De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

ROCKS

Hoi M+M!!

Nou...het wachten wordt beloond, dat zie je maar weer.
Een EITJE!!! Daar hebben ze mee gewacht tot jullie er weer waren, wedden?
Gaaf hoor, geniet er maar lekker van.

Ben blij dat je een leuke vakantie hebt gehad, is leuk om te lezen.
Ook nog een beetje uitgerust? Ik hoor het wel?

Hey...er is een man voor Sam!! Sinds zondag...en een lieverd dat het is, hij heet Kuifje.

See you!! Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

marilyn

hoikes mariska

wat jammer dat je je niet lekker voelt  :-\ ziek maar eens goed uit en kruip maar lekker in je bedje  ;)

groetjes marilyn

margreet

hallo Mariska,

Welcom back, fijne vakantie gehad lees ik, en een eitje, leuk hoor. Ben benieuwd naar je foto's, maar doe maar rustig aan we hebben alle tijd.

groetjes Margreet

Roosje

Gefeliciteerd met je eitje! Wat leuk zeg.

Ben je lekker opgeknapt door je vakantie?

Ik hoop het :)

Caroline

Hoi Maris,

Ik kom je 3 x goed nieuws vertellen.

Nieuws 1:  Ed heeft vorige week woensdag coloscopie gehad en alles was goed, zelfs weer geen poliep gevonden.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12892.msg240270.html#msg240270

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12892.msg241156.html#msg241156


Nieuws 2:  Gisteren hebben we de uitslagen van alle onderzoeken van Thomas gehad. Ze hebben geen stoornis gevonden.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12892.msg243395.html#msg243395


Nieuws 3:  Vandaag kreeg ik de uitslag door van Lin, van mijn albinootje wat ik zondag bij haar ga ophalen, als je wilt weten wat het geslacht  en wat de naam is, klik dan op het hartje hieronder.


       


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Nellie,

Ik voel me helemaal schuldig :-[
Mijn bedoeling was om jou gisteren als eerste het nieuws te vertellen en dat ben ik helemaal vergeten.
Wat stom he, ik dacht er vannacht aan dat ik het vergeten was ::)
Maar jij wordt ook weer Oma als alles goed gaat dus jij ook gefeliciteerd :D :-*
Ze doet het super en zit sinds gisteren al heel braaf te broeden. Vanavond of vannacht verwacht ik de tweede.

We hebben een hele leuke, luie vakantie gehad en zijn lekker uitgerust.
Het heeft me erg goed gedaan en nu een eitje en dat zorgt ook weer voor de nodige nieuwe energie :D
Ik had al verwacht dat er wat aankwam (de dagen zijn weer langer) dus mijn moeder had ik op alles voorbereid, maar kennelijk heeft Ricky op me gewacht :D

Wat leuk dat je een nieuwe man heb voor Sammy :D
Ik ben heel blij voor jullie!

Hoi Marilyn,

Ja wel een beetje balen als je bij thuiskomst ziek word, maar ik denk maar zo, liever hier als daar en het gaat ook weer over.

Hoi Margreet,

Ik denk dat ik de foto's vandaag maar even plaats als mensen er interesse in hebben ;)
Voel me nog niet echt lekker, maar van op de bank hangen word je ook niet vrolijk.
De vakantie was inderdaad heerlijk en met het eitje ben ik ook dolgelukkig :D

Hoi Roosje,

Ik ben lekker opgeknapt van mijn vakantie en dolblij met het eitje :D
Ik heb gisteren bij jou gelezen dat ze niet bevrucht zijn :(
Dat vind ik echt heel jammer voor je en het is niet stom dat je niet gekeken hebt.
Maar de volgende keer is dat misschien wel een beter idee zodat je je niet 3 weken voor niks verheugd.
Al ga ik ervan uit dat het de volgende keer raak is hoor ;)
Ik duim voor je!

Hoi Caroline,

Wat een goed nieuws allemaal :D
Ik baal er wel een beetje van dat ik er nu niet voor jou was met het wachten op de uitslag van de coloscopie, omdat je mij ook zo goed gesteund had.
Maar ik ben superblij voor jullie met dit goeie nieuws :D

En voor jullie en Thomas ben ik natuurlijk ook heel erg blij :D
Weer een last van jullie schouders ;)

En wat het albinootje betreft zal het ook wel heel goed nieuws zijn, want anders stond het er hier niet bij ;D
Ik ga er straks even naar kijken want ik moet heel even iets anders doen nu, maar kom bij je terug ;)

Liefs
Maris!! :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Foto's?

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Mariska

Misschien willen jullie mij ergens mee helpen?

Het is heel raar, want ik probeer vaak andere mensen te helpen op het forum, maar nu ik zelf ergens voor sta dan weet ik spontaan niks meer ::)
Ik ben dus bang dat er dingen zijn waar ik niet aan denk en die wel belangrijk zijn nu er een eitje ligt.

Zijn er bepaalde dingen die ik nu beslist moet doen of juist niet moet doen wat betreft de voeding, luchtvochtigheid enz

Ze krijgen al extra eivoer en vogelmineralen.
Ik doe wat roosvicee door het eivoer waar extra kalk aan toegevoegd is.
Uiteraard hangt er voldoende sepia in de kooi en krijgen ze groente en fruit net als altijd.

Graag jullie advies hierover ;)

Liefs
Maris!!



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Over de luchtvochtigheid kan ik je niet veel wijzer maken,
daar heb ik geen ervaring mee.
Wel over de voeding.
Ik verander niets aan de voeding  dwz ze krijgen geen nieuwe dingen.
Dit omdat je nooit weet hoe ze er op reageren.
Wel geef ik meer eikrachtvoer en trosgierst.
Ook zorgen dat er altijd grit en sephia voorradig is, maar dat zul je wel altijd hebben.
En vooral de valkjes wat meer rust gunnen als anders.
Veel succes (bijna)valkjesoma)
Groetjes  Riny :D

Agnes

Hoi Maris!

Wat leuk dat je er weer bent ;D
Gefeliciteerd met het eerste eitje, ben benieuwd hoeveel het gaan worden!
SPANNEND ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

marilyn

hoikes mariska

ook ik ben razend benieuwd hoeveel eitjes je zal krijgen en ik hoop dat ze allemaal bevrucht zijn zodat jij algauw kunt genieten van je kleine kroostje  ;)

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Riny,

Bedankt voor je reactie ;)
Ik heb ook niks aan de voeding veranderd afgezien van het eivoer waar ik nu meer van geef.
Van de trosgierst twijfelde ik nog, maar daar kan ik dus gerust meer van geven.
En grit en sepia hebben ze altijd ruim voldoende dus daar hoef ik ook niks aan te doen.
Meer rust gunnen doe ik ook, al kost dat soms wat moeite omdat ik zo blij met ze ben dat ik wel de hele dag bij ze wil zijn.
Gelukkig zijn ze niet agressief en vinden ze het prima als wij bij de kooi komen. Zelfs me moeder, maar die heeft haar ook 8 dagen verzorgd.

Nog 1 vraagje aan je.
Zaterdag heb ik hier een verjaardag omdat de kleine van Mike jarig is geweest.
Is dat te druk voor ze en zo ja, wat kan ik dan het beste doen?

Hoi Agnes,

Wat een enthousiast welkomstberichtje ;D
Dat vind ik natuurlijk heel leuk :D
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel ze er gaat leggen en hoe het allemaal zal gaan :D

Hoi Marilyn,

Ik hoop ook dat alles goed gaat en ik gauw kan genieten van de kleintjes :D
Maar aangezien ze allebei ervaren zijn verwacht ik geen problemen ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Laat ze maar gewoon staan waar de kooi altijd staat.
Met een beetje meer rust bedoel ik, ze meer aan zich zelf overlaten in deze periode.
Gewoon zorgen dat niet iedereen naar de eitjes of in het nestblok wil kijken.
Jou valkjes zijn er aan gewend dat er mensen om hun heen leven.
Als je dan de kooi op een andere plaats zou neerzetten geeft dat alleen stress.
Daarom is het ook zo fijn dat ze in de vakantie gewoon thuis zijn ze gebleven, en je moeder hun daar verzorgt heeft.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Dank je wel voor je uitgebreide advies ;)
Verplaatsen was ik ook niet van plan, maar ik dacht dat ik misschien iets gedeeltelijk over de kooi moest doen zodat ze zich wat meer beschut voelen.
Ik laat gewoon alles zo en ik ga dus ook echt niet iedereen laten kijken.
Dat vind ik vervelend voor Ricky en zou ik absoluut niet doen.

En dat ik ze thuis heb gelaten kwam door jou advies ;)
Ik heb toen niet meer gereageerd, maar juist omdat jij het beter vond heb ik dat besloten en mijn vader zei toen ook dat dat hem beter leek voor hun en dat het geen probleem was ze bij mij te verzorgen.

Een dikke  :-* voor al je goeie raad!
Ik hoop dat het met jou ook allemaal goed gaat.
Ik kom gauw weer bijlezen bij je ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou maar even een verhaaltje van hoe het hier allemaal gaat ;)

Toen ik op vakantie ging vond ik het vreselijk moeilijk om ze achter te laten.
Het idee dat mijn ouders voor ze zorgeden stelde me wel gerust.
Ik kan echt van ze op aan als er iets is en ik weet dat ze alles zouden doen voor mijn beestjes als dat nodig mocht zijn.
Eenmaal weg heb ik ze wel erg gemist en ook op mijn vakantie wel af en toe over ze gepraat ;D
En naar hun foto's gekeken op mijn mobiel ;D
Als vrij snel stuurde mijn ouders een berichtje dat met mijn kindjes echt alles goed zou komen.
Ook zij weten hoe ik ben ::) ;D
Vanaf dat moment ging het beter.
Ik vroeg me op mijn vakantie af of ze bij mij net zo afstandelijk zouden zijn als toen bij Caroline als ik thuis kwam.
Ik had me voorgenomen als ik 's nachts om 24.00 uur thuiskwam ik ze los zou doen zodat ik met ze kon knuffelen ;D
Mijn moeder zou de honden terug brengen en samen met hun op ons wachten.
Onderweg kreeg ik een smsje dat ik voorzichtig binnen moest komen omdat ze de valkjes los had ;D
Telepathie ;)
Nou afstandelijk waren ze niet, maar vooral heel blij :D
Erin krijgen was geen optie meer dus ik heb ze los gelaten en iedereen ging lekker op de tak slapen.

's Ochtends om 10.00 werden we pas wakker en ik merkte gelijk dat er iets anders was aan Ricky en Ozzy.
Ze waren heel lief tegen elkaar en sliepen strak tegen elkaar aan.
Normaal gesproken kibbelen ze nog weleens op een dag en nu helemaal niet.
Ik zei gelijk tegen Mike dat er een eitje aan kwam.
Ik voelde gewoon dat er iets anders was als anders, maar kon er niet precies me vinger op leggen.
De hele dag zaten ze veel in het blok en s avonds ook een hele tijd samen.
Toen zei ik nog tegen Mike, misschien legt ze hem nu ;D

De volgende ochtend was ik al vroeg op doordat ik me ziek voelde en zag toen op het dakje van de grote kooi een grote flats liggen op de plek waar Ricky 's avonds laat had gezeten :P
Meteen moest ik aan een eitje denken en ging ik kijken.
Ik heb dat al zo vaak gedaan dat ik bijna als vanzelf het blok gelijk weer dicht wilde doen, maar ineens zag ik wat liggen :o ;D
Ik ging even op de bank zitten en stak een sigaretje op en vroeg me toen af of ik gedroomd had of me verbeeld ::)
Dit meen ik echt ;D
Ik weer terug en ja hoor er lag echt een eitje :D :D :D
Ik heb gelijk een foto genomen en het eitje genummerd.
In 1 moeite door zodat ik ze niet meer lastig hoefde te vallen.
Alhoewel het er helemaal niet op leek dat ze het erg vonden, maar toch ;)
Vervolgens moest ik 2,5 uur lang wachten tot Mike opstond en ik het kon vertellen.
Dat duurde echt heel ergggggg lang zeg ;D
Maar Mike was natuurlijk ook superblij :D
Die ochtend is Ricky een tijdje los geweest met de anderen en vermakte zich prima, maar was wel een beetje waaks natuurlijk ;D
Nadat ze eten van me had gekregen is ze het blok in gegaan en sindsdien brengt ze er overdag veel uren in door.
Ik ben dus heel trots op haar dat ze nu al zo ijverig voor haar eitje zorgt.

Het schept echt een band met Ricky dat ik van haar voor het eerst kleintjes krijg.
Ik vind het heel erg bijzonder en geniet van elk moment.
Van haar roepjes naar Ozzy en andersom, van het gekroel en samen slapen, van alles gewoon.
Ze zijn super!

Me ouders vinden het volgens mij ook heel leuk :D
Me vader vroeg van de week toen ik hem voor het eerst sprak na de vakantie gelijk hoeveel eitjes ik nu had van die kip ;D
Ik dacht bij me eigen, het is geen kip maar een pop ;D
Maar de interesse gelijk vond ik wel heel leuk :D
Me moeder was hier vanmiddag nog en ik vind het zo mooi om te zien hoe goed Ricky ook op haar reageerd.
Als me moeder bij de kooi contact zoekt en geluidjes of fluitjes doet komt ze helemaal dichterbij en gaat zich op haar dooie gemakje zitten poetsen of geeft antwoord met haar eigen roepje.
Dat is voor zo'n angstig valkje met een eitje toch wel bijzonder vind ik :D

Vervolgens ging ze de anderen even gedag zeggen en die waren ook helemaal gek ;D
Dopey kwam haar zelfs een kusje geven en dat is bij mij nog niet gelukt voor de vakantie.
Dat vond ik dus ook heel bijzonder.
Vervolgens deed Kaily hetzelfde met zijn tongetje uit zijn bekkie :-* Zo lief!!
Ook Bink natuurlijk en Misty.
Echt mooi om te zien :D

Wat een verhaal he ::)
Jeetje mina, ben weer niet te stoppen, maar ga dat nu toch maar doen.

Foto's, filmpjes en de vakantiefoto's volgen nog ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)