De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Mariska

Ik heb vanmiddag een topic geopend bij Ziek zoals sommige al wisten.
Misty oogde ineens erg beroerd en ik maakte me zorgen.
Ze bibberde, liet haar vleugels hangen, zat met haar oogjes dicht, gaf over of gaf op (dat is nog onduidelijk).
Ik maakte me dus behoorlijk zorgen.
Toen ik een tidje later naar beneden ging om Feld te bellen was het ineens over.
Wel heb ik een hoop reacties gehad en ik hoop nu dat het broeds gedrag is.
Daarom heb ik besloten om haar morgen na het los vliegen apart te zetten met Snowy.
Stel dat het broeds gedrag is moet ik haar daar een plezier mee doen neem ik aan.
Ik ben even naar Ranzijn en Intratuin geweest en heb wat spulletjes gehaald.
Kooi leuk gemaakt met alles wat ze nodig hebben en wat speelgoed.
Blok erachter en dan zien we het wel.
Ik woon nu in in een groot vogelhuis lijkt het wel met allemaal kooien om me heen ;D
Maar het is niet voor lang.
Alles voor de beestjes natuurlijk ;)
Dus ik ben benieuwd.

Momenteel kruipt ze steeds in allemaal dingen en ze probeert steeds kroelen te halen bij Kaily.
Vanavond zelfs bij Snowy voor het allereerst.
Ik denk echt dat ze eraan toe is om apart gezet te worden met een man.
Ze is heel anders als voorheen.
Het zou beter zijn als ze nog even wachten met een nestje, maar ze zijn natuurlijk ook nog geen koppel.
Ik heb het blok neergezet omdat ik haar iets wil bieden om in te kruipen.
Dit wil ze steeds zo graag.

Nou dat was het wel weer even voor nu.

Ga nu nog even een ander topic openen bij Ziek over Salsa.
Maar dat is geen spoed of zo.
Alleen raar.
Ze is haar stem kwijt.
Helemaal!
Ze roept wel, maar er komt geen geluid.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi Marilyn,

Dank je wel :D

Iets doorsturen is natuurlijk altijd goed  ;)
Ik zoek me suf!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes mariska

woooooooooooooow als misty ook broeds is dan kan je misschien al snel een nestje bij hebben  ::)  :P  :D
wordt wel erg spannend bij jou hoor  :P

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Marilyn,

Iedereen is hier broeds geloof ik ::) ;D
Ik kom kooien tekort en ben blij als er een aantal naar buiten gaan.
Dan kan iedereen een blok van me krijgen ;D

Als het met Snowy en Misty lukt krijg ik daar deze zomer misschien wel hele mooie jongen van.
Echt een superkoppel qua mutaties ;)

Liefs
Maris!!

marilyn

hoikes mariska

hier heb ik ook kendi en misty die broeds zijn maar de eitjes blijven op zich wachten  :-\ maar als ik vandaag misty en chanel moet vergelijken !!!!!!!!!!!!!!!!!! idd chanel is amper 6 maand oud maar ze heeft het erger zitten dan misty geloof ik  ::)  :P maar ik heb helaas nog geen man om bij chanel te plaatsen dus een nestje voor haar zal zowieso voor volgend jaar zijn vrees ik  :-\ zal wel in de lucht hangen die broedsheid zeker  ::)  :P hahahaha nu ja ze zeggen niet voor niets "in mei leggen alle vogels een ei" hé en maandag zijn we al 1 mei  :P

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Marilyn,

Als ze nu 6 maanden is zou ik sowieso wachten tot volgend jaar.
Dan weet je zeker dat ze oud genoeg is.

Het is nu echt het seizoen he voor de valkjes.
De dagen zijn weer lang en de zon schijnt volop.
Ik merk echt dat iedereen daar op reageert.
Bij mij mogen de eitjes vallen in Mei ;D
Ik ben er klaar voor.

Liefs
Maris!!

marilyn

hoikes mariska

ik wacht zowieso tot volgend jaar om te kweken met chanel maar als de man die ik voor haar aanschaf bijvoorbeeld maar in augustus geboren wordt dan kan ik moeilijk al in april met een nestje beginnen hé  ;) maar mocht ik daarentegen een man vinden die nu al een jaar oud is dan kan ik in principe al vroeg in het jaar 2007 beginnen met hen een nestblokje te geven en dat is wat ik bedoel  ::)  :P

hhhhhhhhmmmmmmmm is zeker volop seizoen nu , en je hebt gelijk  ;) iedereen reageert op de langere dagen en het zonnetje niet alleen de mensen ook de dieren en jouw valkjes zijn er kennelijk evengoed klaar voor als jij  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Hé Marisje,

Welke kleur heb jij bij Bonnie gereserveerd??  ???

Ik ben héééél nieuwsgierig.  :-[ :P ::)

;D ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Valk of Catharina?

Voor het valkje witmasker cinnamon split bont, gepareld en mogelijk lutino :D

Van de catharina is dat nog niet bekend ;)

Nou is je nieuwsgierigheid bevredigd nu ;D :P

Liefs
Maris!!

Caroline

Bijna!!  ::) :-[

Man of Pop??  :P

Truste voor straks!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Jij bent ook niet snel bevredigd :-X ;D :P

Een man voor Rumba ;)

Truste!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Nou ik heb Misty en Snowy apart gezet met een broedblok.
Ik zag er best tegen op omdat Snowy erg aan Binky hangt.
Het is ook best een zenuwachtig valkje.
Toen hij net in de kooi zat ging het perfect.
Hij ging zijn versierfluitje doen en al het nieuwe speelgoed bekijken.
Hij was ook zeer nieuwsgierig naar dat gat van het broedblok.
Ik dus helemaal blij dat het gelijk zo goed ging.
Helaas was het van korte duur.
Kort daarop werd hij heel onrustig en ging hij steeds de hele kooi door.
Hij beet overal in.
Ik denk dat dit een teken van stress is :-\
Dat maakt het mij niet makkelijker, want ik heb daar erg veel moeite mee.
Ik probeer me steeds voor te houden dat ik dit ook voor hem doe, maar toch valt het me zwaar als hij zo doet.
Hij probeerde de laatste dagen al steeds om net als Binky mijn hand te bevruchten ::) en dat wil ik natuurlijk niet.
Ik dacht du echt dat ik hem een plezier zou doen met een eigen popje.
Misty vind het trouwens allemaal prima en trekt zich niks aan van zijn gedrag.
Ze vind alle nieuwe dingen mooi in de kooi.
En de trosgierst die ze nu niet hoeft te delen ;D

Ik vraag me nu af of ik hier even doorheen moet of dat ik moet stoppen en ze terug moet zetten?
Maar als ik het nu niet voor elkaar krijg lukt het waarschijnlijk nooit meer om hem aan een pop te koppelen.
Want dan gaat hij net als Binky naar mij trekken of naar Binky toe.

Wat vinden jullie?

Liefs
Maris!!

ManjaV

Hey Mariska,

Kijk het nog even een poosje aan!! Ze zitten net bij elkaar en moeten natuurlijk heel erg wennen. Alle kans dat Snowy binnen een paar dagen gewend is!
Mikki en Sunny moesten ook aan elkaar wennen (en dat zijn alletwee mannetjes ;D )
Je hebt groot gelijk dat je probeert dat ze een koppeltje worden.
En ik heb hier ook wel eens berichten gelezen dat het soms wel een paar maanden kan duren?
Succes en nog ffies volhouden!!!!! :D

Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Hoi Maris  :)

Voor mij is het ook heel erg leuk dat forum mensen bij mij een valkje en/of Cathi halen natuurlijk want dat voelt direct al lekker vertrouwd :)

Ik hoop dat er een mannetje voor je bij zit. Desnoods hebben we ook nog wel andere opties... de jongen van Schnippie en Leche of van Zilver en Mokka bijvoorbeeld. Bij Schnippie en Leche weten we niet zeker of de jongen split voor bont zullen zijn, maar bij Zilver en mokka zijn alle jongen split voor bonte witmasker en de mannen ook voor cinnamon en gepareld.

We zien het wel. Voor mij is het voor het eerst dat ik zoveel verschillende jongen heb. Zo vreselijk leuk dit! :)