De valkjes van M&M Deel 2! *Foto-update 07-10*

Gestart door Mariska, 14 maart 2006, 10:35:42

« vorige - volgende »

Mariska

Hè Suus,

Dat had ik pas opgezocht wanneer jij jarig bent ;D
Omdat ik hoop dat je jou kleine americaantje voor die tijd krijgt.
Maar dat gaat vast lukken ;)

Maar ik ben dus ook een kreeftje ;D

Hoi Roosje,

Dank je wel voor je begrip :-*
Ik wil gewoon niet dat mensen denken dat het iets met hun te maken heb.
Ik kom nergens veel op dit moment ;)

Hoi Monique,

Zoveel al weer :o :D
Dat wist ik nog niet ;D

Hoi Manja,

Ik wil wel veel hier zijn, maar mijn lichaam werkt even niet mee ::)
Dus daar zal ik helaas even aan toe moeten geven, maar dat gaat ook weer over gelukkig ;)

Zeker ontzettend lief van die 2 mannen van mij.
Dat vind ik echt ontroerend om te zien.
Ik ga echt mijn best doen om het vast te leggen.
Ik had gisteren mijn camera bij de hand, maar helaas was hij leeg :(

Hoi Agnes,

Mijn lichaan brengt het even niet op om lang achter de PC te zitten en daar baal ik best van.
Maar ik weet waar het aan ligt en het gaat hopelijk gauw weer over ;)
Ik vind het wel lief dat jullie zo begripvol zijn.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

IK BEN ECHT EEN  :censuur !!!!!!

Ik was er van overtuigd dat Dopey vannacht een eitje zou leggen.
Toen ik naar bed ging wenste ik haar nog een goeie bevalling.
Ik kwam vanmorgen beneden en de 2 koppels die ik apart heb zijn 's nachts los, maar het viel me dus gelijk op dat Dopey haar bult weg was.
Ik gelijk kijken in het blok en zag niks.
Ik zoeken en woelen, maar geen eitje te vinden.
Dus ik dacht dat ze hem ergens anders had gelegd.
Ik overal zoeken op de plekjes waar ze altijd zit, maar geen eitje te vinden.
Dus ik dacht dat ik ze zie vliegen ::)
Zou kunnen nu ik met mijn medicijnen aan het op- en afbouwen ben.
Maar aangezien Ricky en Ozzy al 3,5 week op de eitjes zaten die onbevrucht zijn had ik besloten die weg te halen en de broedblokken om te ruilen.
Nu kon dat nog want Dopey had toch nog geen eitje gelegd.
Hier had ik 2 redenen voor.
Het blok van Ricky en Ozzy is een stuk groter en als Ricky en Ozzy een nieuwe ronde begonnen in het andere blok zou ik ze met dat blok naar buiten kunnen verhuizen.
Het grote blok hou ik binnen namelijk.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik ging alles omwisselen en haalde het blok van Dopey en Kaily leeg.
Hoor ik ineens iets vallen :o
Er lag dus toch een eitje in, maar kennelijk helemaal begraven.
Hij was in tweeën gebroken :'(
Nou dan voel je je echt dom hoor.
Ik dacht steeds "had ik maar......."
Al heeft dat nu geen zin meer.
Ik voelde me zo schuldig dat ik het laatste eitje van Ricky en Ozzy erin heb gelegd zodat dat arme kind het niet merkt.
Zodra Dopey nieuwe legt haal ik die weer weg.
Maar dat eitje is van 30-04 dus hij kan nog even blijven liggen.
Ik baal echt ontzettend ervan.
Nu heeft ze al die moeite voor niks gedaan.
En de eerste vind ik ook bijzonder en nu is hij stuk.

IK BEN ZELF GEWOON EEN EI ::)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Tja dat kan helaas gebeuren. ik heb wel eens gehad dat ik iets voor de opening hield zodat de ouders er niet bij konden. Helaas viel dat om zo op een ei met jong erin. Ik heb toen meteen bij spoed geplaatst maar het jong overleed. Op dat moment kan je wel janken. Maar je weet van jezelf dat zoiets een ongeluk is. En helaas ook een leermoment.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Lin,

Dit is zeker een leermoment.
Ik wist zeker dat ik het blok goed doorzocht had, maar dat was toch niet het geval.
Dit gebeurd me geen tweede keer meer ;)

Groetjes
Maris!!

marilyn

hoikes mariska

als je minder in andere dagboekjes komt geeft dat niet hoor ik ben ook veel minder aanwezig dan vroeger en ook in andere dagboekjes plaats ik maar af en toe eens iets , dus je bent niet de enige  ;)
en je eitje .............. heel erg jammer maar je had het nestje al gecontrolleerd en niets gevonden  ??? het is een ongelukje waar je maar weinig aan kon doen, verwijt jezelf niets dat is nergens voor nodig  ;)

knuffel marilyn

ps zorg goed voor jezelf hé  ;)

caro

Hoi Maris,

Wat jammer dat jij je zo rot voelt. Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt. Je moet gewoon doen wat jij wil, het lezen of reageren in dagboekjes is toch geen verplichting maar voor je eigen plezier. Dus daar moet je je niet druk om maken. Ik begrijp je wel. Ik ben ook weinig meer in de dagboekjes. Met mij gaat het ook niet zo best.

Wat een leuk verhaal van de valkjes en Luna. Wel lief en dat met een ander soort vogel. Wat jammer van het eitje, maar dat kan gebeuren. Probeer daar maar je eigen niet druk om te maken. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal.

Wat fijn dat Loys d'r gips eraf is.

Hou je taai.

Veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer wat beter zult voelen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Hoi Maris,

een lullig ongelukje maar gelukkig was het geen ei wat bijna ontwikkeld was. En het gebeurd je echt geen tweede keer hoor ;)

Geeft niks dat je wat minder kan reageren in de dagboeken. Ik lees vaak ook alleen maar zonder te reageren. Als je niks weet te zeggen, doe dat dat niet ;) Neem je tijd en we zien je wel weer opduiken :)

ROCKS

Hey......

Sow, nu kom ik gewoon in jouw dagboek ff lekker.......
Jammer van het eitje, maar geef jezelf nu niet de schuld, dat is gewoon beginnersgeluk. Als Doop het niet zo begraven had, was het niet gebeurd, en we weten allemaal dat je supervoorzichtig bent, dus.......kom op!

Laten er nog maar heeeeeeel veeeeeel eitjes komen, is goed voor Nellie's knippie!!
Jaaaah, ik ben wel slim geweest om allebei mijn legkippies naar jou te doen, dan heb ik niet de lasten wel de lusten!!!!

Lekker hoor, als je op je werk kan internetten!!! ;)

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

:o :o :o

Wel de lusten niet de lasten :o

Ja en ik kan er niks aan doen dat die rare Dopey Doop van jou graaft als een hond ::) ;D
Maar toch was het wel even shit!
Je belde precies op het goeie moment ;)

Liefs
Maris!!

Mariska

Ik heb Feld net weer gebeld.
Ik wil toch even langsgaan vanavond.
Ik vind Misty haar oogje niet beter worden en Binky knijpt er nu ook al 1 dicht.
Als ik haar apart had moeten zetten hadden ze dat wel even mogen zeggen.
Toch raar, want Binky heeft nooit contact met Misty.
Ik neem ze vanavond allebei even mee.
Als het zo doorgaat zijn straks alle valkjes bang voor me :(

Liefs
Maris!!

Lin

Heb je misschien een foto? Is er de laatste tijd stress geweest?

Mariska

Ze zit in haar hangmat dus ik kan er heel moeilijk foto's van maken.
Ze zit er niet lekker bij in ieder geval.
Wat ik wel heel vreemd vind ik dat het bij allebei er erger uitziet na de zalf.
Straks heeft Annie mij niet goed begrepen en een verkeerde zalf gestuurd.

Nummer 2 :(

Voor de zalf zag ik Binky alleen knijpen, verder niks.
Na de zalf ziet hij er zo uit :-\

Mariska

En ze hebben geen stress gehad.
Ook nu laat ik ze zoveel mogelijk met rust.
Ik kom weinig bij de kooi en doe nu ook even niks aan de kooi.
Haar 2 keer per dag pakken is al stressvol genoeg.

Maar het is nu het derde ziektegeval in korte tijd.
Daarvoor had ik nooit zieke vogels.

Ik ga me toch een beetje zorgen maken nu :-\

Lin

Jeetje dat is inderdaad niet super. bij rianne was er toen ook een valkje wat door stress dit veroorzaakte. Ik had nu ook inderdaad Feld ingeschakeld. Maar vertonen ze verder nog ander vreemd gedrag?

Mariska

Misty was tot nu aan toe steeds heel levendig en vrolijk.
Eet goed, valt niet af, ze is net als altijd.

Binky precies zo.
Niemand oogt ziek.

Ik neem geen risico.
Ik heb Misty 3,5 gezalfd en nu wil ik dat er naar gekeken word.