De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Mariska
Bij mij krijgen ze in het broedseizoen nooit nieuwe dingen te eten.
Ik laat ze altijd in de wintermaanden wennen aan ander eten.
Misschien ben ik wel te voorzichtig maar ik ben bang dat ze anders,als ze al met jongen zitten,aan de diaree komen.
Als ze vaker kiemvoer eten kun je er gewoon mee doorgaan.
Groetjes Riny :D

valkchico

Hallo Mariska,

ten eerste gefeliciteerd met je bevruchte eieren.

En een diaree flats van dat formaat geeft vast wel een heel leuk effect op de grond???? ;)

ik zit toch ook hier weer met mijn oogleden te klapperen hoor lees ik wat blz terug en staan me daar freemde dingen die jullie met veren doen :o.
Vind het toch wel heel bizar dat jullie eerst een veer bij jullie valkjes eruit trekken om hem daarna weer bij jezelf in je r... te steken en dan nog af te likken en door geven aan de volgende?? ?? ?? ??
Je kan je toch wel voorstellen dat mijn eetlust drastisch gedaald is :(.(nu kan dat niet veel kwaad,maar toch)

Houden de dames het vanavond een beetje beschaafd zodat ik morgen gewoon kan eten????

gr Esther

gonnie

Hoi mariska
gefeliciteerd met je derde ei, morgen nr 4 bij jou ?
Bij mij is het het eerste nestje van de valkjes, en voor mij ook , en bij jou is het ook de eerste keer , spannend hè.
Groetjes gonnie

Wilma1

Zeg Mariska IK ben BRAAF :P  naar bed gegaan hoor, zoals Nellie zei  ;D .....tja en wat zij doet ??? dat zal voor ons een raadsel   :o  blijven denk ik ???

Alles gaat nog goed bij je zie ik ....gelukkig want ik duim nog steeds...ze worden wel dunner die duimpjes  ;D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ManjaV

Hey Mariska,

Ben een tijdje niet online op valkenforum geweest vanwege de drukte overal, maar ben weer terug en lees dat je drie eitjes hebt!!!!!!!!!! Gefeliciteerd meid, ik weet dat je er lang op hebt moeten wachten, maar nooit de hoop hebt opgegeven!!! En zie maar, geduld is een schone zaak!!! :D
Ik ben heel benieuwd wanneer de eitjes gaan uitkomen en wacht in spanning af. Ik hoop dat alles goed zal gaan maar met jouw goede zorgen zal dat vast wel :D
Ik hoop dat het ook beter gaat met jezelf want dat is ook belangrijk!!!

Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Hoi Riny,

Ik vind je niet te voorzichtig hoor ;)
Ik vind dat juist heel verstandig om ze in de winter aan nieuwe dingen te laten wennen.
Ik geef ze nu ook geen nieuwe dingen.
Kiemvoer krijgen ze regelmatig dus dan blijf ik dat gewoon geven.
Zelf had ik het idee dat dat juist wel goed zou zijn voor de kleintjes en het is lekker zacht.

Hoi Esther,

Wat een verhalen hier he zo 's avonds voor het naar bed gaan :o
Ik kreeg er nachtmerries van ;D
Maar gezellig was het wel, net als vanouds ;)
Gisteravond was ik er niet dus dat eten moet lukken vandaag ;D

Over de bevruchte eitjes twijfel ik alweer, maar daarover straks meer.

Hoi Wilma,

Ook ik ben braaf naar bed gegaan toen dat moest van Nellie Duck.
Wel raar gedroomd over afgelikte veren enzo ;D :P

Dunne duimpjes van het duimen voor ons ;D
Je mag er straks mee stoppen oke ;D ;)
Eerst eens even uitvinden of ze wel echt bevrucht zijn want de twijfels spelen alweer op :-\

Hoi Gonnie,

Vandaag verwacht ik inderdaad de vierde :D
Ik begin wel een beetje te twijfelen of alles nog goed gaat, maar we houden hoop.
Ook voor jou duim ik ;)
Maar spannend is het wel inderdaad.

Hoi Manja,

Ik was ook een tijdje weg zoals je weet, maar ben nu weer helemaal terug ;D

En ja, lang gewacht maar toch gekregen ;)
Ik ben er heel blij mee :D
Het eerste donsje verwacht ik op 1 April (kikker in je bil ;D)
Als dat maar goed gaat ;D ;)

Met mezelf gaat het ook stukken beter nu.
Nog lang niet waar het wezen moet, maar ik voel me in ieder geval goed.
Ik ben vandaag gestart met een nieuwe therapie waar ik een heel goed gevoel over heb dus wie weet komt het ooit nog eens goed ;D ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Ik begin me vandaag toch een beetje zorgen te maken :-\

Om te beginnen twijfel ik of ze wel echt bevrucht zijn.
Ik zie verschil tussen de eitjes, maar geen rode adertjes of zo.

Bovendien verteld Mike me net dat eitje nr 3 van 19-03 net zo'n 10 cm van de rest af lag.
Wat zou dat betekenen?

Ik ga zo zelf nog even kijken en probeer nog even foto's te maken.
Ik zou de ervaring van anderen goed kunnen gebruiken bij het bepalen of ze bevrucht zijn ;)

Ik zie wel de vierde al weer zitten dus die verwacht ik ook vandaag nog wel.
Vanmorgen toen ik opstond zat Ricky op de tak :D
Ik ontdekte haar toen ik de honden naar buiten deed en daar bijna in een enorme flats stond.
Kijk ik omhoog en zit Beppie daar lekker te poetsen.
Ik kan hun gerust los laten 's nachts, want het zijn voorbeeldige valkjes die toch graag bij hun kooi blijven.
Bovendien slaapt Ozzy graag op het broedblok sinds er eitjes in liggen.
Lief he?! :-*

Ik ga weer even kijken beneden ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou ze zit erop dus ik kan er nu niet bij.
Misschien straks.
Het leek er wel op dat ze alle eitjes weer bij elkaar had.

Ik ga de foto's van van de week nog maar eens bekijken ;)

Lin

Sorry weinig tijd..

maar ff snel antwoord

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

heb je hier wat aan?

Je moet echt verkleuring zien. egale kleur is onbevrucht. Donkere vlek is bevrucht.

Gefeliciteerd met je eitjes

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Olga en Hans

Hoi Mariska,

Fijn om te lezen dat het met jou weer wat beter gaat, dan ben je toch op de goede weg  ;) en natuurlijk komt het goed, het heeft alleen wat tijd nodig  :)

Voor jou duim ik ook voor de eitjes  :D, al is het straks maar 1 klein donsje, er volgen er vast nog meer  :D.

Leuke naam heb je Nellie gegeven, ze ziet het helemaal zitten  ;D.

Liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mariska

Hoi Lin,

Dank je voor je snelle reactie en je link naar die site :D
Je hebt weinig tijd dus dat waardeer ik enorm.
1 en 2 hebben een donkere vlek en zijn absoluut niet egaal.
Ik ga er dus van uit dat ze bevrucht zijn :D ;)
Alleen zie ik die adertjes niet, maar ik twijfel ook of mij wel een goed lampje is verkocht :-\

Hoi Olga,

Het gaat zeker goed komen met mij :D
Daar ben ik nu meer van overtuigd dan ooit.
Het klikte heel goed met die psycholoog en daar ben ik enorm blij om.
Daar valt of staat alles mee.

Al word het er maar 1 dan ben ik al dolgelukkig, maar na de tip van Lin ben ik er wel zeker van dat ik er 2 bevrucht heb :D

Die naam had Wilma bedacht voor Nellie omdat ze ineens met enorme eurotekens in haar ogen loopt ;D ;)

Maar voor Nellie is het ook heel leuk natuurlijk ;)

Liefs
Maris!!

Mariska

Jut en Jul op de tak vanmorgen :D
Moet je dat buikje zien :-*

Ze zijn er zo relaxed onder.
Dat is echt heerlijk om te zien ;)

ROCKS

Hey...

Kan wel ff langs komen hoor, want ik moet toch weer die kant op, namelijk naar Feld!!! Helaas....
Kan ik ff je eitjes kijken, ik heb tenslotte ervaring?
Moet zo weg, om 14.50 uur een afspraak. Bel me maar, als het moet.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

valkchico

Hallo Mariska,

Waarschijnlijk zijn niet alle eitjes bevrucht maar er komt vast wel een donsje uit je eitjes
En ik moet zeggen dat ik bij wel kom zien dat sommige eitjes bevrucht waren maar ook zo dat ik nooit had gedacht dat daar een kuiken uit zou komen.Er zat een heel grote luchtkamer in. ???

maak je niet te druk ik begrijp dat je het heeeeeel graag wilt en als ik het zo lees komt het vast dik in orde met jouw nestje!!!!!

houd je rustig  gr Esther

Olga en Hans

Hoi Mariska,

Ik ben het helemaal met je eens, als het goed klikt met een psycholoog, dan zit je op de goede weg  :), veel succes, het komt goed  ;).

Leuke foto's van Ricky en Ozzy, ze zien er heel relax uit  :D.
En komt Nellie nog even bij jullie kijken  ???, doe haar de groetjes dan van mij  ;D.

Liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993