De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Mariska

Breezer-update:

Helaas heb ik vanmorgen niet zo goed nieuws gehad.
Ze is vannacht overleden :'(
Ik voel me er de hele dag al rot onder.
Steeds heb ik het gevoel of het soms aan mij ligt dat ik steeds vogeltjes verlies of ziek heb.
Ik heb er natuurlijk veel en dan maak je dat nou eenmaal meer mee, maar toch voel ik me schuldig.
Ik denk steeds, als ik maar dit en als ik maar dat :(
Bacardi lijkt sinds gisteravond ook niet lekker.
Ik weet niet of hij nou ook ziek is of haar mist.
Het was wel een koppel en hij voerde haar ook.
Ik moest hem van Feld ook even bevoelen om te kijken of hij ook mager is.
Ik heb hem vanmorgen gepakt, maar ik vind hem niet echt mager aanvoelen.
Toch is hij vandaag echt niet zichzelf.

Ik ben vanmiddag terug gebeld door Elizabeth en Feld omdat ik de uitlsag van de kweek wilde weten.
Helaas was die nog niet bekend en daar belt Feld me morgen over.
Ze hadden wel heel veel vragen en ik had dus door dat hij aan iets zat te denken.
Ik vroeg dus ook waar hij aan dacht.
Hij denkt aan een bepaalde bacterie die een ontsteking veroorzaakt aan de alvleesklier.
Dit is besmettelijk.
Mogelijk zijn er dus meer ziek.
Ik hoefde Bacardi niet uit te vangen omdat ze toch al een tijd samen zitten met de valkjes.
Maar ik mag geen nieuwe vogels aanschaffen tot er meer duidelijkheid is.
Dat lijkt me ook logisch.
Morgen hoor ik dus meer.
Ik heb verteld dat ik jongen heb liggen dus hij is van alles op de hoogte.
Maar ik ben bang als iedereen AB moet hebben dat Billy en Chiquito dat niet mogen hebben en wat dan........?
Gelukkig hoor ik morgen meer.

Het zit me dus helemaal niet lekker allemaal :-\

Het bontje van Esther zou ik zowiezo wel kunnen halen want die hou ik dan gewoon eerst binnen.

Nou even over naar leukere dingen, want ik voel me al beroerd genoeg.

Ik ga nu de foto's plaatsen van de baby's ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

BABY-UPDATE:

Donsje 1, dag 4 :D

Donsje 2, dag 3 :D

Donsje 3, dag 1 :D

Het derde donsje is vanmiddag ergens rond 14.00 geboren vermoed ik.
Ik vond haar om 14.45 en toen was ze nog nat.
Weer een rood lensje dus volgens mij heb ik 3 meiden ;D

Nog even een foto van alledrie bij elkaar.

Een hoopje dons ;D
v.l.n.r 1,2,3!

Geluk en verdriet liggen dicht bij elkaar!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

hippysuus

Hoi Marisje,

Allereerst....het spijt me zo dat je Breezer hebt verloren, wat onzettend sneu! Maar je moet echt niet aan jezelf twijfelen hoor, je bent een geweldige vogelmama en je zorgt heel erg goed voor al je beestjes. Waarom denk je dat ik mijn 2 lieverds aan je toe durfde te vertrouwen met een gerust hart? Dus daar mag je niet meer over twijfelen....het is gewoon ellendige, rottige pech!!

Ik hoop dat de uitslag morgen geen akelig iets is en zeker dat het niet iets besmettelijks is wat de anderen ook ziek zou kunnen maken, laten we maar heel positief op het beste hopen!!

En dan inderdaad even over naar het leuke. 3 babies al, jee dat gaat goed zeg. Het lijkt mij wel leuk zo met 3 meisjes hoor....het zit bij ons in de familie....mijn moeder had 4 meiden  ;) ;D

Hele dikke knuffel  :-*

Mariska

Hoi Lieve Suus,

Dank je wel voor je lieve berichtje en je vertrouwen in mij.
Ik ben er helemaal stil en ontroerd van.
Ik voel me zo rot.
Ik weet dat ik zoveel voor mijn beestjes doe en ze het beste van het beste wil geven, maar waarom gaat het dan steeds fout.
Ik doe zo mijn best, maar het lijkt wel of dat niet genoeg is.

Ik hoop echt dat de uitslag meevalt of dat het eenvoudig te bestrijden is.
Ik wil hier echt niet meer vogels aan verliezen en ook zeker mijn jongen niet die nu nog zo kwetsbaar zijn.
Maar ik probeer positief te blijven.

Gelukkig kan ik nog wel van mijn baby's genieten en dat hielp me een beetje de dag door.
Ze zijn zo schattig ;)

Jij hebt dus 3 zussen ;D
Gezellig hoor!

:-*

Mariska

Deze foto's heb ik net van Esther gekregen :D
Dit lieve bontje komt binnenkort bij ons wonen.

Liefs
Maris!!

marilyn

hoikes mariska

:-X wat een slecht nieuws van breezer  :'( jeetje het valt echt niet mee voor jou hé  :-\ sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws  ;) ik hoop maar dat dr feld snel belt met beter nieuws voor je andere valkjes  ;)
je mag het jezelf echt niet kwalijk nemen dat breezer het niet heeft gered , dat is de natuur en je weet de natuur is helaas verschrikkelijk hard  :-\ je zorgt heel erg goed voor je dieren anders zou je hen zo geen mooie voliere hebben gebouwd dat bewijst dat je alleen maar het beste wilt voor je birdie's  ;)

nu nog eff naar het hele goede nieuws  ;) 3 maal valkjesoma weer dat is fantastisch en je foto's zijn zo mooi , ze staan er alledrie zo lief op  :D geniet maar van deze kleine lieverdjes  ;)

groetjes marilyn

hippysuus

Ooh wat een mooi bont valkje Maris!! Geef hem maar een dikke zoen van mij  :-*

•=Bonnie=•

He verdorie Maris wat een kl*te nieuws :( maf dat er dan tegelijk iets gebeurd waar je wel weer blij mee kunt zijn zodat je een beetje heen enr weer getrokken wordt he?.

Hopelijk is er niets ernstigs.

Groetjes,
Bon

p.s. een volle broer van Chitto woont nu bij Caro :)

Mariska

Hoi Marilyn,

Dank je wel voor je lieve berichtje ;)
Als er een aantal keer achter elkaar zoiets gebeurd ga ik gewoon erg aan mezelf twijfelen.
Terwijl ik diep in mijn hart weet dat ik alles voor ze doe.
Dit zijn de nare kantenm van onze hobby en die horen er helaas ook bij, maar verdrietig is het wel.

Hoi Suus,

Leuk is hij hè ;)
Ben er ook heel blij mee.

Hoi Bonnie,

Echt  :censuur nieuws inderdaad :'(
Ik had er al een slecht gevoel over en helaas klopte dat ook.
Ik vind het voor haar mannetje heel erg.

Inderdaad heel raar als je zo heen en weer geslingerd word tussen geluk en verdriet.

Leuk hè dat Shadow van Caroline Chitto's broer is :D
Ik vertelde haar dat van de week in haar dagboekje.
Met die splitten en dat uiterlijk kon het niet missen dat hij van Perlan en Robijn is.
Misschien krijg je er nog eentje, de laatste dan wel helaas.

Liefs
Maris!!

Caroline

Jeetje Maris, wat een slecht nieuws!!  :'(

Hopelijk krijg je morgen niet nog slechter nieuws en is het niet wat Dr. Feld denkt.

Je bontje is een lekker scheetje, je 3 babyzusjes om op te vreten.

Ik duim voor je.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Mariska op 27 augustus 2006, 00:58:19
Leuk hè dat Shadow van Caroline Chitto's broer is :D
Ik vertelde haar dat van de week in haar dagboekje.
Met die splitten en dat uiterlijk kon het niet missen dat hij van Perlan en Robijn is.
Misschien krijg je er nog eentje, de laatste dan wel helaas.

Liefs
Maris!!

Ja ik vind het ergens ook wel jammer, ze krijgen mooie jongen. Maar ik vind het zonde van Robijn haar prachtige bont tekening, nu kweek ik mooie splitten voor een ander en heb nog steeds geen bonte jongen.  :-\
Dat schiet natuurlijk niet op. En hoewel ik dadelijk veel meer ruimte krijg wil ik niet te veel vogels. Ik wil een stuk of drie mutaties en dan van elk twee koppels ofzo, dat vind ik mooi zat.

Probleem is dat als je naar een bepaald doel wilt gaan kweken je keuzes zal moeten maken. Ik zit straks behoorlijk buiten ieders route, dus wil ik valkjes gaan kweken die de moeite waard zijn iets verder voor te rijden. Fallow, geelwang, primrose en misschien bleekwang. Voor een geparelde witmasker rijdt niemand naar Friesland, voor een primrose wel ;)

Mariska

Hè Caroline,

Zeker slecht nieuws en het word nog slechter helaas :-\
Daarover zo meer.

Maar met mijn aanstaande bontje en jongen ben ik natuurlijk dolblij :D

Hoi Bonnie,

Ik kan je goed begrijpen hoor ;)
En het is zeker waar dat mensen voor aparte mutaties verder rijden.
Ik heb mijn geelwang ook van ver en dat had ik er zeker voor over.
Ik hoop dat je dromen allemaal uit zullen komen en dan kom ik zeker nog eens naar Friesland afreizen ;D

Maar voorlopig ben ik heel blij met mijn mooie splitje 8)
Het is nog een lieverd ook en hij zoekt me steeds meer op.
Vanmorgen heeft hij met mijn haar gespeeld ;D

Liefs
Maris!!

Mariska

Breezer- en virusupdate:

Helaas belde Feld vanmiddag met het nieuws dat het inderdaad is wat hij vermoedde :-\
Het Paramyxovirus.
Dit is besmettelijk en het is nu dus ook belangrijk dat ik alles goed schoon hou en vooral zoveel mogelijk vrij van ontlasting.
Zieke vogels of bij vermoeden daarvan uitvangen en vooral water met veel druivensuiker geven.
Hij zei dat als ik alles goed schoon hou en zieke vogels uitvang dat er nog geen reden tot paniek is.
Dat was wel een opluchting.
Ze kunnen het te boven komen.
Bij Breezer was het helaas al ver gevorderd en dan is er eigenlijk geen weg terug.
Het spijsverteringskanaal werkt dan niet meer naar behoren doordat de alvleesklier ontstoken raakt en dan houd het gewoon op.
Haar ontlasting zag er ook uit als stopverf en dat was al een slecht teken.

Helaas vond ik Bacardi vanmorgen ook op de bodem van het binnenhok.
Ik hield hem al nauwlettend in de gaten en ik hem hem dus ook zo snel mogelijk gepakt en binnen gezet.
Hij is heel suf, slaapt veel, zit bol en soms ook op de bodem.
Ik heb hem net wat pap gegeven en water met veel druivensuiker erin.
Zolang hij voeding binnen krijgt is de kans het grootst dat hij het te boven komt.

De rest van de vogels toont geen ziekteverschijnselen en hopelijk blijft dat zo.

De kans is heel groot dat ik de Turquis ziek gekocht heb.
Bij een goeie kweker nog wel ::)
Dat had me dus mijn hele bestand aan vogels kunnen kosten.
Het veraderlijke is dat ze pas nu laten zien dat ze ziek zijn.
Ongeveer 2 maanden nadat ik ze gekocht heb.
Maar goed het is nu eenmaal niet anders.
Ik zal er nu naar moeten handelen en dat doe ik natuurlijk ook.

De voliere is door de eucalyptusreiniger en een scheutje bleek gehaald.
De bovenlaag van het zand op de bodem heb ik verwijderd.
Daarna alles geschoffeld en nog een goed omgeharkt.
Daaroverheen ligt nu een nieuwe laag zand.

Het binnenhok heb ik kranten ingelegd die ik er elke dag uit ga halen.
Gewoon elke dag vernieuwen zodat er geen poepjes blijven liggen.
Bovendien kan ik daar goed op zien of er nog meer poepjes zijn die er als stopverf uit zien.

Hopelijk blijft het hierbij :(

Salsa&Sueño Nieuws:

Het derde eitje blijkt ook bevrucht te zijn :o
Ik snap er geen fluit van en klusvalk ook niet.
Maar hij zal toch wel iets goed doen ;D
Zou leuk zijn als de vierde ook bevrucht is.

Het zou mij ook wel goed uitkomen als Ricky en Ozzy nog een nest beginnen.
Dan heb ik een pleegkoppel achter de hand voor het geval dat.
Maar dat gaat vast lukken, want die wipwappen ook weer wat af ;D

Babynieuws:

Met de kleintjes gaat alles goed.
De ouders voeren beiden en er zit er altijd èèn op het nest.
Ik heb dus niks te klagen :D

Even geen foto's nu, want ik heb ze al genoeg gestoord vandaag met al mijn schoonmaakwerkzaamheden.
Ik laat ze nu eventjes met rust ;)

Liefs
Maris!!

ManjaV

Hi Mariska,

Interessant je update te lezen. Heel erg vervelend van dat virus, maar nu weet je iig wat het is en kan je er ook naar handelen. Gelukkig is het wel iets waar zieke vogels niet perse aan hoeven dood te gaan, dus dat is positief. En als je het goed in de gaten houdt, valt het wellicht gewoon mee.
Ik hoop het tenminste voor je, ik ben erg benieuwd en wens je alvast veel sterkte toe!

Wat een leuk nieuws over Salsa en Sueno. Zoveel eitjes die bevrucht zijn :D Over een tijdje heb je dus heel veel babyvalkjes in huis :D
En met de kleintjes gaat gelukkig ook alles goed. Drie kleintjes, wat lief. Die foto's zijn ook zo schattig. Goed idee om zoveel mogelijk werk aan de ouders over te laten! :D Kunnen ze zich gelijk bewijzen ;)

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Jeetje, wat een shitnieuws!!!  :-\

Hopelijk blijft het bij Breezer en ben je er bij de rest snel bij. Heeft Dr. Feld nog gezegd hoelang er "gevaar" heerst??

Zeker ook omdat Breezer het misschien al zo lang heeft. Balen hoor, ik weer er alles van, die besmettelijke ziektes.  >:(

Ik heb net bij Fleur het kuurtje weer achter de rug.

Hoef jij geen AB te gebruiken bij deze ziekte??

Heel veel sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.