De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Mariska,

Het is dat ik niet meer jongen heb maar anders mag je die ook zo meenemen hoor.
Ik vind het zo sneu voor je.
Je kunt er echt niks aan doen.
En het ligt ook niet aan jouw verzorging.

Probeer alles per dag te bekijken. En kijk niet te ver vooruit en al helemaal niet achteruit.
Ervaringsdeskundige ;) ;D

Carpe diem.
(leef bij de dag)

gr Esther

•=Bonnie=•

Ow nee :(

Ach meis wat vind ik dit kl*te voor je zeg. Ik weet dat je niets wilt zeggen maar misschien wil je me even privé mailen of Chitto en Luca okay zijn?

Ik maak me nu best wel zorgen  :-\ :'(

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

Ik heb het gelezen.
Ik heb nog twee lutino's split witmasker, kans split bont. Als je er eentje witl hebben om bij je bontje binnen te zetten mag je die zo komen halen. Dan zit ie niet alleen.

Ik wens je heel erg veel sterkte!

*Esther*

Hey,

Dat is 'mijn' bontje.
Grappig hoe alles kan gaan he.

Die grappenmaker zit al stoer in de voliere hoor.
Ik heb een foto gemaakt die zal ik straks wel sturen.
Hij/zij vliegt al zo van de grond op de stok. Nu nog de voerbak vinden en hij is klaar voor vertrek!

gr Esther

ManjaV

Hey Mariska,

Ik lees net weer even je dagboekje 'bij' en lees dit verschrikkelijke nieuws. Wat erg voor je meid, ik leef met je mee. Ik hoop toch zo dat de besmetting beperkt blijft en dat het geen vergaande gevolgen heeft voor je valkjes en andere birdies.
Ik denk aan je en ik hoop dat het mee gaat vallen, ik ben ontzettend benieuwd. Heel veel sterkte wens ik je toe.
Liefs  :-* Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Hoe lang duurt het voor je zekerheid hebt?
Ik bedoel je vangt nu 2 valken uit en je moet de mest opvangen neem ik aan en dat opsturen. En daar de uitslag van hoe lang duurt dat?
En moet je dan steeds 2 uivangen om de poepjes te controleren of is dat niet nodig???
Jeetje Maris ik hoop toch zo op een goede afloop!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Monky

Hi Mariska,

Wat een ellende allemaal. Alles is al gezegd wat er gezegd kan worden. Er zijn eigenlijk ook geen woorden voor.

Ik snap je schuldgevoel heel goed. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen. Met goed vertrouwen heb je die vogels overgenomen. Het is aan de kweker te zeggen dat ze ziek zijn. Hij had ze nooit mogen verkopen. De  :censuur

Het zomaar naast je neer leggen is niet eenvoudig...maar misschien helpt dit een klein beetje... Ik ben zelf geen dichter zoals Nel en een aantal anderen dus ik kopieer  :-[ :-X ;)

After the storm,
Clouds scatter quickly,
Leaving a rainbow,
A miracle of sun,
Light and water,
A prism of promise...

Heel veel sterkte met alles inclusief de teen van Mike.
Ik hoop heel erg dat de schade beperkt blijft.

Liefs,
Monique

Mariska

Hoi Allemaal,

Ik kom jullie later allemaal nog beantwoorden, heb nu weinig tijd.

Ik heb de 2 catharina's uitgevangen :(
Ik vermoed dat de verdachte poepjes van Luca zijn.
Zij zitten nu samen binnen op advies van Feld.
In de voliere heb ik weer alles schoongemaakt na het uitvangen.
Vind ik daar weer verdachte poepjes dan waren ze wellicht niet van Luca.

Om Caroline (carco) haar vraag even te beantwoorden;
Ik moet de verdachte vogels uitvangen.
Dat doe ik door goed observeren, maar ook door gewone logica.
Als ik verdachte dingen vind in 1 van de 3 broedblokken kan ik al bijna nagaan van wie ze zijn bijvoorbeeld.

Luca is verdacht doordat ik verdachte poepjes vond op een vaste zitplaats van hem.

Ik ga straks een paar poepjes verzamelen en ik denk dat ik die maar even ga langsbrengen bij Feld.
Hopelijk heb ik dan morgen of zaterdag de uitslag.

Iedereen alvast heel erg bedankt vor de steun en het medeleven :-*

Monique, dank je wel voor het mooie gedichtje :-*

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

ManjaV

Hey Mariska,

Nogmaals veel succes! Ik denk aan je! Ik hoop dat, als Luca het virus heeft, dat ze wel herstellen kan.
Sterkte!
Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Roosje

Ik zat net met caroline op msn en kwam nu pas achter de ernst van het probleem. Wat een nachtmerrie! Ik wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen. Net als voor irene zal ik ook voor jou duimen dat het snel over mag zijn. In de goede zin van het woord! :-* :-* :-*

hippysuus

hippysuus

Moet wel heel dubbel bekennen dat ik nu iets opgelucht ben, ik wist zeker dat het Osje was...omdat hij nog wel eens poepjes wil eten en ik dacht echt oei die heeft natuurlijk die besmette poepjes te pakken gehad. Laten we maar hopen dat dat niet zo is.

Maar ik vind het wel vreselijk als het die twee scheetjes van je zijn :-\

Mariska

Hoi Lieve Meiden allemaal,

Ik heb besloten niet alles te beantwoorden omdat ik dan 20 keer hetzelfde moet typen en dat slaat eigenlijk ook nergens op ;D

Ik wil wel nog even de vragen beantwoorden van Caroline en Caroline.

Ik heb aan Feld gisteren een aantal vragen gesteld en èèn daarvan was dat ik gehoord had dat de vogels die ziek zijn geweest drager kunnen blijven en of dat klopte?

Het antwoord was; ze kunnen genezen, maar ook drager blijven.
Zijn advies is om alle vogels die besmet zijn in te laten slapen.
Hier maak ik uit op dat je niet kunt testen of ze drager zijn, want anders had hij me dat natuurlijk voorgesteld.

Ik heb ook gevraagd hoe ik nu kan weten wanneer de kust weer veilig is.
Ook met het oog op mijn jongen.

Zijn antwoord was dat als er geen ziektegevallen meer zijn en ik geen verdachte ontlasting meer vind ik de kust weer veilig kan verklaren.

Ik heb vanmiddag 2 pakketjes met ontlasting opgestuurd om op kweek te laten zetten.
Van de catharina's die nu binnen zitten en ik heb een monster genomen uit het blok van Billy en Chiquito.
Daar lagen ook vreemde poepjes, maar die zijn mogelijk van de jongen en niet verdacht, maar toch maar even testen.

Hopelijk hebben ze zaterdagochtend de uitslag daarvan.
Met Breezer ging het ook vrij snel.
Vrijdagavond gebracht en zondagochtend de uitslag.

Bonnie wil ik ook nog even apart bedanken.
Ik vind het ontzettend lief van je aangeboden :-*
Maar Bontje komt binnen bij 5 andere valkjes.
En als iedereen het wel red heb ik straks overbevolking.
Ik raak hierdoor mogelijk mijn jongen niet kwijt :-\
In het ergste geval 8 stuks.
Maar je bent een schat!!
En de poepjes die ik van Luca heb verzameld binnen vond ik er trouwens niet verdacht uitzien.
Mogelijk zijn ze dus niet van hem geweest.
Maar de kweek zal het uitwijzen met een paar dagen ;)

Super Esther dat Bontje Maris al zelf gaat eten :D

Verder wil ik Suus, Caroline, Caroline (carco), Caroline (caro), Roosje, Manja, Esther, Saar, Monique, Margreet, Bonnie en Rianne natuurlijk wel heel erg bedanken voor jullie steun en medeleven :-*

Dat doet erg goed als je het moeilijk heb!

Liefs
Maris!!