De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Mariska,

Kom ik even foto's van Kaily bekijken, wordt ik op mijn wenken bedient: recentere foto's kan bijna niet. ;)
Kaily lijkt inderdaad erg veel op Pino, dus het kan heel goed zijn dat ze familie zijn.
Pino heeft als nummer 1363 en is uit het ei gekomen op 14 juli vorig jaar.
Is Kaily een mannetje of een popje?
(heb geen zin om je hele dagboek terug te lezen ;))

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mariska

Hoi Agnes,

Ik kon bij Jura toen kiezen uit 2 stuks, 1367 en 1368.
Maar Jura wist bijna zeker dat ik met Kaily een grotere kans had op een popje en dat wilde ik graag.
Helaas, Kaily bleek een man, waar ik uit eindelijk wel heel blij mee ben hoor ;)
Ik heb alleen nooit zijn naam veranderd en twijfel daar nu nog over :-\
Hij is zo gewend aan zijn naam.

Jura werkt op volgorde voorzover ik weet dus dan zouden er 3 valkjes tussen zitten.
Kaily zijn ringnummer eindigd op 62 ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes mariska

ik vind het ook wel heel spannend dat wachten tot het kweekseizoen begint en dan de broedblokken worden opgehangen nu wachten tot ze eitjes gaan leggen en dan de geboorte en een naam kiezen  ::) heeeeeeeeeeel erg spannend hoor en bij mij zijn er twee op komst hé  :P aléja bij christine zal het wel wat later zijn maar ze zijn dan toch van hetzelfde jaar hé  ;)
en voor jou zal het wel even spannend zijn om de geboorte's bij riny haar geelwangetjes mee te maken hé  ;) ppppppppffffffff nu ik het op het forum heb gezegd krijg ik al helemaal gekke kriebels in mijn lijf hahahaha

groetjes marilyn

Wilma1

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mariska

Ja Wilma, wij hebben nesteldrang ;D

En ze zelf maken is geen optie op dit moment dus dan maar lieve babyvalkjes laten maken ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Ik heb even 2 filmpjes gemaakt :D

De eerste is van Misty.
Ik heb gisteren een kattenbelletje in de kooi gehangen ;D
Ik kwam er alleen na het filmen achter dat hij al gesloopt is en het belletje er niet meer in zit ::)
Niet dat het Misty iets uitmaakt hoor ;)

http://youtube.com/watch?v=MNnVO2xJRlQ

De volgende is van Ricky die tegenwoordig een paar uur per dag op het trappetje tegen de kamervoliere doorbrengt ::)
Uiteraard alleen als Ozzy aan het broeden is ;)

http://youtube.com/watch?v=ou8rHINrg38

Liefs
Maris!!

caro

Hoi Mariska,

Mijn valkjes zijn ook gek op belletjes. Ik zal ook eens zo'n kattebelletje kopen zullen ze ook wel leuk vinden. Leuk die filmpjes, ik wist niet dat dat ook kon.
Ik blijf zeker positief, vanmorgen lag er een eitje van Simba en Nala (ouders van de 4 valkjes). Dus ik heb weer hoop het zou wel leuk zijn ook voor de ouders zelf. Ik heb nog niets in mijn dagboek geschreven. Ik ben nog een beetje bang dat er weer iets mis gaat. Maar als er meerdere eitjes liggen sluit ik het dagboek van de 4 valkjes af en dan begin ik een nieuw dagboek. Gewoon om een rotperiode af te sluiten.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mariska

Hoi Caro,

Ik had dat kattenbelletje toevallig in huis en die heb ik aan een veter geknoopt ;D
Ze vonden het gelijk leuk ;)

Filmpjes kun je uploaden via www.youtube.com als als je de link daarna naar je dagboek kopieert kan iedereen ze zien.

Gefeliciteerd met je nieuwe eitje :D
Gaat vast allemaal goedkomen en zeker heel fijn voor Simba en Nala.
Goed idee van je om een nieuwe te beginnen als er meer komen.
Nieuwe start, nieuw dagboekje ;)
Succes!

Groetjes
Maris!!

gonnie

Hoi Mariska
leuke filmpjes , en goed idee van dat katten belletje , ga ik er ook inhangen , die heb ik nog een paar liggen.
het wordt nu spannender bij jou , overmorgen als het goed is ik hoop het zo voor je, maar je gevoel zegt dat het  niks zal worden hopelijk heb je het goed mis.
Groetjes Gonnie

Agnes

Hoi Mariska,

Leuke filmpjes! Pino begon hier al te roepen ;D
Ik heb geen geluid bij m'n fiilmpjes, dus das niet zo leuk om naar te kijken :-\

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kolkkie

Hey Maris,

Leuke filmpjes :), vooral van dat kattenbelletje.
Jammer dat hij meteen naar de mallemoeren is geholpen :(.

Bij mij hoef ik niet zo'n belletje in de voliere te hangen, want dan zal Coco denk ik een hartaanval krijgen.
Coco is nl. heel erg bang voor alles wat rond is en wat kan rollen en stuiteren.
Slecht idee voor bij mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mariska

Nou we zijn net even naar het tuincentrum geweest :D
Ik moest er even uit en had zin om dingetjes voor mijn beestjes te kopen.

Ik ben daar helemaal verliefd geworden ::)

Er zat daar bij de konijntjes een heel lief grijs vosje :-*
Ze reageerde heel leuk en kwam gelijk op onze handen af.
Echt een poepie!
Ik heb nog me best gedaan, maar manlief ging niet overstag ;D
Echt wel jammer.

Toen werd ik alweer verliefd ::)
Op een ontzettende lieve grijze roodstaart die daar in een kooi staat.
Ik ben altijd met hem aan het fluiten als ik daar door de winkel loop en dan fluit hij terug.
Ik ben even naar hem toe gegaan en toen ik een tijdje zachtjes tegen hem praten kwam hij naar me toe en kroop helemaal tegen de tralies aan om dichtbij me te zijn.
Ik bleef maar praten en fluiten en toen zat hij met zijn kopje helemaal scheef naar me te luisteren.
Echt zo lief dat ik hem ook wel wilde kidnappen :D

Ik heb even 2 hele mooie grote parapluplanten meegenomen in 2 gele rieten plantenbakken.
Lekker fleurig :D
En valkjesveilig!

Ik heb een hangmatje voor fretjes gescoord die bij Roxanne in haar dagboek staat ;D
Echt supergrappig.

TADAA!!!!! ;D

Ik heb nog 2 kattenbelletjes meegenomen voor in de kamervoliere omdat ze het zo leuk vinden :D

Nu hebben ze er 3 :D

En dan heb ik nog een vraagje aan de creabea's onder ons?
Ik heb best veel veren van de valkjes gespaard en wil er iets leuks mee doen, maar weet niet wat ::)
Heeft iemand een idee?

Dit zijn ze ;)

En toen ik thuiskwam net zag ik Rumba in de ring zitten met Dopey samen :o :D
Dat vond ik zo leuk dat ik dat ook even vast moest leggen.

:-*

En ik heb ook nog 2 ringen meegenomen van stro!
Die ga ik ombinden met sisaltouw zoals Riny doet :D
Eentje hang ik in de kamer en de andere is alvast voor de voliere ;)

En ik heb van Vitakraft ook nog iets nieuws meegenomen.
Zaadballetjes in plaats van snoepstaven :D
Eigenlijk voor papegaaien, maar wat geeft het ;D

En nu ben ik echt uitgeouwehoerd ;D

Liefs
Maris!!

Mariska

Hoi Gonnie,

Die kattenbelletjes doen het goed hier :D
Ik heb er net nog 2 gekocht.
Hopelijk komt het toch nog goed met de eitjes en kan ik ze misschien volgende week verwachten.

Hoi Agnes,

Ik heb ook geen fototoestel met geluid.
Ik heb die van mijn ouders geleend in verband met de eitjes ;)
Mijn valkjes roepen hier ook als ik filmpjes kijk ;D
Dat is echt grappig!

Hoi Maris,

Dat kattenbelletje was van een van de honden.
ik denk dat hij al beschadigd was toen ik hem erin hing.
Ik heb dus even 2 nieuwe erbij gekocht.
Mijn valkjes waren er buiten de kooi ook altijd bang voor net als Coco.
En nu in de kooi vinden ze het grappig.
Het rolt niet meer ;)

Liefs
Maris!!

• SH0RTY •

Hai Mariska!

LEUK DIE HANGMAT ;D

Maar ik zag je vraagje over de veertjes, en ik heb ze ook verzameld om van die dromenvangers te maken!
Het is echt heeeel makkelijk, op google kun je zo vinden wat je precies moet doen. Hier is alvast een linkje;

http://members.lycos.nl/lunasilva/photoalbum.html

We willen natuurlijk wel zien wat je hebt gemaakt, hè, als het af is?

;D

Liefs,
Roxanne

marilyn

hoikes mariska

dat van dat hangmatje had ik ook gezien en ik ga aan de slag met de naaimachine  :P (wel eff tijd vinden vrees ik ) je filmpjes heb ik ook bekeken en ook hier kwam er reactie van mijn valkjes hihihihihihi knoddig om te horen hoe ze op een filmpje reageren  :D

hé shorty
dat is nog eens een goed idee om een dromenvanger zelf te maken met de pluipjes van de birdie's  :D ik heb heel erg mooie van mayka  ;D ik heb die site in elk geval opgeslagen in mijn favorieten  ;)

groetjes marilyn