De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

hippysuus

Ik zou willen dat ik je een dikke knuffel kon geven, maar bedenk maar wel dat hij in ieder geval 1 fijne dag in vrijheid heeft mogen leven :( Dat is beter als in de dierenwinkel zitten...

Ik denk dat je het waarschijnlijk nog het ergst vind dat je sliep toen het gebeurde, dat zou ik namelijk ook hebben  :-\

Caroline

MARIS, NIET IN DE VRIEZER!!!!!!!!

Hoi Maris, ik hoop dat je dit nog leest of iemand die je telefoonnr. heeft en je even belt.

Chance mag namelijk niet in vriezer maar alleen in de koelkast, door het vriezen gaan belangrijke stoffen verloren waaraan ze nog een hoop kunnen zien.

Weet ik nog van Binky.

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hippysuus

heb even gebeld, maar kreeg de voicemail. Die heb ik wel even ingesproken voor het geval dat.

Caroline

Aha, nou hopelijk leest ze het dan op tijd, zo snel zal zo'n beestje toch niet bevroren zijn?? ???

Bedankt, Suus.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hippysuus

Krijg net smsje dat ze mijn berichtje heeft gekregen en dat Chance nu in de koelkast ligt.

Goed van je Caroline!

Inger m

1 juli 2006, 23:19:59 #1895 Last Edit: 1 juli 2006, 23:21:48 by Inger m
Hoi Mariska,
Jemig, dat is balen van de bonte.

Ik lees echter dat je er bewust (!) voor kiest om geen quarantaine te doen. Kies je er dan bewust voor om je vogels het risico te laten lopen ziek te worden door een nieuwe vogel?! Nee, natuurlijk is dat niet je opzet, maar helaas is een nieuwe vogel wel de grootste besmettingsbron van ziektes. Immers zij zijn een mogelijk levend reservoir van allerlei ziektekiemen, die er juist in een stressperiode (verhuizing) makkelijk uit kunnen komen.

Het is daarom een kleine moeite om even enkele weken een extra kooi neer te zetten, zodat je een nieuwe vogel rustig kunt observeren en evt mestonderzoek kunt laten doen en behandelen tegen parasieten ed. Hiermee sluit je een groot risico uit. Natuurlijk kun je niet alles uitsluiten, maar er zijn mensen geweest die door het vertikken van de enkele weken quarantaine veel vogels zijn kwijtgeraakt.

Deze vogel hoeft niet te zijn overleden door infectie, maar het is wel schrikken als een net nieuwe vogel plotseling overlijd. Het is erg warm, heeft de vogel de waterbakken goed gevonden? Kwam het uit een koele ruimte, ofwel was het warmte wel of niet gewend? Ik hoop dat dr. Feld meer kan zeggen.

Ik heb overigens afgelopen week een vogel voor onderzoek gekoeld laten ophalen door een ophaaldienst. Met het warme weer treedt er snel verrotting op en is de vogel minder geschikt voor sectie. Ik heb de vogel direct na overlijden gekoeld met koud water, koelkast in (liever geen vriezer, tenzij het niet anders kan) en laten ophalen. Bovendien heb ik daarbij de garantie dat het de volgende dag aankomt bij bestemming.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Monky

Hi Mariska,

Wat een raar weekend heb je nu. Ik lees eerst dat je een nieuwe valkje hebt om vervolgens te lezen dat hij alweer overleden is.
Ik hoop echt dat het niet iets besmettelijks is.

Ik vind het vervelend dat ik het niet eerder gelezen heb :-\ zodat ik je meer steun kon bieden :-\

Heel veel sterkte in elk geval.

Ik vond trouwens dat idee voor je vogelbadje wel heel erg leuk :)
Misschien steel ik jouw idee wel :-[

Heel veel liefs,
Monique

ROCKS

Hey....

FF wat anders....MARIS is jarig!
Happy birthday!

Greetz, Nellie   :-* 26x!!!!!!!!!

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

2 juli 2006, 00:23:00 #1898 Last Edit: 2 juli 2006, 00:24:48 by Caroline

Lieve Maris,

gefeliciteerd!!

Uiteraard ook sterkte met je verlies.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi Mariska

Ondanks de start van een minder prettig weekend en verjaardag, hoop ik dat je toch nog een leuke dag zal krijgen.
Van Harte Gefeliciteerd.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Roosje

Hee wijffie. Gefeliciteerd met je verjaardag! :-*

caro

Hoi Maris,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je toch nog kan genieten van je verjaardag na alle verdrietige dingen.

Probeer er van te genieten.

Maak er een leuke dag van.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

gonnie

Hoi Mariska
Jeetje meid wat een  :censuur, , maar het was een pracht bontje , daar had ik ook niet aan kunnen weerstaan , hopelijk heb je toch nog een leuke verjaardag.

Groetjes Gonnie

ManjaV

Hey Mariska,

Wat vervelend voor je zeg. Ik wens je veel sterkte toe en ondanks alles een fijne verjaardag.

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

hey maris
gefeliciteerd :D

groetjes Saar :-*