook ergens kan vinden (alleen weet ik echt niet waar ik het zou hangen, in de kooi past niks meer :( )

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Hoi Maris,

Leuke foto's!!  :D

En weet je wat het voordeel is van die snoeiende valkjes??

Je hoeft de parapluplant tenminste niet water te geven!!  ;D ;D ;D

Bijten ze de hangmat  niet ook kapot??

Och dat zien we vast wel weer in een nieuwe fotosesie.  ;) :D

En inderdaad gisterenavond niet meer hier bijgelezen voor het slapen gaan en je ziet het, dan slaap ik niet zo goed, ik was om half 8 alweer wakker terwijl ik om half 3 ook nog op het forum was.  :-[ :-\ :P

Liefs Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Geweldige foto's!!! :D

Liefs,
Manja

PS Wat een apart verhaal van die eitjes he, maar misschien komt het nog goed?

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Mariska
Als je nu iedere week bij de Aldi eens potjes met verse kruiden gaat halen,die zijn daar maar €0,45 .
Dan kunnen ze slopen en ze krijgen er nog vitaminen door naar binnen .
Dan vang je 2 vliegen in een klap,en het is ook og vriendelijker voor je portemonne.