De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

marga

hoi maris
dat is zeker naar nieuws
ik begrijp dat jullie geschrokken zijn
ik hoop dat jullie snel meer weten want dit is ook niet leuk
heel veel sterkte
groetjes marga

Mariska

Dank je wel Marga ;)

Altijd vervelend als ze nog zo klein zijn.
Ze is pas 5.
Ik hoop dat we snel meer horen.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes mariska

lieve hemel je moet ook wel geschrokken zijn  :o en dan niet weten hoe en wat er nu gebeurt  :-\ dat lange wachten tot mike zijn ex zelf terug belt  :-\
heel veel sterkte meid en ik denk aan jullie en ook aan je kleine meid  ;)

groetjes marilyn

Mariska

Dank je wel Marilyn ;)

Het is heel vervelend als je niet kunt bellen en verder niks weet.
Lief dat je aan ons denkt.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Hi Mariska,

Wat vervelend joh. Tja, in een ziekenhuis kan je niet bellen. Ze zullen waarschijnlijk zelf ook nog niet zo heel veel weten. Maar je blijft in spanning. Het zal best pijnlijk zijn. Vooral de eerste nachten als ik me goed het verhaal van Sanne van Caroline kan herinneren.
Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Heel veel sterkte in elk geval met het wachten.

Groetjes,
Monky

Mariska

Nou we zitten nu op de 22ste dag van het eerste eitje en er gebeurd volgens mij ook inderdaad niks.
Ik hoor niks, maar krijg ook niet de kans om te kijken.
Ze zijn er bijna nooit meer samen vanaf.
Ik wacht maar gewoon tot ze er zelf vanaf gaan en dan haal ik ze weg.
Ik jaag de ouders niet weg om te kunnen kijken.
Ik vind het wel sneu dat ze voor niks zo ijverig broeden :(

Ricky zat vanmiddag ineens op de salontafel mijn papieren van UPC te vernietigen ;D
Ze komt daar nooit en nu wel.
Zou ze mijn Animal Planet verslaving niet leuk vinden ::) ;D ;)

Verder loopt alles op rolletjes met de valkjes.
Ze zitten vollop in de hangmat, vooral Kaily.
Maar de anderen vinden het ook heel leuk.
Ze maken hem op sommige plaatsen wel stuk, maar niet aan de bevestigingspunten dus dan maakt het niet uit ;)
Als ze er maar blij mee zijn.

Salsa heb ik gisteren weer 2 keer laten opstappen en naar haar kooi gebracht :D
Gisteravond heb ik bij de kooi een tijd geknuffeld en gepraat en kusjes gegeven en toene kwam Salsa even aan mijn vinger voelen.
Ze joeg Snowy zelfs weg omdat hij te dicht bij mijn vinger kwam :o ;D
Dat gaat dus de goeie kant op.

Kaily kwam ook veel met me zoenen :D
Dopey Doop gaf me op 30 centimeter afstand een knauw ;D
Ik kwam niet meer bij.
Ik zei alleen maar haar naam ::)
Zo lief!

Snowy kwam me ook een kusje geven na lang aarzelen, maar mijn vinger vind hij wel eng.
Terwijl hij toch altijd bij me zit.
Maar oefening baart kunst en op dit moment heb ik wel weer een beetje de puf om daar mee bezig te gaan.

Met Rumba heb ik nog niks bereikt, maar dat verwacht ik ook niet meer.
Zij is banger dan Salsa.
Maar ze is wel gelukkig hier en zal dat in de voliere ook worden en dat is het belangrijkste.

Verder hebben we besloten om konijntjes in de voliere te doen.
Ik heb van Inger en Bianca daar hele positieve reacties gehad uit eigen ervaring ;)
Ik ga wel voor 2, want anders vind ik het zielig.
En ik ga ze zeker uit een opvang halen.
Waarschijnlijk Bunnybin ;)

Zei Mike zondag tegen me schoonmoeder "nou Maris heeft ook weer wat hoor, nou moet ze weer een konijntje"
En me schoonmoeder begon gelijk te stralen en zei "dat heb ik ook altijd zo leuk gevonden" ;D ;D ;D
Jammer Mikey Boy, geen steun van Mams :P :-X

Waarschijnlijk gaan we de voliere toch met enkel gaas maken.
Ik krijg in mijn topic geen 1 reactie die ook echt nare ervaringen heeft met katten of wat anders.
Ik heb buiten het forum ook nog advies gevraagd en die hadden er zelfs nog nooit van gehoord.
Valkparkieten schijnen katten juist heel snel in de gaten te hebben en gaan dan bovenin zitten als je daar stokken heb geplaatst.
Dat doen we natuurlijk.
Onder het dakje, want die komt er.
Het grootste gevaar schijnt van bovenaf te komen, maar als je een dak heb kan dat al geen kwaad.
Mocht ik in de toekomst merken dat het absoluut niet veilig is in mijn achtertuin dan kunnen we het altijd nog aanpassen.
Maar volgens mij kunnen we hier weinig problemen verwachten.
Het is zo dichtgepakt allemaal.
Ik krijg allen de katten van 1 buurvrouw weleens in mijn tuin en dan vooral op het schuurdak.
Buiten dat heb ik een schitterende waakhond die alles ziet en hoort en waar katten echt bang voor zijn ;)
Volgens mij komt alles goed.

Verder geen valkjesnieuws van deze kant.
Ik zit een beetje in de piepzak over mijn eigen gezondheid,maar dat is wel erg offtopic.

Liefs
Maris!!

Mariska

Hoi Monique,

Dank je wel voor je reactie ;)
Inderdaad erg sneu voor zo'n kleintje.
Dat zag je maar bij Sanne.
Hopelijk horen we snel iets.

Liefs
Maris!!

Ivy

Hoi Mariska.
Leuk dat jullie uit zijn over de konijnen!
Voor de babies klik hier:
http://www.bunnybin.web-log.nl/
Ze zijn schitterend! Ze kunnen met 8 weken pas weg - misschien zijn jullie dan al klaar met de voliere. Anders hadden ze weer een zwangere konijntje :-\.

Jammer van de eitjes - volgende keer beter! Ze hebben nu geoefend.

Weet je al meer over Loys?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Hoi maris,

Ik ben weer een beetje achter.  :-[

Maar ...... ik drie keer heerlijk genoten van je douche foto's van Binky en Misty ?? was de andere toch??

Echt helemaal te gek!! Moest je trouwens je hele keuken niet dweilen??  ;D

Natuurlijk waren ook de foto's van de kleine meid super en wat is ze groot geworden joh, ze heeft echt een groeispurt. Is ze nu pas geleden 5 geworden?? Ja toch hè??

Ik zat net ook je "discussie" samen met Rianne te volgen over Binky & Tiaro. Liefff!! Ik vind ze allebei zo schetig!!  :D

Maar nu eventjes iets anders, ik zag de vraag staan:

Zullen ze minder ruien op hun vleugels??

Maar dit lijkt me er onwaarschijnlijk. Want dan zouden alleen bonten geparelde mannen minder op hun vleugels ruien.

Mijn Pablo is geen bonte maar wel een geparelde cinnamon witmasker man. Hij is van juni 2005, dus net zo oud als Tiaro, we hebben ze trouwens ook, allebei tegelijk bij Mandy gehaald.

Maar die heeft eigenlijk bijna geen parels meer over, ik kan ze op 2 handen tellen. Kijk maar.

Zie je, deze is van deze week.

En dan konijnen!!

Ik weet dat Mandy eerst haar konijnen in de volièle had rondlopen. Maar nu een aparte ren voor de konijnen heeft gemaakt, dit kun je ook op haar site lezen. Dit omdat de valkjes veel te onrustig werden van de konijnen vooral in het broedseizoen.  :-\ En nog iets, een tipje van mezelf, ik heb er zelf 4, alles wat van hout is daar vreten ze aan en niet een heel klein beetje hoor. Dus ik weet niet waar je de volière van gaat maken?? Bij mij heeft is alles afgerond, de schutting, mijn takhoutenbankje, hun eigen kooien, het schuurtje .... .... .... neem dit dus ook eventjes mee in je overweging.

Jee, wat  :censuur dat de kleine meid haar beentje heeft gebroken en ik lees nog niks hier, jullie zullen nu waarschijnlijk wel iets hebben gehoord.

Ik was gisteren niet geweest en had vannacht maar weer 3 uurtjes geslapen dus ik ben nu nog eventjes snel komen lezen en reageren voor ik mijn laptopje uit zet.  ;)

Morgen kom ik eventjes lezen hoe het met Loys is, in ieder geval heel veel sterkte ermee.

Liefs Caroline  :-*

PS. De liefste  valkjes van de hele wereld kun je niet hebben hoor ........ die heb ik al.  ::) :P ;D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Hoi Maris,

Wat jammer van de eitjes zeg. En dat de ouders er niet af zijn te slaan. Ik heb nu weer eitjes van Nala en Simba (van de 4 valkjes) en die zitten bijna niet op de eitjes. het is net of ze er geen zin in hebben. Dus ik ben bang dat dit ook weer niets wordt. Maar ja afwachten maar.

Wat leuk dat je 2 konijntjes in de voliere neemt.

Hoe is het met de kleine meid, weet je al iets. Wat rot voor d'r. Nou heel veel sterkte en wens de kleine meid maar beterschap.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Riny

Hoy Mariska en Mike
Dat zal inderdaad schrikken zijn geweest voor jullie ,toen je het bericht kreeg van Lois.
Een been breken in niet niks.
Met een gebroken arm ben je ook beperkt maar een been nog is erger.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ach, arme Lois, voor een volwassene is het al heel vervelend maar als je nog klein bent is het een drama. :-\

marilyn

hoikes mariska

ik hoop dat jullie nu ondertussen toch al wat nieuws hebben over lois want anders kan ik me best voorstellen dat je gelijk gek wordt  :-\ ik hoop dat ze niet teveel pijn hoeft te hebben alhoewel ze wel een tijdje in het gips zal zitten denk ik  :-\ in elk geval laat iets weten ik leef met jullie en met de kleine meid mee  ;) geef haar maar een stevige knuffel en een  :-* van mij

groetjes marilyn

Mariska

5 april 2006, 13:29:14 #388 Last Edit: 5 april 2006, 13:37:12 by Mariska
Hoi Caroline,

3 keer genoten van de douchefoto's van Binky en Misty :o ;D
Ik wel 30 denk ik ::) ;D

Mijn keuken zag er inderdaad niet uit daarna.
Echt alles was nat, maar dat heb ik er wel voor over.

Loys is 10 maart 5 geworden en groeit echt ongelofelijk.
Kleding kopen voor hier is eigenlijk zonde, want ze heeft het misschien 3 keer aan en past het niet meer :-\

Het blijft een raar iets met die bont geparelde mannen.
Ik snap er echt niks van.
Binky is ruim 8 maanden ouder als Pablo en heeft er veel meer nog.
Dat mysterie zal wel nooit ontrafeld worden.

Dank je wel vor je tip wat betreft de konijntjes ;)
Dat gaan we zeker meenemen in ons bouwwerk ;D
Eigenlijk zijn jij en Ivana het schuld hoor dat ik konijntjes wil ;)
Pukkie en Harry zijn gewoon veel te snoezig :-*

LOYS
Gisteravond om 22.15 belde Mike zijn ex vanuit de auto.
Haar scheenbeen is gebroken :'(
Dat hebben ze met tractie (schrijf je dat zo) gezet en dat zonder verdoving >:(
Dat kind gilde het uit natuurlijk.
Ze zit nu tot en met haar bovenbeen in het gips en krijgt over een week loopgips.
Ze kan dus niet naar school.
Mike heeft vanmorgen weer gebeld en ze had heel veel gehuild.
Op dat moment ging het ietsjes beter.
Ze klonk wel goed en weet dat ze volgende week een mooi kleurtje uit mag zoeken ;D
Het scheen wel een hele lelijke breuk te zijn dus de chirurg is er ook bij geweest.
Maar ze zouden het eerst met tractie proberen en dat ging goed gelukkig.
Anders had ze geopereerd moeten worden.
Daarna nog een foto gemaakt en ze hadden hem perfect gezet.
Dus het is even afwachten nu.
Ik hoop dat de pijn snel iets minder wordt ;)
Ze was het trouwens wel een beetje zelf schuld.
Ze was buiten aan het fietsen en remde steeds met haar voetjes in plaats van haar rem.
Haar moeder had haar al een paar keer gewaarschuwd dat dat een keer verkeerd zou gaan, maar ze ging toch door.
En uiteindelijk ging het dus verkeerd en vloog ze over de kop.
Ga maar na als je een tegel tegen komt die iets omhoog staat.
Haar scheenbeen is eerst verdraaid, toen ging ze over de kop.

Ik heb dat van Sanne natuurlijk gevolgd en daardoor verwachtte ik al dat ze de eerste dagen, ook 's nachts wel veel pijn zou hebben en veel zou huilen.
Dat klopte dus.

En jij heb dus ook al de allerliefste valkjes van de hele wereld ::) ;D
Hoe kan dat nou?! ;)

Hoi Ivana,

Leuk he dat we er uit zijn :D
Over 8 weken is de voliere toch wel klaar hoop ik.
Ik staks gelijk even kijken bij je link ;)

En met de eitjes is weer iets vreemds aan de hand.
Daar straks meer over.

Het verhaal van Loys staat uitgebreid bij Caroline ;)

Hoi Caro,
Ik begin weer te twijfelen over de eitjes ::)
Ik vertel daar straks meer over.

Wat jammer dat ze er bij jou steeds afgaan :-\
Maar niet te snel de hoop opgeven hoor.

Leuk he van de konijntjes :D

Het verhaal van Loys staat bij Caroline!

Hoi Riny,
Was inderdaad schrikken, vooral voor Mike en zijn moeder :(
Ik was er eerst vrij rustig onder, maar later ging het toch aan me vreten dat we niks hoorden.
Ze is inderdaad heel beperkt nu.
Ze krijgt over een week pas loopgips en haar moeder weet niet of ze verzekerd is voor krukken :o >:( ::) :-X

De rest van het verhaal staat bij Caroline ;)

Hoi Rianne,

Dat is zeker waar wat je zegt ;)
Wij denken ook als zo'n been gezet moet worden van oke dat moet even gebeuren en doet even pijn, maar daarna is het beter.
Maar leg dat maar eens uit aan een kind van 5 die zoveel pijn heeft.

Hoi Marilyn,
Het verhaal staat bij Caroline ;)
Ik hoorde gisteravond pas wat om 22.30 en moest toen me ouders nog even bellen dus vandaar dat ik er nu pas ben.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal :-*
Dat doet echt goed!
We zijn net 1 grote familie ;)

Liefs
Maris!!

Mariska

Ik kreeg vanmorgen heel even de kans om naar de eitjes te kijken en nu zie ik opeens een verandering ten opzichte van de laatste keer.
Dat was een dag of 4,5 geleden.
Hoe kan dat nou?
Het ziet er nog steeds niet uit zoals zou moeten na zoveel dagen, maar toch veranderd er weer iets.
Ik zie geen aders, maar wel een grotere donkere verkleuring.
Een beetje rood/roze.
Ik zag duidelijk de luchtkamers en die zag ik eerst niet.
Ik laat ze mooi liggen tot ze er zelf af gaan want je weet maar nooit.
Eerst kwamen ze er ook weleens samen uit, maar dat doen ze al een tijdje niet meer.
Ze broeden echt continu!
Vanmorgen was puur geluk en het duurde ook niet lang dat Ozzy eraf was.

Ik begrijp er geen fluitje meer van ::)

Liefs
Maris!!